Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa "daddy issues"? Millaisilla naisilla niitä mielestäsi on?

Vierailija
25.02.2017 |

Mitä "daddy issues" mielestänne tavallisesti on ja miten se ilmenee? Entä onko jotain vastakohtaa tälle? Millainen kasvaa naisesta, jolla on erittäin hyvä isäsuhde?
Vai onko koko daddy issues -juttu potaskaa? Itselle tulee mieleen naisia, joilla on käsittääkseni hyvä isä mutta huono äiti (pettänyt, jättänyt tms.) ja näissäkin isin tytöissä on niitä, jotka ovat antaneet miesten kävellä ylitseen ja kohdella huonosti. Onkohan mahdollista olla tasapainoinen, vaikka toiseen vanhempaan suhde olisi huono, vai jättääkö se aina jotain häiriöitä joita toteutetaan myöhemmissä suhteissa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katson Amya, ja siinä oli kyllä nainen jolla oli "daddy issues".

Vierailija
2/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono isäsuhde. Näkyy sitten turvan hakemisena parisuhteesta. Ei tavoitellakaan sellaista tasa-arvoista parisuhdetta kuten me muut, vaan mies on ikään kuin kaikkivoipa isä, ja usein aika paljon vanhempikin. Vähän sellaista teiniaikojen julkkisihastusvaiheeseen juuttumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä surullisia

Vierailija
4/22 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakohta on se kun miehellä on ollut huono äiti, ja mies kostaa sitä sitten kaikille maailman naisille. Naisia vihaava pleijeri.

Vierailija
5/22 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Schumer?

Vierailija
6/22 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen. Kasvoin perheessä, jossa isäni petti äitiäni ja oli asenteiltaan monin tavoin sovinistinen.

Ilmenee siten, että en anna miehille anteeksi pieniäkään heikkouksia. Etsin aina miestä, joka olisi isäni täysi vastakohta ja kaikin puolin täydellinen. Kun miehestä jossain vaiheessa kuitenkin löytyy jokin virhe, alan inhota miestä ja lemppaan pois elämästäni.

Vierailija
7/22 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sellainen. Kasvoin perheessä, jossa isäni petti äitiäni ja oli asenteiltaan monin tavoin sovinistinen.

Ilmenee siten, että en anna miehille anteeksi pieniäkään heikkouksia. Etsin aina miestä, joka olisi isäni täysi vastakohta ja kaikin puolin täydellinen. Kun miehestä jossain vaiheessa kuitenkin löytyy jokin virhe, alan inhota miestä ja lemppaan pois elämästäni.

Varmasti vaikeaa :O

Vierailija
8/22 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anti-daddy issues. Ihan eri ilmiö kyseessä.

Vierailija
9/22 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka Amy?

Vierailija
10/22 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono isäsuhde. Näkyy sitten turvan hakemisena parisuhteesta. Ei tavoitellakaan sellaista tasa-arvoista parisuhdetta kuten me muut, vaan mies on ikään kuin kaikkivoipa isä, ja usein aika paljon vanhempikin. Vähän sellaista teiniaikojen julkkisihastusvaiheeseen juuttumista.

Tämä on niin minä. :(

N26

Vierailija
11/22 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varmaan jonkunlaisia "daddy issues". Isäni oli autistinen ja hieman alkoholistinen (ns. tuurijuoppo). Olen järkevä nainen, mutta minun on irrationaalisen vaikea päästää irti miehistä jotka selvästikään eivät halua minua normaaliin suhteeseen. Pidän etäisistä miehistä, samalla kärsin. Normaali läheisyys tuntuu liian tunkeilevalta, mutta ehkä siihen tottuisi.

Vierailija
12/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä isäsuhde aiheuttaa taas sen ettei kukaan mies tahdo riittää ja olla tarpeeksi hyvä. Onko se sitten ongelma? Ei. Nykyään voi elää yksinkin.

Vierailija
13/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anti-daddy issues. Ihan eri ilmiö kyseessä.

Google ei ainakaan pikahaulla tunnistanut termiä "anti-daddy issues", sen sijaan useampi lähde kertoo että isäkompleksia voi olla sekä positiivisena (etsitään oman isän kaltaista) että negatiivisena (etsitään oman isän vastakohtaa).

-eri

Vierailija
14/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin kuulemani mukaan klassiset eroperheen tyttären oireet. Käsittelemättömän hylkäystrauman seurauksena hakeudun kerta toisensa jälkeen toivottomiin suhteisiin, ikäänkuin elän samaa hylkäystraumaa uudelleen toivoen eri lopputulosta, etsien jonkinlaista korvaavaa kokemusta.

Vierailija
15/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varmaan jonkunlaisia "daddy issues". Isäni oli autistinen ja hieman alkoholistinen (ns. tuurijuoppo). Olen järkevä nainen, mutta minun on irrationaalisen vaikea päästää irti miehistä jotka selvästikään eivät halua minua normaaliin suhteeseen. Pidän etäisistä miehistä, samalla kärsin. Normaali läheisyys tuntuu liian tunkeilevalta, mutta ehkä siihen tottuisi.

Jotain samaa täälläkin. Uskallan rakastua vain miehiin, jotka ovat jollain tavalla etäisiä tai saavuttamattomia.

Vierailija
16/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tällä tarkoitetaan sitä, että isästä ei ole ollut tietoakaan jolloin tytöstä tulee ns. helppo ja miellyttämishaluinen. "Gag reflex as absent as a father figure", niin kuin siinä yhdessä tinderin parhaat profiilissa todettiin.

Mommy issues tarkoittaa yleensä sitä, että äiti on ollut ylikontrolloiva, jolloin miehestä tulee sitoutumiskyvytön.

Vierailija
17/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin etta omalla tyttarellani on daddy issues. Isalleen ei ole koskaan ollut numero yksi tai edes kaksi, vaan kaikki asiat, jotka oli isastaan hauskaa olivat tarkeampia, ei siis vain tyo, vaan myos harrastukset, uusi naisystava etc. Sai vain poydalta putoavia murusia, esim. tyomatkoiltaan ei tuonut mitaan tuliaisia, vaan esim. vain kassakuitin, jossa oli jannia korealaisia kirjainmerkkeja. 

Ilmenee tana paivana siten, etta kuuntelee vain isaansa (joka tietaa kaiken), tekee sellaisia valintoja, jotka tietaa isansa hyvaksyvan (opinnot, ammatinvalinta, asunnonosto). Valtava isansa miellyttamisen tarve ilmeisesti hylkaamisen pelossa. Tyontanyt paansa syvalle isansa ahteriin, lyhyesti sanottuna. Seurustelusuhteista en tieda, onko vaikuttanut niihin. 

Vierailija
18/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tällä tarkoitetaan sitä, että isästä ei ole ollut tietoakaan jolloin tytöstä tulee ns. helppo ja miellyttämishaluinen. "Gag reflex as absent as a father figure", niin kuin siinä yhdessä tinderin parhaat profiilissa todettiin.

Mommy issues tarkoittaa yleensä sitä, että äiti on ollut ylikontrolloiva, jolloin miehestä tulee sitoutumiskyvytön.

Helppo? Minulla on tuollainen tausta, ja olen noin prosentille varma nakki ja revin vaikka oma-aloitteisesti vaatteet päältä jos ei toinen estele. Lopulle 99%:lle olen mahdoton. Voihan sitä helpoksikin sanoa. Ne joilta on vaatteet revitty päältä varmaan sanookin. Ne pakit saaneet 99% tuskin sanoo.

Miellyttämishaluinen en kyllä ole tippaakaan.

Vierailija
19/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin heillä, joilla huomion ja itsensä paljastelun tarve.

Vierailija
20/22 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein hakeutuvat huomattavasti vanhempien miesten seuraan