Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen kanssa lähtisit ulkomaille?

Vierailija
26.02.2017 |

Johonkin lämpöseen aurinkolomalle, minkä ikäisen lapsen kanssa uskaltaisit lähteä? Vauvan, taaperon vai vasta vanhemman lapsen kanssa?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 lasta ja 1 lapsenlapsi ja kaikki on reissanneet 3kk ikäisestä lähtien. Lapsenlapsi on nyt 1v7kk ja tuli juuri 4. matkaltaan:)

Vierailija
42/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun poika oli 5kk kun mentiin Amerikkaan. Alle 1kk ikäisen kanssa en matkustaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää vauvojen kanssa Suomessa. Ehtii sitä myöhemmin matkailla että lapsikin muistaa missä käytiin ja mitä koettiin. 

Vierailija
44/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi on turvallista ottaa mukaan? Entä jos jotain sattuu ja lapsi sairastuu?

Lapsia on ensinnäkin ihan joka maassa ja normaaleissa turistikohteissa on myös asiansa osaavia lastenlääkäreitä, ensiapuhenkilökuntaa jne. Ellet ole lähdössä minnekään afrikan tai intian perukoille survival-matkalle vaan ihan tavalliselle etelän lomalle, niin tuollainen on aivan turhaa panikointia.

Omat lapseni ovat olleet ensimmäisillä ulkomaan lennoillaan 4kk ja toinen oli 8kk. Ihan on omasta asenteesta ja lomakohteen valinnasta kiinni "kannattaako" lähteä.

Vierailija
45/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 3v on hyvä ikä.

Vierailija
46/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvoja rahdataan ulkomaille?

sitä minäkin ihmettelen. Vauvojen paikka on Suomessa. Ulkomaat eivät ole sopivia paikkoja vauvoille!

Vierailija
47/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän niitä lapsia syntyy ja elää joka maassa :D Ihan vaikka pari viikkosen kans eurooppaan. Eka reissu tehtiin lapsen ollessa 1v6kk meni hyvin ei ongelmaa

Vierailija
48/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin ekaa kertaa ulkomailla, etelä-Euroopassa kun lapsi oli 8kk. Itse en lähtisi ennen kuin vauvalle voi antaa mpr-rokotuksen eli 6kk iässä. Kaikki meni tosi hienosti, tuon ikäinen on helppo kun ei vaadi vielä päästä itse liikkumaan ja viihtyy rattaissa hyvin. Ruokailut oli myös helppoja, imetys + purkkimössöt, jotka on helppo ostaa paikanpäältäkin. Lääkäriä ei tarvittu mutta ellei mene mihinkään tiettömän taipaleen taakse niin kyllähän niitä lääkäreitä löytyy. Matkavakuutus kuntoon!

Ja miksi lomalle? Kerrankin oli kunnolla vapaata eikä tarvinnut sumplia lomia. Pieni lapsi nauttii myös lämmöstä ja siitä kun ei tarvitse haalarirumbaa. En ehkä lähtisi vauvan kanssa kesän kuumimpaan aikaan mutta syksyllä lämpö oli meidän kohteessa oikein miellyttävä 25 asteen molemmin puolin.

Vierailija
49/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdettiin kun lapset oli 2 ja 4. Jäätiin saman tien asumaan sinne.

Vierailija
50/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysykää vauvojen kanssa Suomessa. Ehtii sitä myöhemmin matkailla että lapsikin muistaa missä käytiin ja mitä koettiin. 

Vaikka sinä voit matkustaa vain kerran elämässä, me matkustamme joka vuosi kerran tai kaks. Mitä sitten vaikka lapsi ei muistaisi? :D Mikä ihmeen selitys tuo on mähöttää kotona. Lapsi muistaa sitten isompana tehdyt reissut. Minä muistan kaikki. Saan aurinkolatauksen, jolla jaksaa kaamosta. Suosittelen kokeilemaan :)

Vierailija
51/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä noin parivuotiaan. Mikäli ei ole korvalapsi. (jos on kovin ahtaat korvien pikkutiehyet, on lentäminen epäinhimillistä kidutusta). Ja rokotukset kunnossa tietty.

Tiedäthän, ettei lentäminen satu kun aukile on auki? Korvakierre ei myöskään ole syy.

T. Aikuinen korvakierrepotilas joka matkustaa.

Vierailija
52/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kanssa eka kerta suunnilleen 10-12kk ikäsenä. Yksin olin viikon Kreikassa kolmen lapsen kanssa kun nuorin oli 2v, seuraavat 4v ja 7v.

Vierailija
53/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse jonkin verran matkustellut tyttäreni kanssa joten sanoisin, että vasta sitten kun alkaa muistamaan asioita, eli lähempänä sitä 10v. Silloin lapsikin oikeasti nauttii juuri siitä ulkomaanmatkasta kun ymmärtää jotain.

Vierailija
54/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on matkustanut pienestä pitäen, vaikkei kaikkea muistaisikaan. On aina viihtynyt matkoilla hyvin, ja en halua olla erossa lapsesta matkan takia. Minusta matkan muistaminen ei ole mikään syy. Jos se siitä muistamisesta on kiinni, niin miksi lapsen tulisi nähdä sukulaisiaan pienenä, saada leikkikavereita pienenä yms, kun ei niitä muista kuitenkaan isona?

Vierailija
55/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi oli 1v. 4kk kun ekaa kertaa lennettiin etelään yhdessä. Toinen lapsi oli ekalla kerrallaan vähän yli 1v. Kivoja muistoja on lomista jäänyt. Matkustellaan n. 1-2 kertaa vuodessa. Vanhemmalla lapsella on tosin alkanut kouluiässä olla korvavaivoja joskus laskeutuessa.

Vierailija
56/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Meidän oli niin vauhdikas koheltaja 1-2-vuotiaana, ettei todellakaan haluttu minnekään lentokentille tai uima-altaiden lähistölle "rentoutumaan". Ensimmäinen matka tehtiin kun lapsi oli 3,5-vuotias ja kaikilla oli kivaa.

Vierailija
57/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kk ikäisen kanssa käytiin. Mikä tuossa on niin uhkaavaa? Lapsella samat eväät kotona ja reissussa ja matkavakuutus olisi kattanut hoidon hyvässä sairaalassa ongelmatilanteessa.

Vierailija
58/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä esim. siksi, että olemme tottuneet matkustelemaan paljon perheenä ja vanhemmat lapsemme nauttivat siitä paljon. Tuntuisi tosi epäreilulta isompia lapsia kohtaan (5 ja 8) lopettaa matkailu nyt vauvan synnyttyä. Vauva on matkaseurana paljon helpompi kuin 2-vuotias.

Vierailija
59/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä edes oikein ymmärrä kysymystä. Me ollaan jatkettu lasten kanssa elämää niin kuin ennenkin ja tykätään matkustella. Käydään joka vuosi matkoilla. Ihan utopistinen ajatus että pidettäis monen vuoden taukoja koska lapsi.

Vierailija
60/61 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan vauvalla rokotukset kunnossa, niin miksipä ei voisi viedä ulkomaille?

Itse veisin vasta vähintään kouluikäisen, mahdollisesti jo lähemmäs teinin, että lapsi muistaisi reissusta jotakin ja se olisi hänellekin kokemus jne. Sen ikäisen vähintään, että jos hän ei haluaisikaan ulkomaille mukaan, voisi hänet jo huoletta jättää viikoksi mummulaan tai yksin kotiin.

Miksi joku tietty matka pitäisi muistaa ja odottaa sitä vuosia? Matkoja tulee ja menee, osa jää mieleen. Osa on vain sen hetken huvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi