Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EN HELVETTI TAJUA! Mikä tossa hiihdossa on niin elämää suurempaa??

Vierailija
26.02.2017 |

Jumaliste kun ei muusta uutisoidakaan ja Antti Tuiskua myöten pillitetään jostain saamarin suksimisesta. Ketä oikeesti kiinnostaa? Ja sit vielä nää suunnilleen kansalliset häpeät dopingeista, mua ei kiinnosta pätkääkään mitä ne pumppailee - haloo, kyse on HIIHTÄMISESTÄ. Maailman turhinta hommaa. Paljon järkyttyneempi olisin vaikka kännisestä kirurgista, siinä sentään kyse ihmishengestä.

Sairasta paskaa.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täältä Lahdesta enää mistään muusta uutisoida. Etlari, Uusi Lahti, Yle Lahti... kaikki täynnä pelkkää hiihtopaskaa. Ihan sama, vaikka keskellä toria pamahtaisi joku pommi. Varmaan sekin jätettäisiin uutisoimatta kun MM-kisat menevät edelle.

Vierailija
62/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksetaan jauhaa peruskoulun pakkoruotsista, mutta mielestäni se on paljon hyödyllisempi taito elämässä, kuin hiihto, se se vasta pakkoa oli koulussa.

Sitä aina ihmettelen, että mistä perämetsistä nää suomalaiset naishiihtäjät tulee, kun niillä on iankaikkisesti ollut muuhun ikäluokkaansa nähden niin vanhanaikaiset nimet.

Ja vielä, eikös tuo mitalin hävinnyt mieskaksikko ollut nyt se sama joka "voitti" kultamitalin viime olympialaisissa kaatamalla toisen kilpailijan? Ei siinä silloin pitänyt olla mitään epäselvyyttä, vahinkoja sattuu kisan melskeessä ja jury piti tulokset voimassa. Itse en pidä tuota kultaa rehellisesti saatuna. Joten älkää nyt isot miehet itkekö, kun sama temppu tehtiin omalle kohdalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että ihmisillä on intohimoja ja innostuksen aiheita. On tätä harmaata p**kaa ihan tarpeeksi. Kiva, jos heiluttelevat iloisena lippuja ja syövät kisamakkaraa. Toki on ikävää, jos norjalaisia loataan tms. mutta se on aina vain äänekäs vähemmistö.

Vierailija
64/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää miten junttia hiihtokansa on. Raivostutaan, mölistään ja terrorisoidaan jotain kaatunutta hiihtäjää kuin mikäkin sivistymätön barbaarilauma. Ei puutu kuin rynkyt kädestä, niin alettaisiin ampua ilmaan mölinän tahtiin. Pelottavaa.

Vierailija
65/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muuten urheilu-sana kumpuaa? Viittaako urheuteen?

Vierailija
66/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumaliste kun ei muusta uutisoidakaan ja Antti Tuiskua myöten pillitetään jostain saamarin suksimisesta. Ketä oikeesti kiinnostaa? Ja sit vielä nää suunnilleen kansalliset häpeät dopingeista, mua ei kiinnosta pätkääkään mitä ne pumppailee - haloo, kyse on HIIHTÄMISESTÄ. Maailman turhinta hommaa. Paljon järkyttyneempi olisin vaikka kännisestä kirurgista, siinä sentään kyse ihmishengestä.

Sairasta paskaa.

Jääkiekosta jauhetaan joka viikko ja osa menee sitä fanaattisesti kattomaankin vaikka sekin on aivan turhaa hommaa.

Vierailija
67/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointsit norjalaisille siitä, että jopa kaksi valmennusjohdon henkilöä pyysi anteeksi suomalaisilta. Tuskin olisi Suomen hiihtomaajoukkueen johto tehnyt samaa norjalaisten saappaissa, vai mitä luulette? :D

Vierailija
68/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli norjalaiselta ihan tahallista... Ei noin vaan käy vahingossa. 

Vierailija
69/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on juntti ja maanpetturi.

Juntti = maalainen. Ota selvää edes sanoista rehupuntti ja mee lypsämään lehmiä. 

Tarkoitti joskus 70-luvulla. Nykyään se tarkoittaa sivistymätöntä ihmistä. Junttiuden tunnistaa esimerkiksi kielenkäytöstä.

Vierailija
70/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä, eikös tuo mitalin hävinnyt mieskaksikko ollut nyt se sama joka "voitti" kultamitalin viime olympialaisissa kaatamalla toisen kilpailijan? Ei siinä silloin pitänyt olla mitään epäselvyyttä, vahinkoja sattuu kisan melskeessä ja jury piti tulokset voimassa. Itse en pidä tuota kultaa rehellisesti saatuna. Joten älkää nyt isot miehet itkekö, kun sama temppu tehtiin omalle kohdalle.

Jauhojärvi ei kaatanut Saksan ankkuria olympialaisissa, vaan saksalainen kaatui omia aikojaan. Tämä oli aivan selkeästi nähtävissä ilmakuvasta, siinä saksalainen oli ihan selkeästi suomalaisen perässä. Saksa teki silloin protestin, jury tutki asian ja hylkäsi protestin. Suomen olympiavoitto oli ja on ihan rehellinen voitto, ei mikään "voitto". Vahingon piikkiin tämänkin päivän kolari menee, vaikka totta ihmeessä se harmittaa.

Vierailija
71/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hiihtokansa ei raivoa venäläiselle ja italialaiselle? Niidenhän olisi pitänyt pysähtyä maaliviivalle ja odottaa, että Iivo menee kuola valuen ohi ja saa voittaa. :D

Vierailija
72/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hiihtokansa ei raivoa venäläiselle ja italialaiselle? Niidenhän olisi pitänyt pysähtyä maaliviivalle ja odottaa, että Iivo menee kuola valuen ohi ja saa voittaa. :D

Trollaatko vai oletko oikeasti noin tyhmä?

Vierailija
73/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihto varsinkin pk-seudulla on korkeakoulutettujen laji. Tämän näkee esimerkiksi Paloheinän parkkipaikalla. Autot eivät ole ihan halvimmasta päästä. Syynä varmaan se, että talvien muuttaessa yhä lumettomimmiksi hiihtoa varten täytyy lähteä Lappiin tai Alpeille.

Vierailija
74/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki urheililajit on persiistä. En etenkään tajua hiihtoa, pesistä ja jäkistä. Mulla on kans joku hiihtogeeni hukassa.

Vierailija
75/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiihto ja hiihdon kaikki muodot, kuten ampumahiihto ovat kaikki hienoja lajeja eivätkä tosiaan tylsiä. Täällä katsotaan hiihtoa ja ampumahiihtoa aina kun sitä tulee, ja koskaan ei ole haukotuttanut. Yksinkertaisten ihmisten kuten ap:n mielestä voi toki olla tylsää, koska eivät ymmärrä lajin hienoutta ja kaikkea draamaa sen ympärillä, loppuratkaisuja ja sitä, miten mikä tahansa ennakko-odotus kilpailusta voi muuttua moneen kertaan kilpailun aikana.

Kertoo vain ihmisestä itsestään, jos kyseenalaistaa muiden intohimot ja kiinnostuksenkohteet toteamalla vain, että on junttia ja tylsää. Ja se mikä aloituksesta tekee vielä typerämmän kuuloisen on se, että lopussa lukee "sairasta paskaa". Jos jonkun mielestä hiihto on sairasta paskaa, niin ei ole kyllä elämässän kohdannut juuri mitään, jota voisi oikeasti sellaiseksi nimittää.

Mä en ole ap mutta koita jo tajuta että hiihtoa ei ole pääkaupunkiseudulla. Sulle naurettais ja voisit saada turpaas jos puhuisit hiihdosta. Hiihto on sellanen mitä pidetään ihan naurettavana ja ei olis vaikee kuvitella jos joku hiihtäis niin sitä vittuilun määrää ja miten paljon sitä kiusattais. En suosittele. 

Taidat olla n. 13-vuotias? Kiusaaminen on ikävä asia ja tiedetään - edelleen yläasteen todellisuutta. Joten ymmärrän kyllä, että jaat neuvojasi omiin kokemuksiisi pohjautuen. Mutta katsos kun useimmat täällä ovat jo vähän vanhempia ihmisiä, joita ei haittaa jos joku varhaisteini pitää heidän mielenkiinnonkohteitaan "noloina". Me kalkkikset ollaan totuttu siihen kyllä, että kaikki mitä tehdään on teinien mielestä noloa.

Eli älä sinä meistä huoli, kyllä me varmaan edelleen jutellaan töissä hiihtämisestä ja muista tyhmistä aikuisten jutuista ilman pelkoa ikuisesta häpeästä - myös täällä pk-seudulla. Mutta sinun ei tarvitse, jos koet sen uhkaavan sosiaalista asemaasi omassa yhteisössäsi. :)

N27

Huvittavaa että sä tulet mulle avautumaan ja noin väärin vielä. Mä olen 3 lapsen äiti ja mä tasan tarkkaan tiedän missä mennään. Sillon kun mä olin nuori niin olis hakattu ja kiusattu jos olis ollut joku joka olis hiihtänyt. Ei se tosta mihinkään oo muuttunut paitsi että nuoremmat nykyään ei tiedä mitä hiihto on. Mut ollaan eletty aika erilainen elämä koska sunlaista sanotaan pikku vanhaks. Se että sä 27 vuotiaana oot vanha on vaan voi voi. Mä taas en oo muuttunut paitsi ulkonäöltä vanhentunu. 

Vierailija
76/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on juntti ja maanpetturi.

Juntti = maalainen. Ota selvää edes sanoista rehupuntti ja mee lypsämään lehmiä. 

Tarkoitti joskus 70-luvulla. Nykyään se tarkoittaa sivistymätöntä ihmistä. Junttiuden tunnistaa esimerkiksi kielenkäytöstä.

Ja vitut. Juntista puhutaan maalaisena. Ei ne muutu vaan ne opetetaan lapsille. 

Vierailija
77/80 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiihto ja hiihdon kaikki muodot, kuten ampumahiihto ovat kaikki hienoja lajeja eivätkä tosiaan tylsiä. Täällä katsotaan hiihtoa ja ampumahiihtoa aina kun sitä tulee, ja koskaan ei ole haukotuttanut. Yksinkertaisten ihmisten kuten ap:n mielestä voi toki olla tylsää, koska eivät ymmärrä lajin hienoutta ja kaikkea draamaa sen ympärillä, loppuratkaisuja ja sitä, miten mikä tahansa ennakko-odotus kilpailusta voi muuttua moneen kertaan kilpailun aikana.

Kertoo vain ihmisestä itsestään, jos kyseenalaistaa muiden intohimot ja kiinnostuksenkohteet toteamalla vain, että on junttia ja tylsää. Ja se mikä aloituksesta tekee vielä typerämmän kuuloisen on se, että lopussa lukee "sairasta paskaa". Jos jonkun mielestä hiihto on sairasta paskaa, niin ei ole kyllä elämässän kohdannut juuri mitään, jota voisi oikeasti sellaiseksi nimittää.

Mä en ole ap mutta koita jo tajuta että hiihtoa ei ole pääkaupunkiseudulla. Sulle naurettais ja voisit saada turpaas jos puhuisit hiihdosta. Hiihto on sellanen mitä pidetään ihan naurettavana ja ei olis vaikee kuvitella jos joku hiihtäis niin sitä vittuilun määrää ja miten paljon sitä kiusattais. En suosittele. 

Taidat olla n. 13-vuotias? Kiusaaminen on ikävä asia ja tiedetään - edelleen yläasteen todellisuutta. Joten ymmärrän kyllä, että jaat neuvojasi omiin kokemuksiisi pohjautuen. Mutta katsos kun useimmat täällä ovat jo vähän vanhempia ihmisiä, joita ei haittaa jos joku varhaisteini pitää heidän mielenkiinnonkohteitaan "noloina". Me kalkkikset ollaan totuttu siihen kyllä, että kaikki mitä tehdään on teinien mielestä noloa.

Eli älä sinä meistä huoli, kyllä me varmaan edelleen jutellaan töissä hiihtämisestä ja muista tyhmistä aikuisten jutuista ilman pelkoa ikuisesta häpeästä - myös täällä pk-seudulla. Mutta sinun ei tarvitse, jos koet sen uhkaavan sosiaalista asemaasi omassa yhteisössäsi. :)

N27

Huvittavaa että sä tulet mulle avautumaan ja noin väärin vielä. Mä olen 3 lapsen äiti ja mä tasan tarkkaan tiedän missä mennään. Sillon kun mä olin nuori niin olis hakattu ja kiusattu jos olis ollut joku joka olis hiihtänyt. Ei se tosta mihinkään oo muuttunut paitsi että nuoremmat nykyään ei tiedä mitä hiihto on. Mut ollaan eletty aika erilainen elämä koska sunlaista sanotaan pikku vanhaks. Se että sä 27 vuotiaana oot vanha on vaan voi voi. Mä taas en oo muuttunut paitsi ulkonäöltä vanhentunu. 

Sori mut mä olen samaa mieltä että sun kirjoittama teksti on kuin 13- vuotiaan näppäimistöltä. Ei kukaan ole niin tyhmä että väittää ettei pääkaupunkiseudulla ole hiihtoa tai saisi turpaansa jos puhuisi hiihdosta:D

Minänsä moni muu oltiin eilen hiihtämässä, siellä oli myös paljon muuta porukkaa taaperosta vaariin ja usko tai älä kukaan ei saanut turpaansa vaikka muutama sana mm- kisoista vaihdettiinkin.

Moni myös seurasi hiihtoa tänään telkkarista ja kisoista juteltiin, ja kukaan ei taaskaan saanut turpaansa eikä ketään kiusattu:D

Vierailija
78/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N27

Huvittavaa että sä tulet mulle avautumaan ja noin väärin vielä. Mä olen 3 lapsen äiti ja mä tasan tarkkaan tiedän missä mennään. Sillon kun mä olin nuori niin olis hakattu ja kiusattu jos olis ollut joku joka olis hiihtänyt. Ei se tosta mihinkään oo muuttunut paitsi että nuoremmat nykyään ei tiedä mitä hiihto on. Mut ollaan eletty aika erilainen elämä koska sunlaista sanotaan pikku vanhaks. Se että sä 27 vuotiaana oot vanha on vaan voi voi. Mä taas en oo muuttunut paitsi ulkonäöltä vanhentunu.

Havaitsen kyllä kirjoitustaidoistasi ilman erikseen huomauttamistakin, että et toden totta ole muuttunut iän myötä :D Todistettavasti jotkut jäävät sinne lapsen tasolle ihan loppuiäkseen,eivätkä tietenkään voi sille itse mitään. Ikävintä asiassa on se, että olet jo päästänyt huonot geenisi leviämään. :/

Juttujesi perusteella kolme lastasikin ovat (tulevia) koulukiusaajia. Sääliksi käy kaikkia, jotka joutuvat perheesi kanssa olemaan tekemisissä. Itse taidan nyt jättää tämän keskustelun ja jatkaa sivistyneessä kuplassani elämistä, keskustellen kaikenlaisista harrastuksista ja mielenkiinnonkohteista tuttavien, kollegoiden ja perheenjäsenteni kanssa - aivan kuten tähänkin asti. :)

Vierailija
79/80 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksikaa jo

Vierailija
80/80 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh joo. Kokeilin joskus hiihtoa ja ostin oikein uudet suksetkin, mutta en yrityksestä huolimatta koskaan ymmärtänyt mitä järkeä on hiihtää, kun voi kävellä tai juostakin, kun hiihtoa ei nykymaailmassa mihinkään edes tarvitse. Onneksi sukset katosi välinevarastosta jonnekin.