Millaiset tarjottavat oli RISTIÄISISSÄ?
Eli kertokaa montako vierasta (noin suunnilleen) ja mitä tarjottavaa?
Kommentit (26)
Itse olen ainakin ristiäisiä järjestäessä huomannut, että pullaa missään muodossa ei kannata tehdä... erilaisten suolasten lisäksi kelpaa se täytekakku ehkä 1-2 pikkuleipää ja kuivakakku. meillä ollut viellä suklaata, joka tekee kyllä sitten kauppansa.
Ruoka on myös hyvä, jos pitkämatkalaisia...( mutta sillä rajoituksella että löytyy tilaa ja välineitä!) silloin mielestäni kahvin kanssa riittää pelkkä täytekakku
kahvia, mehua ja teetä. Vieraita 11.
Esikoisen nimiäisissä: kahvi, mehu, tee, täytekakku, suklaakuorrutteiset pikkuleivät ja täytettyjävoileipäkeksejä ( päällä koristeena leikkele, juusto, kurkku, paprika ja persilja... )
Oli köyhät tarjottavat, mutta ei ollut tarkoituskaan pröystäillä silloin.
Kuopuksen nimiäisissä: kahvi, mehu, tee, täytekakku, pullakranssi + kahdet pikkuleivät, coctailpiirakat ja munavoi.
Oli ihan sopivasti tarjottavaa.
Vieraita molemmilla kerroilla n.15 henk. Ei pitkämatkalaisia.
Meillä ollut kahdet ristiäiset ja kolmannet nyt keväällä. Vieraita 60-80 (iso suku, kummit, ystäviäkin). Osa läheltä ja osa ulkomailta. Jotka jää pidemmäksi aikaa, niin heidän kans on myöhemmin illan aikana syöty joku helppo lämmin ruoka, tilattu pizzaa tms.
Meillä ollut näitä ja hyväksi havaittu:
- 3 voileipäkakkua (kasvis ja kala ja liha)
- 6 täytekakkua
- kasvis-, kala-, lihapiirakoita
- kahvikakkuja, 4-6 erilaista
- 4-6 erilaista pikkuleipiä
- 3-5 erilaisia ns. leivoksia :) tyyliin kääretortuista leikattu palasia, joiden päällä kermavaahtoa, marjoja, suklaata, strösseleitä, karkkia yms. suklaapiirakkaa, omenapiirakkaa jne.
- kahvia, teetä, mehua, limsaa, kotikaljaa
- salaattia (3 erilaista)
- leipää (tummaa ja vaaleeta), joihin on valmiiksi laitettu pääliset, on kasvista, kalaa ja lihaa (siis erikseen ja osa yhdessä)
- sipsiä, poppareita, pähkinöitä, karkkii ja konvehteja
Niin ja meillä lähin suku (isovanhemmat ja sisarukset) tuo paljon itse näitä herkkuja ja muutenkin avustavat laitossa, joten itse ei niinkään tarvitse stressata mitä tarjotaan ja minkä verran jne.
Esikoisen ristiäiset olivat joulukuussa 2002 ja kaikki vieraat tulivat pitkän matkan päästä. Halusin mainostaa samalla suomalaisia jouluruokia, koska osa vieraista tuli ulkomailta.
Tarjolla oli:
- Kinkku, lanttu- ym. laatikot, rosolli jne. eli perinteinen jouluruoka
- Kahvin kanssa Britakakkua, tavallinen täytekakku, banaanimantelikuivakakku, leipäjuustoa ja lakkoja, pikkuleipiä
Toisen lapsen ristiäiset on pian tulossa ja nyt yritänkin kuumeisesti miettiä mitä ruokaa tekisin tarjolle, kun suurin osa vieraista on taas pitkänmatkalaisia.
oli kinkkukiusausta, broilerikiusausta ja erilaisia salaatteja. Täytekakku, juustokakkuja ja muuta makeaa tarjottavaa.
Ruokaa ja tarjottavaa oli ehkä liikaa, mutta meillä oli sen verran pitkän matkan sukulaisia vieraina, että olisi ollut noloa tarjota vain pientä suolaista.