Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon rahaa kiinni arvopapereissa?

Vierailija
26.02.2017 |

Velalla ei siis väliä

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän yli 300k€ kotimaisissa osakkeissa, etenkin pienehköissä ja keskikokoisissa firmoissa, hyvin hajautettuna.

Sulla taitaa olla hajatuksen käsite vähän hakusessa.

Samaa mieltä. 300ke:a kannattaa jo hajauttaa muuallekin

Sanoinko jossain, ettei ole muuta varallisuutta? Kysymys koski arvopapereita.

Tarkoitin arvopapereiden sisällä. Esim USD sijoitukset on tuottaneet erittäin hyvin viimevuosina vaikkei osakekurssi olekkaan noussut.

Olen vielä tuo 300+ -jänkkääjä. Osakkeiden tuottojen korrelaatiot maiden välillä ovat jatkuvasti nousseet. Kansainvälisellä hajauttamisella ei saa enää entisenlaista suojaa riskiltä. Enkä usko, että valuutta-alueiden välillä surffaamalla voisi saada systemaattista ylituottoa maailmassa, jossa raha liikkuu globaalisti.

Suomen pörssi melko rajallinen jopa toimialojen suhteen. Suosittelen kyllä laajempaa hajauttamista. Minkä näet downsidena tuossa?

Vierailija
22/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvopaperit ei ole minun juttuni. Patjan alla on 200 kiloa.

Mut tuossa ei ole mitään järkeä

Jonkun veranhan se raha siellä haisee, mutta jemmaaminen on mielestäni eettisempi valinta kuin arvopaperit. En tavoittele voittoja. Pärjään hyvin näillä.

Mitä tarkoitat arvopapereiden epäeettisyydellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 5000 euroa. Olen aloittelija.

Vierailija
24/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla 5000 euroa. Olen aloittelija.

Respect! Aloittaminen on ihan olennaisen tärkeää. Olet hyvällä polulla. AP

Vierailija
25/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä 149k€, itsellä 75k€ ja lapsella (16-v) 60k€. Lisäksi eläkesäästöjä itsellä 56k€ ja miehellä 47k€. Eniten ilahduttaa tuo, että on saatu lapselle säästettyä pieni pesämuna.

Vierailija
26/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitusti massia av:laisilla kaikilla.. mulla 600ke massia kiinni papruissa,

Vierailija
27/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä 149k€, itsellä 75k€ ja lapsella (16-v) 60k€. Lisäksi eläkesäästöjä itsellä 56k€ ja miehellä 47k€. Eniten ilahduttaa tuo, että on saatu lapselle säästettyä pieni pesämuna.

Merkillepantavan iso positio lapsella. Tietääkö tilanteen? Onko asuntoa varten?

Vierailija
28/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin arvopapereiden sisällä. Esim USD sijoitukset on tuottaneet erittäin hyvin viimevuosina vaikkei osakekurssi olekkaan noussut.

Ei firman arvoon vaikuta se, missä valuutassa sen osake noteerataan. Luuletko, että Nokian osake olisi jenkkipörsseissä noussut jotenkin enemmän kuin Suomessa? Valoja päälle nyt siellä!

Vierailija
29/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitusti massia av:laisilla kaikilla.. mulla 600ke massia kiinni papruissa,

On melko luonnollista, että kysymykseen vastaajat ei edusta palstan mediaania. Olen AP, enkä usko itsekkään edustavani sitä.

Vierailija
30/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

510k ja mielestäni normaali määrä normaalille 30v pariskunnalle

Vierailija
31/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tietää tilanteen ja talouskasvatus on ollut sen mukaista, ettei mene pää sekaisin kun täyttää 18. Ja nyt on tilanne se, että vähän itsellemmekin yllätyksenä (ja lapsen suostumuksella) on ostettu jo asunto, jonka lapsi ostaa meiltä täytettyään 18. Maksaa 50k€ käteisellä ja loput korotonta lainaa tms. Itku pääsi äidiltä, kun katsoin mitkä kaikki osakkeet menee myyntiin :-(

Vierailija
32/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei firman arvoon vaikuta se, missä valuutassa sen osake noteerataan. Luuletko, että Nokian osake olisi jenkkipörsseissä noussut jotenkin enemmän kuin Suomessa? Valoja päälle nyt siellä!

Totta kai vaikuttaa. Kannattaa tutustua aiheeseen valuuttariski, vaikket sijoittamisesta muuten mitään ymmärtäisikään.

Vierailija
33/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun veranhan se raha siellä haisee, mutta jemmaaminen on mielestäni eettisempi valinta kuin arvopaperit. En tavoittele voittoja. Pärjään hyvin näillä.

Sitä että repisin ansiotonta voittoa jonkun toisen (pahimmassa tapauksessa kehitysmaassa) tekemästä työstä tai tukisin veroparatiiseja, öljy-yhtiöitä ja muuta riistotoimintaa. Ehkäpä jotain "eettistäkin" sijoitustoimintaa on olemassa, mutta itse en ole kiinnostunut "helpoista voitoista". Haluan tehdä rehellisen työsuorituksen ja saada siitä oikean suuruisen korvauksen. Koska en juurikaan kuluta, kertyy minulle tuohta patjan alle.

Vierailija
34/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että repisin ansiotonta voittoa jonkun toisen (pahimmassa tapauksessa kehitysmaassa) tekemästä työstä tai tukisin veroparatiiseja, öljy-yhtiöitä ja muuta riistotoimintaa. Ehkäpä jotain "eettistäkin" sijoitustoimintaa on olemassa, mutta itse en ole kiinnostunut "helpoista voitoista". Haluan tehdä rehellisen työsuorituksen ja saada siitä oikean suuruisen korvauksen. Koska en juurikaan kuluta, kertyy minulle tuohta patjan alle.

Ihan oikeastiko patjan alle? Entä jos tulipalo vie säästösi yhdessä hetkessä?

Vierailija
35/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inflaatio tuttu käsite? Ja olet ihan oikeassa, eettistäkin sijoittamista on.

Vierailija
36/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tietää tilanteen ja talouskasvatus on ollut sen mukaista, ettei mene pää sekaisin kun täyttää 18. Ja nyt on tilanne se, että vähän itsellemmekin yllätyksenä (ja lapsen suostumuksella) on ostettu jo asunto, jonka lapsi ostaa meiltä täytettyään 18. Maksaa 50k€ käteisellä ja loput korotonta lainaa tms. Itku pääsi äidiltä, kun katsoin mitkä kaikki osakkeet menee myyntiin :-(

Onko ostetun asunnon paikkakuntariskiä?  Vaikuttaa muuten ihan siltä mitä itsekin haluaisin, AP

Vierailija
37/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai vaikuttaa. Kannattaa tutustua aiheeseen valuuttariski, vaikket sijoittamisesta muuten mitään ymmärtäisikään.

Se valuuttariski tulee yritystoiminnan kautta, ei sieltä noteerausvaluutasta.

Vierailija
38/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä ei voi kaikkea ennakoida. Jos läheiseni ja minä selviämme tulipalosta hengissä, ovat rahat sivuseikka. Kaikki ei tosiaan ole patjan alla, osan olen "lainannut" kavereille. Takaisinmaksu on epävarmaa, mutta uskon että pulaan joutuessani joku auttaisi myös minua.

Vierailija
39/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ostetun asunnon paikkakuntariskiä?  Vaikuttaa muuten ihan siltä mitä itsekin haluaisin, AP

On Helsingissä lähellä metroasemaa, ei kuitenkaan ihan pahimmassa slummissa. Uudistuotantoa, mikä helpottaa rahoitusjärjestelyjä (yhtiölaina).

Vierailija
40/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä ei voi kaikkea ennakoida. Jos läheiseni ja minä selviämme tulipalosta hengissä, ovat rahat sivuseikka. Kaikki ei tosiaan ole patjan alla, osan olen "lainannut" kavereille. Takaisinmaksu on epävarmaa, mutta uskon että pulaan joutuessani joku auttaisi myös minua.

Olet oikeassa siinä ettei hengissä selviämistä voida verrata rahoihin. Siksi en ole juurikaan vakuutuksia ottanut poislukien pakolliset. Pulaan joutuessasi ei tuo kaverisi ainakaan voi auttaa, onko joku muu joka voi ja haluaa. en usko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi