Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan etuuskäsittelijän toimeen soveltuva koulutus?

Vierailija
25.02.2017 |

"Sinulla on soveltuva koulutus tai olet parhaillaan opiskelemassa. --- Pääset tutustumaan Kelan toimintaan ja saat arvokasta ja opintojasi tukevaa työkokemusta."

Mikähän mahtaa olla tuo soveltuva koulutus? :D

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on peruskoulupohjainen merkonomi ja on nyt kolmatta vuotta Kelassa töissä. Eli ei mikään vanhan polven -tapaus.

Vierailija
22/96 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa, että JULKINEN, VEROVAROIN YLLÄPIDETTY LAITOS on näin läpimätä ja korruptoitunut suojatyöpaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en laittais mitään käsittelijää sinne suosittelijaks. Luulen, että soittavat sille. Mulla oli talon ulkopuolinen suosittelija, ex-pomo ja ne soitti sillekin.

Eihän siinä Kelan virallisessa hakemuksessa kysytty edes muita suosittelijoita ainoastaan sitä voiko joku heidän työntekijöistään suositella.

Vierailija
24/96 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pitkäaikaistyötön tradenomi ja olen hakenut kelaan pian 10 kertaa töihin. Ikinä en ole päässyt edes haastatteluun.

Vikahan ei ole koulutuksessasi, vaan siinä, että et ole verkostoitunut oikeiden ihmisten kanssa.

Totta, nyt alan kyttäilemään viraston nurkilla lounasaikaan ja lyöttäydyn porukkaan. Jalka oven väliin!

Vierailija
25/96 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en laittais mitään käsittelijää sinne suosittelijaks. Luulen, että soittavat sille. Mulla oli talon ulkopuolinen suosittelija, ex-pomo ja ne soitti sillekin.

Eihän siinä Kelan virallisessa hakemuksessa kysytty edes muita suosittelijoita ainoastaan sitä voiko joku heidän työntekijöistään suositella.

CV:n lähetin ja siinä oli suosittelija.

Tunnen Kelassa nyt ainakin viisi suht uutta työntekijää, joista kukaan ei ole tuntenut Kelasta ketään.

Vierailija
26/96 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän ei olisi mitään ihmeellistä, mikäli kyse olisi yksityisestä yhtiöstä. Mutta todella vastenmielistä, että julkinen puoli toimii samalla tavalla. Ja vielä ihan avoimesti, mitä ihmettelen.

Vierailija
27/96 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi kysyvät siinä suosittelijaa kun ei se selkeästi ole välttämätön. Minustakin on kyllä vähän erikoista sitä kysyä, koska jos henkilöllä on sellainen niin kai se siinä CV:ssä sitten lukisi suosittelijana joka tapauksessa. Siis mikäli nyt hakija on ymmärtänyt sen suosittelijakohtaan pistää muiden suosittelijoiden lisäksi jos sellaisia on.

Vierailija
28/96 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up vanha ketju, mutta sama kysymys. Kun vastaus jäi vielä vähän epäselväksi..

"soveltuva ammatillinen tutkinto" mainitaan ilmoituksessa.

Onko se sitten se merkonomi? Käykö sosiaali- ja terveysalan perustutkinto?

Vierailija
29/96 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/96 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa olla Kelan etuuskäsittelijä?

Aika masentava duuni istua koneella ja lukea työttömien hakemuksia päivästä toiseen.

Vierailija
31/96 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä sain Kelalta töitä, en tuntenut ketään. Tämä siis vuonna 2016 ja maisteri olen koulutukseltani.

Riippuu varmaan tehtävästä, itse siis oon etuuskäsittelijä

Mikä oli koulutusalasi?

Vierailija
32/96 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksissa lukee soveltuva ammatillinen tutkinto, mutta meille ei ole palkattu ainakaan ketään, jolla olisi ammatillinen tutkinto. Ja viimeisen parin vuoden sisään porukkaa on tullut noin 50 ihmistä. Suurimmalla osalla on sosionomin koulutus, muutama tradenomi ja maistereita jonkin verran eri aloilta. Tämä siis toimeentulotuen etuuskäsittelyyn.

Vierailija
33/96 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli etuuskäsittelijänä 10kk Kelassa ja irtisanoi itsensä. Kuulemma järkyttävä paikka.

Vierailija
34/96 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoituksissa lukee soveltuva ammatillinen tutkinto, mutta meille ei ole palkattu ainakaan ketään, jolla olisi ammatillinen tutkinto. Ja viimeisen parin vuoden sisään porukkaa on tullut noin 50 ihmistä. Suurimmalla osalla on sosionomin koulutus, muutama tradenomi ja maistereita jonkin verran eri aloilta. Tämä siis toimeentulotuen etuuskäsittelyyn.

Ok. No mutta siis aika sekalaista seurankuntaa sitten kuitenkin. Kela ilmeisesti täsmäkouluttaa hommaan aika hyvin?

Vierailija
35/96 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni pääsi lähihoitajana töihin Kelaan, hänen miesystävänsä työskenteli Kelassa pomona.

Vierailija
36/96 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni oli etuuskäsittelijänä 10kk Kelassa ja irtisanoi itsensä. Kuulemma järkyttävä paikka.

No ei kaikki tykkää kaikesta.

Monen mielestä 6 kuukauden vankeustuomio olisi miellyttävämpää suorittaa, kuin olla minun nykyisessä duunissa; eli päiväkodissa töissä 😂

Itse haluaisin vaihtaa alaa ja tuo etuuskäsittelijän homma kiinnostaisi. Ja sopimus olisi alkuun vain 3 kk, pääseehän siitä sitten pois jos on ihan hanurista. Jos nyt siis edes tulisin valituksi 😂

Vierailija
37/96 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut kohta kaksi vuotta Kelassa töissä ja oon tykännyt. Mukava työyhteistö, mielenkiintoinen työ, joka haastaa sopivasti, hyvät työedut esim. ruokaetu, laaja työterveys, liukuva työaika ja mahdollisuus tehdä töitä kotona, mikä on minusta kaikista parasta. Ja jos oma etuus alkaa kyllästyttää, on mahdollisuus oppia aina muita etuuksia. Tosin toimeentulotuessa ei välttämättä rutinoitumisen vaaraa ole kun ihmisten tilanteet on usein hyvinkin monimutkaisia. Minä olen sosionomi koulutukselta ja niin myös suurin osa kollegoista. Ammattikoulupohjalta en tiedä, että olisi kukaan, mutta enhän kaikkien koulutusta tiedä. Toimeentulotuessa sosiaalipuolen osaaminen on kyllä eduksi. Mutta Kela kouluttaa tehtävään kyllä.

Vierailija
38/96 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika masentava duuni istua koneella ja lukea työttömien hakemuksia päivästä toiseen.

Tätä mäkin ihmettelen suuresti. Varsinkin kun joudun täyttelemään työssäni välillä niitä hakemuksia ja hajoan jo siihen, saatikka pitäis niitä lukea työkseni päivät pitkät. Sympatiat  ja jaxuhalit Kela-tädeille! 

Vierailija
39/96 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtaat edes anonyyminä tunnustaa olevasi Kelan etuuskäsittelijä.

Vierailija
40/96 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joku joka haluaa töitä daa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi