Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V-pen Mega -antibiootti sekoittaa vatsan?

Vierailija
26.02.2017 |

Aloitin ko.antibioottikuurin eilen aamulla angiinaan. Tänään sai juosta vessaan, ja olo on jotenkin huono ja nihkeä koko ajan. Nukuin kuitenkin hyvin,eikä ollut tämmöstä oloa ennen antibiootin alotusta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI se on niin vaikeaa lukea se pakkausseloste, joka on joka ikisen lääkkepakkauksen mukana ja joka paikassa hoetaan, että lukekaa ne? Jopa siinä pakkauksen päällä lukee "lue pakkausseloste huolella".

Mutta ei, ruvetaan vaan nappailemaan pillereitä ja sitten kun tulee jotain hassua niin vieläkään ei välähdä, ei, vaan tullaan vittu vauvapalstalle ihmettelemään sen sijaan, että luettaisiin ne ohjeet josta tämäkin asia olisi selvinnyt.

Vierailija
22/36 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tuli selkä täyteen punaisia näppyjä.

Jos tämä on oikea ap, olet yliherkkä penisiliinille. Ota yhteyttä lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus, siitä saa vielä hiivatulehduksen, joko jo kuurin aikana tai heti kuurin loputtua, kivaa not.

Tämäki vielä.. no soitan lekuriin jos ko.oireita ilmenee.

Hiivalääkkeitä saa ilman reseptiä. Apteekkari kertoo kysyttäessä. Esim diflucan tabletti on helpompi kuin voiteet. Kannattaa ottaa kuurin lopussa.

Toivottavasti alkuperäinen vaivasi parani myös.

-ap

Vierailija
24/36 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tuon hiivalääk.. Quoten väliin, mutta eri vastaaja siis.

Vierailija
25/36 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI se on niin vaikeaa lukea se pakkausseloste, joka on joka ikisen lääkkepakkauksen mukana ja joka paikassa hoetaan, että lukekaa ne? Jopa siinä pakkauksen päällä lukee "lue pakkausseloste huolella".

Mutta ei, ruvetaan vaan nappailemaan pillereitä ja sitten kun tulee jotain hassua niin vieläkään ei välähdä, ei, vaan tullaan vittu vauvapalstalle ihmettelemään sen sijaan, että luettaisiin ne ohjeet josta tämäkin asia olisi selvinnyt.

No voi apua jos haetaan muidenkin kokemuksia. Mene muualle jos noin ahdistaa.

Vierailija
26/36 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi maitohappobakteerien ostaminen ei ole mikään itsestäänselvyys. En itsekään tietäisi, ellen olisi opiskeluissa törmännyt.  Suosittelen muuten lämpimästi lisäksi kasviksia, vihanneksia, marjoja jne. Hapankaali, hapatetut maitovalmisteet ym myös. Täysjyväviljavalmisteita suositellaan myös. Suolistofloora voi paremmin ja suolistolle epäedulliset bakteerit pysyvät aisoissa.

Hyvä kun kysyit ja tsemppiä!

Kiitos asiallisesta vastauksesta! :)

-ap

Vierailija
27/36 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi maitohappobakteerien ostaminen ei ole mikään itsestäänselvyys. En itsekään tietäisi, ellen olisi opiskeluissa törmännyt.  Suosittelen muuten lämpimästi lisäksi kasviksia, vihanneksia, marjoja jne. Hapankaali, hapatetut maitovalmisteet ym myös. Täysjyväviljavalmisteita suositellaan myös. Suolistofloora voi paremmin ja suolistolle epäedulliset bakteerit pysyvät aisoissa.

-ap

Tarkista apteekista miten rytmität sen maitohappobakteerin tuon antibiootin kanssa, yhtäaikaa otettuna antibiootti tappaa maitohappobakteerin. Lisäksi tuo Precosa on hyvä.

Jos antibiootin saa ottaa yhtäaikaa ruoan kanssa, niin kannattaa ottaa. Tuntuu, että tyhjään vatsaan otettuna menee vatsa herkemmin sekaisin.

Vierailija
28/36 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lukisit sen paperin joka on siellä lääkepakkauksessa? Ja kai tajusit ostaa maitohappobakteereja samalla kuin tuon kuurin, jos et niitä ennestään käytä?

Maitohappobakteereja ei nimenomaan kannata ottaa samalla kun pensilliiniä, vaan pari tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen.

Vierailija
29/36 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lukisit sen paperin joka on siellä lääkepakkauksessa? Ja kai tajusit ostaa maitohappobakteereja samalla kuin tuon kuurin, jos et niitä ennestään käytä?

Maitohappobakteereja ei nimenomaan kannata ottaa samalla kun pensilliiniä, vaan pari tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen.

Riippuu lääkeaineen konsentraatiosta ja miten nopeasti imeytyy suolistosta. Precosan ongelma on se, että kun antibiooteilla tuhoaa bakteerit, precosan sieni valtaa epiteelin kasvualan. Eli sitten kun kuuri loppuu, kasvaa sisuksissa sieni (hiiva) ja normaalin suolistobakteeriston palautuminen hidastuu.

