Aion antaa kiitollisuuden ja positiivisen ajattelun voimalle mahdollisuuden 28 päivän ajan & seurata edistymistäni täällä
Sain Rhonda Byrnen The Magic -kirjan lahjaksi ystävältäni joitain vuosia sitten, enkä tuolloin jaksanut paneutua siihen tarkemmin. Kyseessä siis The Secret -kirjan kirjoittajan kolmas kirja, jossa ei puhuta niinkään "vetovoiman laista" vaan kiitollisuudesta.
Olen ollut viime aikoina aivan uuvuksissa ja tuntuu, että olen täysin jumittunut negatiivisten ajatusten ja tapahtumien kehään. Olen aika skeptinen kirjaa kohtaan (alkuluvut ovat aikamoista hömppää), mutta toisaalta toivon, että saisin harjoituksista edes vähän iloa irti ja stressini lievittyisi. Kirjassa on siis erilaisia harjoituksia, joita tehdään 28 päivän ajan. Harjoitusten ytimessä on kiitollisuuden tunteminen ja positiivinen ajattelu. Voi olla, että samalla paneudun muuhunkin aiheeseen liittyvään materiaaliin, jota löytyy esim. Youtubesta paljon.
Tervetuloa mukaan seuraamaan kokeilua :) Kaikenlaisia kommentteja otan mieluusti vastaan, mutta huomautan heti alkuun, ettei tämän ketjun pääajatuksena ole kiistellä siitä, "toimiiko" positiviinen ajattelu vai ei.
Kommentit (23)
Päivä 4. Tänään kiitetään terveydestä; harjoituksessa käytiin monta fyysiseen terveyteen liittyvää osa-aluetta läpi, ja terveydestä kiittämiseen tulee palata vielä muutaman kerran päivän aikana.
Aamu ei tällä kertaa ollut niin ihanteellinen ja idyllinen, mutta ahdistumisen ja stressaantumisen sijaan kykenin pysymään tyynenä. Siitä olen myös kiitollinen. Minun on liian helppoa hypätä negatiivisuuden kierteeseen - ja sitä riittää kuulkaa ihan jokaiselle päivälle vuoden ympäri, jos kerran aloittaa.
Jos jotain voisin vielä tehdä tukeakseni tätä projektia, niin voisin pysyä erossa AV:n, FB:n ja muun somen negatiivisimmista tappeluista ja provoista... :D
AP
Päivä 5. Tänään kiitetään rahasta ja rahanarvoisista palveluista ym. joita on saanut vastaanottaa elämänsä aikana (esim. koulutus). Kiittämistä jatketaan päivän mittaan.
Aamuisen kiitollisuuslistan tekeminen tuntuu päivä päivältä helpommalta, vaikka ajattelin sen käyvän vaikeammaksi koko ajan. Jotenkin sitä vaan osaa jo nyt katsoa elämäänsä vähän eri kulmasta. Mielialani on siis parantunut, ja kotielämä hieman rauhoittunut (sen seurauksena?).
AP
No niin, eli kolmannen päivän harjoituksessa suunnataan kiitollisuus läheisiin ihmissuhteisiin. Kirjoitan harjoituksen tiivistetysti tähän, jos jotakuta kiinnostaa, vaikka tuota kirjaa saa käännettynä kirjastosta. Mielestäni harjoitusten lyhyet ohjeet ovat kirjan parasta antia, ja muu sisältö on aika pseudotieteellistä new age -huttua (josta saa kyllä tykätä, mutta joka ei sovi minulle... :) ).
Harjoitukseen otetaan siis kuvat kolmesta läheisestä ihmisestä (oli suhde hyvällä mallilla tai ei), ja valitaan jokaisesta viisi asiaa, joista on eniten kiitollinen kys. ihmisessä tai ihmissuhteessa. Nämä asiat kirjoitetaan paperille tai tietokoneelle kuvan yhteyteen, ja kuviin sekä kiitollisuudenaiheisiin palataan päivän aikana vähintään kolme kertaa.
Lisäksi tosiaan tänäänkin on aloitettu päivä 10 kiitollisuuden aiheella, ja illalla kiitetään päivän parhaasta asiasta.
AP