Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisääntyykö kehon ei-toivotut muutokset raskauksien lukumäärän myötä?

Vierailija
26.02.2017 |

Olen 31-vuotias ja minulla on 2 lasta joista toinen sektiolla ja toinen alatiesynnytys. Nuorin täyttää pian vuoden ja vauvakuume nostaa taas päätään. Palaan kyllä välillä työelämään mutta ehkä 1-2 vuoden päästä...
Näistä kahdesta raskaudesta ja synnytyksestä olen toipunut hyvin. Vatsa on taas litteä, paino suht koht samoissa lukemissa kuin ennen. Nuorimmaisen imetys loppui muutama kuukausi sitten. Tissit on kuiviin imetty mutta ovat aina olleet pienet joten ns "ajokoirankorva-ilmiö" on jäänyt aika vähäiseksi. Seksi tuntuu hyvälle sekä minusta että miehestä. Olen siis taas tyytyväinen kehooni. Tuota kolmatta lasta kun miettii niin voiko olla että kehoon tuleekin sen myötä jotain muutoksia joita ei ole näihin kahteen liittynyt? Toki kaikki on mahdollista, sen tiedän. Mutta onko palstalla mammoja joilla 2 raskauden jälkeen on pissavehkeet kestäneet juoksua mutta sitten kolmannen jälkeen onkin kaikki paikat jääneet pari kokoa liian isoksi? Vai onko enemmän kudostyypistä kiinni eli muutoksia tulee jo ekasta raskaudesta ja sitten raskaus raskaudelta pahenee...? Tavallaan turhamaisia mietin, voi jättää vastaamatta jos ärsyttää ;)
Toinen vauva oli muuten iso 5 kg, eli ellen kaksosia sattuisi saamaan niin eiköhän paikat ole jo äärimmilleen venytetty. Hän oli siis se joka tuli alakautta.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi että omat "helpot" synnytykseni ja niistä toipuminen on terveiden kudosten ansiota ja tietysti nuori ikäni. Uskoisin jos pidät itsesi kunnossa, ne lantionpohjanlihakset ja muut, niin et kärsi sen enempää kolmannen lapsen tekemisestä.

Sinulle on jo sektio tehty niin taidat olla ihan tietoinen siitä että raskauksissa ja synnytyksessä saattaa käydä vaikka mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan