Tennispalatsissa kesken leffan: "LAITA SE H--TIN LUURI NYT PIILOON!!!"
Nuorelta mieheltä paloi käämi edessä istuvan tytön somettamiseen.
Kommentit (111)
Käyttäjä4352 kirjoitti:
Eipä kävis itellä mielessä. Nehän on kiellettyjäki teattereissa just ettei kukaan salaa kuvaile siellä. Vaikka itekki oon kunnon kännykkä/nettiriippuvainen niin pystyn kyllä sen pari tuntia olemaan vaikka ois paskempikin leffa. Yleensä sammutan kännykän kokonaan siksi aikaa niin ei tuu himojakaan ruveta kuikuilemaan mitään kesken kaiken "ihan vaan äkkiä".
Ai missä on kiellettyjä? Juuri kävin Finnkinossa ja ennen elokuvan alkua salissa olijoita oikein kannustettiin pelaamaan puhelimillaan valkokankalla olevaa peliä.
Ihan oikein, pisteet nuorelle miehelle. Itse asun yhdessä Etelä-Euroopan maassa, siellä ihmiset vastailevat puhelimeen kesken leffan, puhuvat keskenään äänekkäästi, räpläävät luurejaan jolloin ruudut loistavat pimeässä jne. Aivan uskomattoman raivostuttavaa käytöstä. Viimeksi kun olin katsomassa jotain, kolme paikallista mammaa kälättivät koko leffan ajan aivan kuin olisivat olleet kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se oli vasten tahtoaan katsomassa jotakin huonoa leffaa ja yritti viihdyttää itseään sen aikaa, kun poikaystävä tuijotti toimintaleffaa.
Minustakin on ikävää, jos valo tuikkii monen silmiin, mutta voi sitä kännykkää selata niinkin, että pitää sen sylissä. Silloin minusta aivan ok.
No ei ole ok! Ihmiset on maksaneet saadakseen katsoa leffan, sinne ei tuoda kännyköitä tai rääkyviä kakaroita!
Rauhoitu nyt, kuulostat aivan raivopäältä. Pointtihan oli, että jos sitä kännyä pitää sylissä, se valo EI näy takana olevien silmiin, eikä sivuillekaan, jos siinä ei satu olemaan joku ihan viereisessä penkissä.
Jos se ei näy muille, mitä vi..n väliä sillä on? Juu, ei mitään. Ihminen istuu hiljaa ja häiritsemättä ketään, ei vaan tykkää siitä leffasta ja sekös sua ärsyttää - miksi?
Silloin LÄHDETÄÄN sieltä leffasta ja annetaan fiksumpien keskittyä elokuvan katsomiseen. Joku raja pitää olla typeryydelläkin.
Taidan jatkossa ihan vahingossa loiskauttaa vesipullosta vettä selaajien päähän.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte käyttää kännyä leffassa niin menkää ihan taakse istuun, ku eihän se leffa teitä kiinosta
Ette mene. Menkää ULOS!
t. Takarivissä istuva
Vierailija kirjoitti:
Siis täh,miten se valo siellä loistaa? Leikkivätkö ne jotain majakkaa sillä kännykällä vai mitä hittoa? En ole koskaan häiriintynyt kenenkään puhelimen räpläämisestä elokuvissa.Eri asia jos siihen puhutaan/otetaan kuvia/se soi. Ei ehkä kannata käydä leffassa jos tuollainen on ongelma. Voin kuvitella että olette tosi herkästi ärsyyntyviä hermokimppuja muutenkin . Lääkkeet!
Ota vaan. Käytätkö rauhoittavia?
Leffassa istutaan turpa kiinni ja kännykkä pidetään taskussa tai laukussa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4352 kirjoitti:
Eipä kävis itellä mielessä. Nehän on kiellettyjäki teattereissa just ettei kukaan salaa kuvaile siellä. Vaikka itekki oon kunnon kännykkä/nettiriippuvainen niin pystyn kyllä sen pari tuntia olemaan vaikka ois paskempikin leffa. Yleensä sammutan kännykän kokonaan siksi aikaa niin ei tuu himojakaan ruveta kuikuilemaan mitään kesken kaiken "ihan vaan äkkiä".
Ai missä on kiellettyjä? Juuri kävin Finnkinossa ja ennen elokuvan alkua salissa olijoita oikein kannustettiin pelaamaan puhelimillaan valkokankalla olevaa peliä.
Voisikohan mitenkään olla eri asia ennen elokuvan alkamista?
Mietitäänpä SOMEpäät yhdessä!
Vierailija kirjoitti:
Jos te ootte noin yliherkkiä valolle, niin miten te voitte edes mennä elokuviin? 😂😂😂
Pahoittelen, että vanhempiesi ehkäisy petti. Tirsk. Hihihihi.
Miks maksaa lipusta kova hinta ja sit ei kato sitä leffaa vai ihan vittuilessaa ku sinne tullaan häiritteen muita!
Ne joiden mielestä ihan ok häiriköidä elokuvissa miten huvittaa, niin pitääpä joskus osua sellaisen kanssa samaan näytökseen. Voisin sipsi- ja karkkipusseja rapisutella, hyppiä penkillä ylös alas, potkia seuraavan penkin selkänojaa, yskiä jatkuvasti, pelata tabletilla jotain angry birsiä ym. Koska mulla on oikeus ja mua ei kiinnosta jos jotakuta häiritsee :)
Olen lopettanut leffateattereissa käymisen. Viimeksi kun kävin, vieressä istui joku esiteini, jolla oli oikein ruokailukaukalo. Se oli lastatuu täyteen karkkia, limua ja poppareita. Koko kaksituntisen se hörppi, mässytti, ähkyi, rapisteli ja löyhkäsi. Edessä olevilla riveillä varmaan joka toisella kännykät loimotti ja vilkkui. Kiitos, katselen leffat mieluummin rauhassa kotisohvalla.
Yhdessä konsertissa vieressä istuva bisnesmies räpläsi kännykkää, vaikka esiintyjä oli jo astunut lavalle. Käskin pistämään puhelimen pois, niin miehen toisella puolella istunut vaimo mulkoili mua pahasti.
Nii just ja piereskellä kans, koska se on yhtä luonnollista kun SoMettaminen.
3D-näytösten lisäksi pitää ehkä olla nuorisonäytöksiä, joiden aikana saa huutaa välimerkkigenitaalia, somettaa tauotta, kirkua, kuvata, mölistä ja muutenkin esiintyä.
Fiksumpien ihmisten näytökset ovat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh! Mä oisin älähtäny takas!
Enemmän siellä huuto häiritsee kun jonkun puhelin, kuhan se on vaan äänettömäl ja näyttö himmeellä!
Itse tarkistan puhelinta sillon tällön kesken leffaa.
Minkä helvetin takia? Eikös leffaan mennä siksi että irtaudutaan pariksi tunniksi todellisuudesta. Kyllä nyt jokainen jaksaa venata pari h että se leffa loppuu ja sitten voi miettiä mitä asiaa kultipuppelilla tai kavereilla oli. Ne näytöt ei todellakaan oo mitäön himmeitä. Itsekästä käytöstä jos se känny pitää väkisin kaivaa!
Joo itseänikn ärsyttää kun osa porukasta ei välillä osaa käyttäytyä. Kommentoidaan elokuvaa/jutellaan muuten kavereille kesken leffan, sometetaan näyttö loistaen ym. Välillä kyllä leffateattereiden henkilökunnallakin lyö yli, olin Trainspotting 2 ensi-illassa Treen Plevnassa ja ennen näytöksen alkua henkilökuntaan kuuluva täti ilmoitti kaikkien edessä että kaikki pistää nyt kännykät kiinni (ei siis vain äänettömälle) ja käyttäytyvät kunnolla ym. Sävy oli hyvin alentuva, kuin olisi tarhaikäisille puhunut. Hiukan porukka katsoi pitkään, aikuisia olimme kuitenkin kaikki. Luulisi, että asiakaspalvelualalla edellytettäisiin jonkinlaisia sosiaalisia taitoja kuitenkin.
käynleffassaviikoittain kirjoitti:
Joo itseänikn ärsyttää kun osa porukasta ei välillä osaa käyttäytyä. Kommentoidaan elokuvaa/jutellaan muuten kavereille kesken leffan, sometetaan näyttö loistaen ym. Välillä kyllä leffateattereiden henkilökunnallakin lyö yli, olin Trainspotting 2 ensi-illassa Treen Plevnassa ja ennen näytöksen alkua henkilökuntaan kuuluva täti ilmoitti kaikkien edessä että kaikki pistää nyt kännykät kiinni (ei siis vain äänettömälle) ja käyttäytyvät kunnolla ym. Sävy oli hyvin alentuva, kuin olisi tarhaikäisille puhunut. Hiukan porukka katsoi pitkään, aikuisia olimme kuitenkin kaikki. Luulisi, että asiakaspalvelualalla edellytettäisiin jonkinlaisia sosiaalisia taitoja kuitenkin.