Vierailija
30/36 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tarkista apteekista miten rytmität sen maitohappobakteerin tuon antibiootin kanssa, yhtäaikaa otettuna antibiootti tappaa maitohappobakteerin. Lisäksi tuo Precosa on hyvä.

Jos antibiootin saa ottaa yhtäaikaa ruoan kanssa, niin kannattaa ottaa. Tuntuu, että tyhjään vatsaan otettuna menee vatsa herkemmin sekaisin.

Mulla on melko herkkä vatsa lääkkeiden suhteen. Tossa lukee 30min ennen tai 2h ruokailun jälkeen. Oon ottanut puoltoist tuntia aamupalan jälkeen, koska tyhjään vatsaan en uskalla kokeilla, ja iltaisin reilu tunti kevyen iltapalan jälkeen.

-ap

Vierailija
31/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohappobakteerit haettu. Olipahan inha kokemus käydä apteekissa, kun tuskanhikeä vaan pukkas :(

-ap

Vierailija
32/36 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo juuri tuo mega laittaa megasti vatsan toimimaan. Hae vstsalääkettä apteekista. Sellainen pieni lasipurkki on tehokas, nimeä en muista. Ja mega hiivatulehdus saattaa olla myös tiedossa. Hiivalääkettä saa myös ilman reseptiä nykyään.

Vierailija
33/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maitohappobakteereja saa ruokakaupastakin.

Ehkei apteekkari sanonut mitään, kun tuon pitäisi olla itsestään selvyys, että antiobiootit laittaa vatsan sekaisin

Ei ole mikään itsestäänselvyys, minulla maitohappobakteerit laittaa vatsan sekaisin ei antibiootit.

Apteekkari sanoi että juu on niitäkin kellä maitohappobakteerit ei toimi ja maha menee sekaisin.

Vierailija
34/36 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin kyseistä antibioottia viisureiden leikkauksen jälkeen ja aiheutti rajua oksentelua, ei tosiaan kiva.

Ps. ei ne maitohappobakteerit mikään takuuvarma apu ole. Täällä osa näyttää olevan sitä mieltä, mutta ei se niin mene.

Vierailija
35/36 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään määrättiin kuudeksi päiväksi v-pen mega kuuri viisaudenhampaan takia. Hammas on puhjennut, mutta ei mahdu suuhun kunnolla ja on jonkin verran vinossa. Tää on nyt toinen antibioottikuuri tuon oikeen alaviisurin vuoksi. Vielä pitäs reilut 2 kuukautta oottaa ennen ku pääsen itse hampaanpoistoon. Ensimmäisen kuurin sain ientulehdukseen Englannista, kun hammas alkoi oireilemaan lomamatkalla viime kesänä. Se oli metronidazole 400mg, kolme tablettia päivässä viideks päiväks. Tehos heti ja kaikki kivut lähti, eikä muutenkaan juuri minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Alkoholia ei tosin saanut ottaa yhtään, mutta se ei mua haitannut. Nyt huolestuttaa, et onks tää v-pen mega yhtä hyvää kamaa. Jos olisin saanu valita olisin ottanu uudestaan tuon metronidazolen, sen verran tyytyväinen olin siihen.

Olen lähdössä taas ulkomaille, enkä haluais enää yhtään lisään ongelmaa tuon hampaan takia. Reilun viikon matka on vain muutaman päivän päässä, joten en todellakaan halua, että viisuri poistetaan ennen sitä yksityisellä. Kuvittelin kestäväni tuon jonotusajan (6 kk) julkiselle poistoon helposti, koska tuon Englannin matkan jälkeen hampaan päältä leikattiin pois ientä tk-päivystyksessä. Tämän seurauksena hammas oli muutaman kuukauden lähes oireeton, kun mahtui kasvamaan suussa paremmin omalle paikalleen. Muutenkin mielessäni kuvittelin, että hampaanpoisto sujuisi helpommin, jos hammas näkyisi kokonaan. Lisäksi päivystyslääkäri oli väläytellyt mulle mahdollisuutta hankalasta poistosta juuri tuon syvällä olemisen vuoksi, joten en vielä tiennyt tuleeko lähete suukirurgille vai minne. Ihmettelen tätä touhua, kun joka paikassa hoetaan, ettei antibioottikuurilla saa siirtää hampaan operoimista, mutta niin sitä vaan jatkuvasti tehdään.

Vierailija
36/36 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin lapsena ja nuorena melko usein V-pen megaa anginooihin. Ei muita haittavaikutuksia kuin hiiva, joka kerta. Amoxin Comp sen sijaan tuo mulle vesiripulin.

Eri antibiottien kohdalla ei voi oikeastaan puhua vahvuuksista ja vaan herkkyyksistä, ab valitaan sen mukaan mitkä bakteerit ovat niille herkkiä. V Pen on vanha valmiste ja ihan tavallista penisilliiniä jolle streptokki (yleisin angiinan aiheuttaja) on herkkä. Osa antibiooteista on toki laajakirjoisempia ja tehoavat useampiin eri taudinaiheuttajiin kuin toiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi