Tennispalatsissa kesken leffan: "LAITA SE H--TIN LUURI NYT PIILOON!!!"
Nuorelta mieheltä paloi käämi edessä istuvan tytön somettamiseen.
Kommentit (111)
Joku sanoi että ei se muka näy eikä häiritse, jos vähän puhelinta vilkaisee. Ilmeisesti tässä tapauksessa se on NÄKYNYT ja häirinnyt, koska siitä piti huomauttaa.
Olen niin samaa mieltä, että häiriköt pysykööt pois elokuvateatterista. Pelataan karkkipussien kanssa, heitellään poppareita, ryystetään kokista. Hihii, ihquu, otetaan kuvia, selfieitä..Rapisee, kolisee, kikatusta..
Vierailija kirjoitti:
Leffassa saa somettaa, ei ole kiellettyä.
Totta. Ihan niin kuin on sallittua ravintolassa piereskellä toisen ruokaan. Sekään ei ole erikseen kiellettyä. Mutta se saattaa jonkun mielestä olla epäkohteliasta ja itsekästä ja äärettömän lapsellisen ja tyhmän ihmisen merkki. Kuten sometus leffassakin.
No tollaset ihmiset on just niitä jotka hakemalla hakee jotain ärsyyntymisen aihetta. Toivottavasti tyttöparka ei säikähtänyt.. Voi asiasta sanoa nätistikin. Itse en kyllä huomaa muiden luureja leffaa katsottaessa. Ainoastaan huomaan, jos katse muuten suuntautuu siihen viereen esim jos lapselle täytyy kuiskata jotain ja joku siinä räplää puhelinta vieressä.
Enemmän taatusti se huuto häiritsi. Miksei osata huomauttaa asiallisesti nykyään?? Tuntuu et mitä paskasemmin kohtelet muita, sen parempi! Jos tuo ukko olis ite kuvannu kohtauksensa someen, ni varmaan kaikki olis tykännyt ja lähettäny kuolemanuhkauksia tytölle... sairas maailma. Teini teki tuon varmaan ihan ajattelemattomuutta. Tuo on eri sukupolvi ku meidän aikaan. Ne on tottunut et kaikki elämä = some. Varmaan oli vaan silkkaa ajattelemattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se oli vasten tahtoaan katsomassa jotakin huonoa leffaa ja yritti viihdyttää itseään sen aikaa, kun poikaystävä tuijotti toimintaleffaa.
Minustakin on ikävää, jos valo tuikkii monen silmiin, mutta voi sitä kännykkää selata niinkin, että pitää sen sylissä. Silloin minusta aivan ok.
No ei ole ok! Ihmiset on maksaneet saadakseen katsoa leffan, sinne ei tuoda kännyköitä tai rääkyviä kakaroita!
Rauhoitu nyt, kuulostat aivan raivopäältä. Pointtihan oli, että jos sitä kännyä pitää sylissä, se valo EI näy takana olevien silmiin, eikä sivuillekaan, jos siinä ei satu olemaan joku ihan viereisessä penkissä.
Jos se ei näy muille, mitä vi..n väliä sillä on? Juu, ei mitään. Ihminen istuu hiljaa ja häiritsemättä ketään, ei vaan tykkää siitä leffasta ja sekös sua ärsyttää - miksi?
Kyllä se näkyy vieressä olevalle ja häiritsee. Kännykät pidetään taskussa äänettömällä elokuvan ajan. Ei poikkeussääntöjä.
Keskity siihen elokuvaan, ni ei näy. Sinne elokuviin kun saa tulla muitakin ku sinä. Siellä voi olla myös hajuvettä käyttäviä ja hikoileva ja ruokaa mussuttavia ihmisiä, joilla on paljon virikkeitä tarjottavana sun aisteille, jotka odottaa jotain mistä hermostua. Toista se on meillä lepposilla
Olen minäkin äkkiä vilkaissut kelloa puhelimesta jos elokuva on vaikka jotenkin tylsä tai jos alkaa pissattamaan tms. Mutta vilkaisunkin teen niin että pidän puhelimen itseäni vasten ja kämmenet puhelimen ympärillä ja vilkaisen tositosi nopeasti, sitten puhelin taas taskuun.
Se kännykän valo on niin kirkas pimeässä elokuva-salissa, että se hohkaa todella kauas käyttäjästään, valaisee mm. käyttäjänsä ja vieressä istuvien kasvot jos puhelinta pitää sylissään, samalla rivillä oleville näkyy taatusti, vaikka olis 10 penkkiä välissä.
Vierailija kirjoitti:
No tollaset ihmiset on just niitä jotka hakemalla hakee jotain ärsyyntymisen aihetta. Toivottavasti tyttöparka ei säikähtänyt.. Voi asiasta sanoa nätistikin. Itse en kyllä huomaa muiden luureja leffaa katsottaessa. Ainoastaan huomaan, jos katse muuten suuntautuu siihen viereen esim jos lapselle täytyy kuiskata jotain ja joku siinä räplää puhelinta vieressä.
No yhyy, "toivottavasti tyttöparka ei säikähtänyt". Mikään parka ole... Sietääkin säikähtää, jos on niin itsekäs ja riippuvainen puhelimestaan. Oikein teki mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se oli vasten tahtoaan katsomassa jotakin huonoa leffaa ja yritti viihdyttää itseään sen aikaa, kun poikaystävä tuijotti toimintaleffaa.
Minustakin on ikävää, jos valo tuikkii monen silmiin, mutta voi sitä kännykkää selata niinkin, että pitää sen sylissä. Silloin minusta aivan ok.
No ei ole ok! Ihmiset on maksaneet saadakseen katsoa leffan, sinne ei tuoda kännyköitä tai rääkyviä kakaroita!
Rauhoitu nyt, kuulostat aivan raivopäältä. Pointtihan oli, että jos sitä kännyä pitää sylissä, se valo EI näy takana olevien silmiin, eikä sivuillekaan, jos siinä ei satu olemaan joku ihan viereisessä penkissä.
Jos se ei näy muille, mitä vi..n väliä sillä on? Juu, ei mitään. Ihminen istuu hiljaa ja häiritsemättä ketään, ei vaan tykkää siitä leffasta ja sekös sua ärsyttää - miksi?
Kyllä se näkyy vieressä olevalle ja häiritsee. Kännykät pidetään taskussa äänettömällä elokuvan ajan. Ei poikkeussääntöjä.
Keskity siihen elokuvaan, ni ei näy. Sinne elokuviin kun saa tulla muitakin ku sinä. Siellä voi olla myös hajuvettä käyttäviä ja hikoileva ja ruokaa mussuttavia ihmisiä, joilla on paljon virikkeitä tarjottavana sun aisteille, jotka odottaa jotain mistä hermostua. Toista se on meillä lepposilla
Aivan, keskittymisongelmaiset jäköön kotiin, jotta sinä saat räplätä puhelintasi kesken elokuvan. Mitä jos itse jäisit kotiin räpläämään sitä puhelinta niin paljon kuin ikinä haluat? Sinne elokuviin saa nimittäin tulla muitakin kuin sinä ja siksi siellä on säännöt jotka eivät ole sinun keksimiäsi. Onpa sinulla ärsyttävä asenne, tulee mieleen että jatkossa pitää käydä valittamassa kännykän räplääjästä samantien henkilökunnalle ja tehdä oikein kunnon show siitä räpeltämisestä jos pelkkä asiallinen huomautus ei riitä.
Käyttäjä4030 kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Näitä vatipäitä kännyköineen tuntuu olevan pk-seudulla lähestulkoon jokaisessa leffanäytöksessä. Itsekin ärähdän aina, jos kännykän näyttö häiritsee mua.