Jep, tällaista se nykyään on. Jalkoja roikotetaan etummaisen penkin selkänojan päällä, kännykkää näpytetään, keskustellaan, ähistään jne. Itse en enää pysty elokuvateattereissa käymään. Viimeksi vedin turpaan yhtä penkkirivin potkijaa, niin en varmaan enää edes paikalliseen teatteriin pääse.
Minä kanssa ärähdin viime vuoden puolella jollekin teinitytöille, jotka tuli leffaan kikattamaan, käkättämään, räpläämään puhelinta ja potkimaan toisten penkkejä. Juttelu ja puhelimen näprääminen on ihan ok, kun mainokset vielä pyörii, mutta jos ei osaa rauhottua ja ottaa muita huomioon niin silloin voi katsella elokuvat ihan yksikseen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4030 kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Näitä vatipäitä kännyköineen tuntuu olevan pk-seudulla lähestulkoon jokaisessa leffanäytöksessä. Itsekin ärähdän aina, jos kännykän näyttö häiritsee mua.
Parhaat näytökset ovat arkisin aamupäivällä, kun yleensä on yksin tai parin muun kanssa leffasalissa. Harmi vain että ei kovin usein näihin näytöksiin pääse töiden takia.
Niin totta. Suomessa ihmiset eivät osaa käyttäytyä teatterissa ollenkaan. Puhutaan vieruskaverin kanssa, lepuutetaan jalkoja alemman penkkirivin selkänojalla (jopa paskaiset kengät jalassa), räiskitään popcornia ympäriinsä ja puhelin vilkkuu kaiken aikaa kuin robovalo. Käynkin nykyään leffassa vain silloin, kun siellä ei ole juuri ketään muita. Arkiaamujen ja viikonloppuöiden näytökset ovat yleensä hiljaisimpia - ja myös halvimpia.
Kumma juttu muuten, että en ole törmännyt muualla (Euroopassa) ikinä näihin ongelmiin. Edes eväillä ei sotketa, vaikka saliin saa ostaa ja tuoda mukana ihan oikeaa ruokaa. Mikä hitto siinä on, ettei suomalaiset osaa ottaa muita ihmisiä ollenkaan huomioon? Tässäkin ketjussa joku miljoona vänkääjää! Jos joku sanoo, että toisen toimet häiritsevät, ne silloin häiritsevät, eikä siinä ole mitään vänkäämistä. Yhteisessä tilassa pitää kunnioittaa muita, yksityistilat ovat sitten sitä omaa napaa varten.
Olen käynyt ulkomailla leffassa ja kyllä sielläkin kuule poppareita oli pitkin poikin. Mut joojoo. Vaan Suomessa sotketaan ja käytetään puhelinta... usko mitä haluat
Ei minun tarvitse uskoa mitä haluan, käyn säännöllisesti elokuvissa muilla mailla (koska jotkut elokuvat haluaa nähdä imax-muodossa, eikä se ole mahdollista Suomessa) ja panen asian joka kerta merkille. Suomessa vallitsee joka asiassa aivan uskomaton minäminäminä-kulttuuri, eikä se ainakaan kieltämällä katoa.
Tiedoksi vielä noille, jotka vetoavat tietämättömyyteen kyseisen tytön tapauksessa, niin aina ennen elokuvaa erikseen kielletään puhelimen käyttö elokuvan aikana. Se on siis säännöissä kiellettyä, ei mikään mielipideasia.
Viimeksi kypsyin niin, että kävin sanomassa aulassa, että rivin 7 paikalla 3 istuva tyttö videoi leffaa puhelimellaan.
Kaksi vaksia tuli heittämään punaisena helottovan teinitytön ulos!
Tänään lauantaina Tennispalatsissa jälleen erimielisyyksiä SoMetuksesta.
Nuori teinityttö oli sitkeästi sitä mieltä, että sometus sallittua läpi leffan...
Siis täh,miten se valo siellä loistaa? Leikkivätkö ne jotain majakkaa sillä kännykällä vai mitä hittoa? En ole koskaan häiriintynyt kenenkään puhelimen räpläämisestä elokuvissa.Eri asia jos siihen puhutaan/otetaan kuvia/se soi. Ei ehkä kannata käydä leffassa jos tuollainen on ongelma. Voin kuvitella että olette tosi herkästi ärsyyntyviä hermokimppuja muutenkin . Lääkkeet!