Mitä tekisit työksesi, jos saisit tehdä ihan mitä tahansa?
Mitä tekisit työksesi, jos saisit täysin vapaasti valita? Olisiko kenties nykyinen työ vai jotain muuta?
Kommentit (72)
Varmaan huutamassa jossain taka-aasialaisessa parturissa?
Olisin matka- ja ruokabloggari joka kiertää maailmaa. Itseasiassa olen kyllä kumpaakin mutta ei ole sponsoria maailmanmatkoille.
Haluaisin olla näyttelijä. Nuorempana näyttelinkin harrastelijateatterissa, mutta huomasin melko pian, että olen lahjaton, joten se haave jäi siihen.
Toinen haaveeni olisi olla työvoimaneuvoja tai opinto-ohjaaja.
Olisin varmaan eutanasia-lääkäri/-hoitsu tai tms. Auttaisin vakavasti sairaita kuolemaan jos he sitä pyytäisivät ja haluisivat.
Olisin parisuhdeterapeutti. Olen ratkonut ja setvinyt tuttujen, puolituttujen ja puolituttujen tuttujen parisuhdeongelmia ja konflikteja vuosia erittäin hyvällä menestyksellä. En jaksa hankkia oikeaa koulutusta ja pätevyyttä moiseen, mutta hyvät lahjat mulla siihen olis jo luonnostaan.
Joku missä on miljoonatulot. Ei väliä mikä. Hauskaa osaan pitää vapaa-ajallakin, siihen ei työtä tarvita.
Sinkkumies
Olisin ihotautilääkäri jossain yksityisellä mukavalla lääkäriasemalla.
Tekisin tieteellistä tutkimusta kuten nykyäänkin, mutta menestyksekkäästi ja vailla huolta tulevaisuudesta.
Haluisin olla semmonen "synnytyshoitaja", että olisin synnyttävän äidin henkisenä tukena synnytyksessä (sektioissa myös). Olisin tukena ennen synnytystä, sen aikana ja vielä sen jälkeenkin hetken aikaa. Sillä aikaa kun kätilö pistää aikansa siihen että lapsi saadaan turvallisesti ulos niin minä pistäisin kaiken aikani äitiin ja huolehtisin 100% hänen olostaan ja tarpeistaan. Haluisin myös antaa henkistä tsemppausta synnytyspelkoisille ja olla aivan erityisesti mukana heidän synnytyksissään. Paljon on myös äitejä joilla ei ole miestä eli sitä isää siellä tukena, erityisesti tällaisten äitien synnytyksissä haluaisin olla mukava ja tsemppinä.
Eli toisin sanoen haluaisin olla kätilö, jonka EI tarvitse olla vetämässä vauvaa ulos ja vastuussa synnytyksen kulusta, eli haluaisin keskittyä ihan työkseni siihen synnyttäjän henkiseen oloon ja luoda hänelle mahdollisimman positiivisen synnytyskokemuksen.
Eläintenhoitaja tai joku eläinten päiväkodin hoitaja💖
Olisin aikamatkustaja ja auttaisin tekemään nykyajasta paremman paikan elää.
Vierailija kirjoitti:
Haluisin olla semmonen "synnytyshoitaja", että olisin synnyttävän äidin henkisenä tukena synnytyksessä (sektioissa myös). Olisin tukena ennen synnytystä, sen aikana ja vielä sen jälkeenkin hetken aikaa. Sillä aikaa kun kätilö pistää aikansa siihen että lapsi saadaan turvallisesti ulos niin minä pistäisin kaiken aikani äitiin ja huolehtisin 100% hänen olostaan ja tarpeistaan. Haluisin myös antaa henkistä tsemppausta synnytyspelkoisille ja olla aivan erityisesti mukana heidän synnytyksissään. Paljon on myös äitejä joilla ei ole miestä eli sitä isää siellä tukena, erityisesti tällaisten äitien synnytyksissä haluaisin olla mukava ja tsemppinä.
Eli toisin sanoen haluaisin olla kätilö, jonka EI tarvitse olla vetämässä vauvaa ulos ja vastuussa synnytyksen kulusta, eli haluaisin keskittyä ihan työkseni siihen synnyttäjän henkiseen oloon ja luoda hänelle mahdollisimman positiivisen synnytyskokemuksen.
Eli doula? :)
Haluaisin työskennellä contapahtumissa, mieluiten taiteilijana tai meidona meidokahvilassa.