Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon rahaa kiinni arvopapereissa?

Vierailija
26.02.2017 |

Velalla ei siis väliä

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvopaperit ei ole minun juttuni. Patjan alla on 200 kiloa.

Mut tuossa ei ole mitään järkeä

Jonkun veranhan se raha siellä haisee, mutta jemmaaminen on mielestäni eettisempi valinta kuin arvopaperit. En tavoittele voittoja. Pärjään hyvin näillä.

Mitä tarkoitat arvopapereiden epäeettisyydellä?

Sitä että repisin ansiotonta voittoa jonkun toisen (pahimmassa tapauksessa kehitysmaassa) tekemästä työstä tai tukisin veroparatiiseja, öljy-yhtiöitä ja muuta riistotoimintaa. Ehkäpä jotain "eettistäkin" sijoitustoimintaa on olemassa, mutta itse en ole kiinnostunut "helpoista voitoista". Haluan tehdä rehellisen työsuorituksen ja saada siitä oikean suuruisen korvauksen. Koska en juurikaan kuluta, kertyy minulle tuohta patjan alle.

Inflaatio tuttu käsite? Ja olet ihan oikeassa, eettistäkin sijoittamista on.

Inflaatio on toki tuttu juttu. Sijoittaminen ei ole koskaan kiinnostanut siinä määrin, että olisin ottanut eettisistä mahdollisuuksista selvää. Joskus tarjosivat pankista jotain sen suuntasita, mutta en oikein vakuuttunut. Siitä on kyllä vuosia...

Vierailija
42/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun veranhan se raha siellä haisee, mutta jemmaaminen on mielestäni eettisempi valinta kuin arvopaperit. En tavoittele voittoja. Pärjään hyvin näillä.

Sitä että repisin ansiotonta voittoa jonkun toisen (pahimmassa tapauksessa kehitysmaassa) tekemästä työstä tai tukisin veroparatiiseja, öljy-yhtiöitä ja muuta riistotoimintaa. Ehkäpä jotain "eettistäkin" sijoitustoimintaa on olemassa, mutta itse en ole kiinnostunut "helpoista voitoista". Haluan tehdä rehellisen työsuorituksen ja saada siitä oikean suuruisen korvauksen. Koska en juurikaan kuluta, kertyy minulle tuohta patjan alle.

Ihan oikeastiko patjan alle? Entä jos tulipalo vie säästösi yhdessä hetkessä?

Elämässä ei voi kaikkea ennakoida. Jos läheiseni ja minä selviämme tulipalosta hengissä, ovat rahat sivuseikka. Kaikki ei tosiaan ole patjan alla, osan olen "lainannut" kavereille. Takaisinmaksu on epävarmaa, mutta uskon että pulaan joutuessani joku auttaisi myös minua.

Oletan, että sulla on kuitenkin tili jonne saat palkan tai tuet tms. kuukausittain. Käytkö konttorista tai automaatilta nostamassa aina käteistä ja miksi ihmeessä ei pankkitili kelpaa säilytyspaikaksi varoille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän yli 300k€ kotimaisissa osakkeissa, etenkin pienehköissä ja keskikokoisissa firmoissa, hyvin hajautettuna.

Sulla taitaa olla hajatuksen käsite vähän hakusessa.

Samaa mieltä. 300ke:a kannattaa jo hajauttaa muuallekin

Sanoinko jossain, ettei ole muuta varallisuutta? Kysymys koski arvopapereita.

Tarkoitin arvopapereiden sisällä. Esim USD sijoitukset on tuottaneet erittäin hyvin viimevuosina vaikkei osakekurssi olekkaan noussut.

Olen vielä tuo 300+ -jänkkääjä. Osakkeiden tuottojen korrelaatiot maiden välillä ovat jatkuvasti nousseet. Kansainvälisellä hajauttamisella ei saa enää entisenlaista suojaa riskiltä. Enkä usko, että valuutta-alueiden välillä surffaamalla voisi saada systemaattista ylituottoa maailmassa, jossa raha liikkuu globaalisti.

Suomen pörssi melko rajallinen jopa toimialojen suhteen. Suosittelen kyllä laajempaa hajauttamista. Minkä näet downsidena tuossa?

Kulut, poliittiset riskit ja vaikeuden saada kunnolla tietoa pienistä ulkomaisista firmoista. Pikkufirma-anomalia on luotettavasti todistettu, sen olemassaolosta ei kannata kinastella.

Vierailija
44/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ostetun asunnon paikkakuntariskiä?  Vaikuttaa muuten ihan siltä mitä itsekin haluaisin, AP

On Helsingissä lähellä metroasemaa, ei kuitenkaan ihan pahimmassa slummissa. Uudistuotantoa, mikä helpottaa rahoitusjärjestelyjä (yhtiölaina).

Ok, hyvä pläni. Jollei jälkikasvulle tarvetta, ni kelpaa muille. Hienoa, että osataan miettiä näitä talousasioita palstalla.Yleensä se on sitä että millon tulee tuet vai tuleeko. AP

Vierailija
45/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama milli. Valtaosa jvk-lainoissa. Lainaa joku 600000

Vierailija
46/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän yli 300k€ kotimaisissa osakkeissa, etenkin pienehköissä ja keskikokoisissa firmoissa, hyvin hajautettuna.

Sulla taitaa olla hajatuksen käsite vähän hakusessa.

Samaa mieltä. 300ke:a kannattaa jo hajauttaa muuallekin

Sanoinko jossain, ettei ole muuta varallisuutta? Kysymys koski arvopapereita.

Tarkoitin arvopapereiden sisällä. Esim USD sijoitukset on tuottaneet erittäin hyvin viimevuosina vaikkei osakekurssi olekkaan noussut.

Olen vielä tuo 300+ -jänkkääjä. Osakkeiden tuottojen korrelaatiot maiden välillä ovat jatkuvasti nousseet. Kansainvälisellä hajauttamisella ei saa enää entisenlaista suojaa riskiltä. Enkä usko, että valuutta-alueiden välillä surffaamalla voisi saada systemaattista ylituottoa maailmassa, jossa raha liikkuu globaalisti.

Suomen pörssi melko rajallinen jopa toimialojen suhteen. Suosittelen kyllä laajempaa hajauttamista. Minkä näet downsidena tuossa?

Kulut, poliittiset riskit ja vaikeuden saada kunnolla tietoa pienistä ulkomaisista firmoista. Pikkufirma-anomalia on luotettavasti todistettu, sen olemassaolosta ei kannata kinastella.

Kulut 0,08% / min 8EUR kaikki maat, ei ole ongelma. Poliittiset riskit näkyy uutisissa, suomi on kuitenkin sivistysvaltio. Netistä löytyy täysin riittävät tiedot kaikista firmoista, ulkomaisistakin. Arpoja on toki suomessakin, mutta varsinkaan ulkomailla ei kannata niihin sijoittaa muutenkaan.

Vierailija
47/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama milli. Valtaosa jvk-lainoissa. Lainaa joku 600000

Tämä on top1, mukaanlukien AP

Vierailija
48/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastiko patjan alle? Entä jos tulipalo vie säästösi yhdessä hetkessä?

Elämässä ei voi kaikkea ennakoida. Jos läheiseni ja minä selviämme tulipalosta hengissä, ovat rahat sivuseikka. Kaikki ei tosiaan ole patjan alla, osan olen "lainannut" kavereille. Takaisinmaksu on epävarmaa, mutta uskon että pulaan joutuessani joku auttaisi myös minua.

Oletan, että sulla on kuitenkin tili jonne saat palkan tai tuet tms. kuukausittain. Käytkö konttorista tai automaatilta nostamassa aina käteistä ja miksi ihmeessä ei pankkitili kelpaa säilytyspaikaksi varoille?

Kyllä pankkitili löytyy ja palkka menee sinne. Pidän myös pankkien toimintaa osittain epäeettisenä, joten mielummin nostan automaatilta käteistä kuin lepuutan rahoja tilillä. Kompromisseja toki täytyy tehdä, en minä ilman pankkiakaan pärjäisi vaikka ehkä haluaisin...

Vierailija
49/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% täysiä amatöörejä, joten jatkakaa heikkotasoista keskusteluanne.

Vierailija
50/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkillepantavan iso positio lapsella. Tietääkö tilanteen? Onko asuntoa varten?

Joo tietää tilanteen ja talouskasvatus on ollut sen mukaista, ettei mene pää sekaisin kun täyttää 18. Ja nyt on tilanne se, että vähän itsellemmekin yllätyksenä (ja lapsen suostumuksella) on ostettu jo asunto, jonka lapsi ostaa meiltä täytettyään 18. Maksaa 50k€ käteisellä ja loput korotonta lainaa tms. Itku pääsi äidiltä, kun katsoin mitkä kaikki osakkeet menee myyntiin :-(

Älä koskaan rakastu osakkeisiin.

Vierailija
51/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkillepantavan iso positio lapsella. Tietääkö tilanteen? Onko asuntoa varten?

Joo tietää tilanteen ja talouskasvatus on ollut sen mukaista, ettei mene pää sekaisin kun täyttää 18. Ja nyt on tilanne se, että vähän itsellemmekin yllätyksenä (ja lapsen suostumuksella) on ostettu jo asunto, jonka lapsi ostaa meiltä täytettyään 18. Maksaa 50k€ käteisellä ja loput korotonta lainaa tms. Itku pääsi äidiltä, kun katsoin mitkä kaikki osakkeet menee myyntiin :-(

Ehkä omituisin kommentti tähän asti

Vierailija
52/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99% täysiä amatöörejä, joten jatkakaa heikkotasoista keskusteluanne.

Nosta ihmeessä tasoa, kun osaamista on.

Vierailija
53/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tiedän, ettei pitäis, mut kun olen onnenkyyneleet silmissä lukenut osavuosikatsauksia, niin.... <3 <3 <3

Vierailija
54/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa varsin epävarmalta. Siksikö, että ei pysty sanomaan, paljonko on paljon?

Vierailija
55/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

H***takaa v**un kokoomuslaiset pitkä v***u!

Vierailija
56/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa varsin epävarmalta. Siksikö, että ei pysty sanomaan, paljonko on paljon?

Noh, misulla oli se reipas 50 000e, mitä luulet mitä minulla on? AP

Vierailija
57/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoinhan jo, että muutama milli on TOP1, mukaan lukien AP

Vierailija
58/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Her*iinia vai k*kaiinia?

Vierailija
59/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 000

Vierailija
60/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi