Ensimmäinen parisuhde jossa mies ei
soita, viesittele vain. Viikonloppuna ei yhtään soittoa ja seurusteluksi tärä kutsuu. Aamulla ja illalla viestittelee. Olen pyytänyt monta kertaa että joskus soittaisi. Haluaisin kuulla toisen äänen mutta tuntuu turhauttavalta, kun se tarve on kai vaan mulla. Onks tässä suhteessa mitään toivoa?
Kommentit (13)
Oikeastiko tuollainen mies voi päästä pariiuhteeseeseen? Luulin, ettei olisi mitään mahdollisuuksia. Miten tuo on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
soita, viesittele vain. Viikonloppuna ei yhtään soittoa ja seurusteluksi tärä kutsuu. Aamulla ja illalla viestittelee. Olen pyytänyt monta kertaa että joskus soittaisi. Haluaisin kuulla toisen äänen mutta tuntuu turhauttavalta, kun se tarve on kai vaan mulla. Onks tässä suhteessa mitään toivoa?
Kyllähän ne ihmiset onnistu seurusteleen ennen kuin puhelimet ja kännykät oli keksitty. Jos silloin onnistui niin miksei nytkin?
En minäkään soittelisi, on puhelinkammo. Turha löpistä puhelimessa yhtään sen enempää kuin on pakko. Kyllä ne viestitkin osoittaa rakkautta.. mutta hei, jos käytössä on whatsapp, pyydä ääniviestejä!
Itse vihaan soittamista. En tiedä oikein miksi.
Tapailuvaiheessa kun vielä olimme, niin mieluiten viestin tai näin kasvotusten.
Miksi sinä et soita hänelle? Itse en voisi olla miehen kanssa, jolla on luurikammo. Päivittäinen puhelu kuulumisten vaihtamiseksi on minulle tärkeä, kun ei asuta yhdessä. Viestittely sopii akuuttien asioiden hoitamiseen silloin, kun toinen ei voi vastata puhelimeen kokouksen tms takia, mutta kuulumiset haluan vaihtaa jutellen.
Me olemme kaukosuhteessa, emmekä ole ikinä puhuneet puhelimessa. Sen sijaan viestittelemme whatsappin kautta satoja viestejä päivässä, ja käymme sitä kautta ihan arkipäiväisiä keskusteluja koko ajan. Keskustelemme kyllä ihan normaalisti sitten kun näemme. Toisaalta olemme sitä ikäluokkaa, joka käytti meseä jo ala-asteella ja on tottunut viestien helppouteen yhteydenpidossa.
Onko miehesi viestittely aktiivista ja keskustelutyyppistä, vai onko se pari "perus tekstiviestiä" tervehdyksineen ja tiiviillä asiasisällöllä?
Mulla on tuollainen ystävä. Viikottain mietin, että ehkä se oikeesti yrittää päästä minusta korrektisti eroon. Että ehkä minä vain kuvittelen meidän ystävyyden, ehkä sitä ei oikeasti olekaan. Tässä sitä kuitenkin edelleen ollaan. Tavattaessa hän kuitenkin suhtautuu lämpimästi. Mutta ei ikinä soita tai aloita viestittelyä. Tuntuu tosi kurjalta.
Joillekin ihmisille puhelimessa puhuminen on vaikeaa ja epämillyttävää kaikissa tilanteissa - puhelimessa ääni kuulostaa erilaiselta ja on vaikeampi hahmottaa, koska on oma ja toisen vuoro puhua, ajatuksia on myös vaikeampi kasata ja keskittyä samalla puheluun. Ei ole välttämättä mitään mielen osoittamista. Mutta jos tämä piirre on kynnyskysymys suhteessa, niin siitä vain vaihtamaan, on niitä suhteita päättynyt pienemmistäkin syistä. Kaikilla on omat kriteerit.
Mitä hän on sanonut, kun olet asiasta keskustelleet?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän on sanonut, kun olet asiasta keskustelleet?
Tämä minuakin kiinnostaisi sen lisäksi, että miksei aloittaja itse soita.
Toivottavasti ei ole kuten mulle kävi. :( Viestittelee sulle matkalla töihin ja matkalla töistä kotiin tai kun harrastuksissa. Kotoota ei voi puhua, kun on se vaimo ja ne lapset. :(
Älä huoli, minun mies ei koskaan viestittele tai soita. Ja ollaan oltu yhdessä 6v. Pahaltahan se tuntuu, mutta pyynnöistä huolimatta ei ole muuttanut käytöstään.
Positiivista, että miehesi kuitenkin viestittelee.