Parhaat näytökset ovat arkisin aamupäivällä, kun yleensä on yksin tai parin muun kanssa leffasalissa. Harmi vain että ei kovin usein näihin näytöksiin pääse töiden takia.
Niin totta. Suomessa ihmiset eivät osaa käyttäytyä teatterissa ollenkaan. Puhutaan vieruskaverin kanssa, lepuutetaan jalkoja alemman penkkirivin selkänojalla (jopa paskaiset kengät jalassa), räiskitään popcornia ympäriinsä ja puhelin vilkkuu kaiken aikaa kuin robovalo. Käynkin nykyään leffassa vain silloin, kun siellä ei ole juuri ketään muita. Arkiaamujen ja viikonloppuöiden näytökset ovat yleensä hiljaisimpia - ja myös halvimpia.
Kumma juttu muuten, että en ole törmännyt muualla (Euroopassa) ikinä näihin ongelmiin. Edes eväillä ei sotketa, vaikka saliin saa ostaa ja tuoda mukana ihan oikeaa ruokaa. Mikä hitto siinä on, ettei suomalaiset osaa ottaa muita ihmisiä ollenkaan huomioon? Tässäkin ketjussa joku miljoona vänkääjää! Jos joku sanoo, että toisen toimet häiritsevät, ne silloin häiritsevät, eikä siinä ole mitään vänkäämistä. Yhteisessä tilassa pitää kunnioittaa muita, yksityistilat ovat sitten sitä omaa napaa varten.
Olen käynyt ulkomailla leffassa ja kyllä sielläkin kuule poppareita oli pitkin poikin. Mut joojoo. Vaan Suomessa sotketaan ja käytetään puhelinta... usko mitä haluat
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh! Mä oisin älähtäny takas!
Enemmän siellä huuto häiritsee kun jonkun puhelin, kuhan se on vaan äänettömäl ja näyttö himmeellä!
Itse tarkistan puhelinta sillon tällön kesken leffaa.
Ilmeisesti olet ainoa kirurgi suurkaupungissa, jota voidaan tarvita leikkaamaan milloin vain. Muuten en moista typeryyttä ymmärrä.
Leffaliput ovat nykyään sen hintaisia, että voisi saman tien palkata joka iltanäytökseen järjestyksenvalvojan pitämään idiootit kurissa ja poistamaan salista ensimmäisen varoituksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, keskittymisongelmaiset jäköön kotiin, jotta sinä saat räplätä puhelintasi kesken elokuvan. Mitä jos itse jäisit kotiin räpläämään sitä puhelinta niin paljon kuin ikinä haluat? Sinne elokuviin saa nimittäin tulla muitakin kuin sinä ja siksi siellä on säännöt jotka eivät ole sinun keksimiäsi. Onpa sinulla ärsyttävä asenne, tulee mieleen että jatkossa pitää käydä valittamassa kännykän räplääjästä samantien henkilökunnalle ja tehdä oikein kunnon show siitä räpeltämisestä jos pelkkä asiallinen huomautus ei riitä.
Kuka sanoi et käytän puhelinta leffassa? Mua ei vaan satu häiritsemään kaikki mitä muut tekee. En näe muiden puhelimia kun keskitys itse asiaan. Ootte niin herttaisia kun keksitte itse asioita, joista alatte valittaa. :) Tuleeko koskaan mieleen et elämä vois olla helpompaakin?
Ahhahaa. Just olin leffassa ja otin kesken leffan kuvan leffan tapahtumista. Ja en edes saanut hyvää kuvaa kerralla, joten säädin käsi ojossa pitkään. Onkohan takana istuvia paljonkin vituttanut. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yhyy, "toivottavasti tyttöparka ei säikähtänyt". Mikään parka ole... Sietääkin säikähtää, jos on niin itsekäs ja riippuvainen puhelimestaan. Oikein teki mies.
No typerä oli mies! Olis voinut asiallisesti sanoa. Eikä kaikki olis häiriintynyt. Mikä oikeus miehellä oli häiritä huudollaan jotain toista katsojaa, joka ei ollut nähnyt koko puhelinta? Sekö teitä ei häiritse yhtään? Ai, mut tärkeintä on se, et joku saa kostonsa! Se ihanasti hellii meidän suomalaisen mieltä. "Paha" saa palkkansa. Ei mitään väliä, oliko tyttö vaan perusteinin itsekeskeisellä ajatusmaailmalla varustettuna ajattelematon ja olisko tuolta aikuiselta mieheltä voinut odottaa enemmän? Niillä ei ole väliä. Harmi ettei tästä saanut tän likaisempaa, vai onkohan se mies jo postannu fb:iin vihakommentteja poikivan raflaavan päivityksen?
minä viihdytin kerran 4v poikaa kännykällä, kun ei jaksanutkaan keskittyä elokuvaan ja 7v sisaren takia emme voineet lähteä pois! Olimme ihan takarivissä, joten takana ei ollut ketään häiriintymässä.
Voiko joku vastata siihen miksi miehellä oli suurempi oikeus häiritä muuta kuin tytöllä?
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku vastata siihen miksi miehellä oli suurempi oikeus häiritä muuta kuin tytöllä?
Harvemmin nuo puhelin uuvatit reagoivat ystävälliseen pyyntöön. Kun koko sali kuulee häiriköstä, niin härikkö todennäköisemmin lopettaa touhun. Mies ei välttämättä ollut ihan lähellä tyttöä, koska kännykän valo voi yltää kauas ja enemmän se häiritsisi jos joutuisi rämpimään usean penkkirivin päähän sanomaan nätisti. Parhaassa tapauksessa häirikkö heitetään pois ja elokuva aloitetaan alusta jos tyypin poistaminen aiheuttaa lisää häiriötä tai vie aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh! Mä oisin älähtäny takas!
Enemmän siellä huuto häiritsee kun jonkun puhelin, kuhan se on vaan äänettömäl ja näyttö himmeellä!
Itse tarkistan puhelinta sillon tällön kesken leffaa.Ilmeisesti olet ainoa kirurgi suurkaupungissa, jota voidaan tarvita leikkaamaan milloin vain. Muuten en moista typeryyttä ymmärrä.
No tässä sulle pari esimerkkiä joidenka takia saatan puhelinta vilkasta leffassa. Ja nimenomaan vilkasta! Ei somettaa!
Mulla on yritys, jossa olen itse yksin töissä seitsemän päivää viikossa kymmenen tuntia päivässä. Sillon harvoin kun saan vapaata, niin mulla on tuuraaja käytössä. Tuuraaja on perehdytetty niin hyvin kuin pystyy, mutta aina voi tulla jotain jossa tarvitsee mun jeesiä, joten leffasta käsin voin esim näpytellä viestin nopeesti jos hätä on.
Mulla on myös pienet lapset, jotka ovat luonnollisesti hoidossa sillon kun harvoin sinne leffaan asti pääsen. Tiedän että pitäs yrittää rentoutua ja nauttia vaan leffasta, mutta kyllä mulle tulee äitinä pieni kiusaus aina välillä tsekata se puhelin, jos lapsenvahti on laittanut viestiä...
:)
Ei sitä huonoa leffaa ole pakko katsoa loppuun, saa sieltä salista poistua. Jos vaan poikaystävää miellyttääkseen pitää siellä itse salissa istua niin voi elämä. Jollei tahdo yksinään salista poistua tai väen vängällä ärsyttää kanssakatsojia, voi siinä penkissä vaikka pistää silmät kiinni ja haaveksia. Tai kerrata kertolaskuja päänsä sisällä - ihan sama, kunhan antaa muille katsomisrauhan.