Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle
Minä aloitan:
1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.
2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.
3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.
4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.
5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.
6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.
Jatkakaa...
Kommentit (1383)
Vierailija kirjoitti:
Missähän Turussa on Alepa?
Onks Turus Aleppa?
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että köyhät on köyhiä kun lukee näitä "säästövinkkejä".
Tää on kyl nii päivän parasta; Puto ukset ym. tekonauru ohjelmat on aivan surkeeta.
Vierailija kirjoitti:
Anna naapurin työstää eukkoasi, ettei mene omasta "pussista."
Sitrakin sivuillaan levittää sanomaa "jaettu ilo on paras ilo"
https://www.sitra.fi/caset/jaettu-ilo-paras-ilo/
Muista ensin hyväksyä "Maistuiskos keksi?".
Leipoo itse leipänsä, leipä on yllättävän kallista kun rahat on vähissä.
Peruna on edullinen ruoka.
Hernekeittoa on helppo tehdä itse, ilman lihaakin ihan hyvää ja herneet proteiinipitoisia.
Hyödyntää kaikkia tarjouksia, eli ostaa yleensä sitä mikä on tarjouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen D-vitamiinivinkkiin kommentti: älä osta vauvojen d-vitamiinia, siinä on pienempi annos sitä vaikuttavaa ainetta. Ja siksi se on halvempaa. Osta tietyistä nettikaupoista d-vitamiinia suurella annoksella.
C-vitamiinin saa halvimmalla ostamalla sen jauheena.
Ja jos syö esim. hiusten takia bioteenia niin hevosille on myynnissä ihan samaa ainetta, jauheena ja paljon halvemmalla.
Älä syö koskaan vihreä tee -kapseleita. Niissä on maksavaurion riski.
C-vitamiinin saa halvemmalla syömällä pari appelsiinia / mandariinia päivässä tai sekoittamalla puristetun sitruunan veteen.
Kaalissa on enemmän c-vitamiinia kuin appelsiinissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käytä huuhteluainetta ollenkaan. Varmaan viimeiset 10 vuotta menty ilman enkä ole kokenut tarvetta alkaa sitä käyttämään. Joskus laitan pari tippaa tuoksuöljyä huuhteluainelokeroon.
Jos haluaa halpaa hyväntuoksuista vartalovoidetta, sampoota tms niin ostaa halvan tuoksuttoman ja sitten pulloon pari tippaa aromaattista öljyä tai tuoksuöljyä. Tunnetuista tuoksuista tehdään myös kopioita "dope" joita voi käyttää. Sitten ravistellaan pulloa ja näin sinulla on hyvälle tuoksuva tuote käytössä.
Ennen erityistä iltaa voi toki käydä kemppariosastolla laittamassa lempihajuvettään iholle ja esim. huiviin. Kankaassa tuoksu kestää pitkän aikaa ja tuottaa iloa vielä seuraavana päivänäkin.
Köyhällä ei ole mitään erityisiä iltoja. Kaikki on samaa vuodesta toiseen kunnes kuolema korjaa
Älä osta saippuaa kaupasta. Tee saippua itse takkasi tuhkasta ja sian ihrasta. Ei hajusteita, taatusti luomua.
Varma on kirjoitti:
Aamupuuro kannattaa keittää mikrossa oma satsi lautasella , 2dl vettä, 1dl Eloveena kaurahiutaleita, ripaus suolaa. Eloveena pitää nälän paremmin ja on terveellisempää kuin muut hiutaleet. Marjoja lisäksi tai raejuustoa.
Eloveena on merkkituote, huokeampaa hiutaletta löytyy myös. -Metsurin velli syntyy laittamalla kylmään tai huoneessa lämmenneesen maitoon hiutaleet, niin kypsentämisen sähkön siirron rahanpesumaksua ei mene. Sokerijauhoja voi teelusik. hivauttaa.
Monivitamiini on kannattava satsaus jos pitää oikeasti syödä edullisesti. Silloin ei varaa mihinkään vihanneksiin jne. Monivitamiini maksaa 3-4 snt. 400 g kaurahiutaleita 30 snt. 2 kananmunaa 13 snt. Puoli dl rypsiöljyä 7 snt. Tuolla saa tarvitut energiat, rasvat, proteiinit ja vitamiinit. Ja kokonaishinnaksi tulee 54 snt(alle 16 € kuukausi).
Toinen hyvä vinkki on ostaa tuollainen 3l saippuapönikkä hintaan 2,70 €. Ja käyttää samaa niin käsisaippuana, shampoona, suihkusaippuana jne.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Varma on kirjoitti:
Aamupuuro kannattaa keittää mikrossa oma satsi lautasella , 2dl vettä, 1dl Eloveena kaurahiutaleita, ripaus suolaa. Eloveena pitää nälän paremmin ja on terveellisempää kuin muut hiutaleet. Marjoja lisäksi tai raejuustoa.
Eloveena on merkkituote, huokeampaa hiutaletta löytyy myös. -Metsurin velli syntyy laittamalla kylmään tai huoneessa lämmenneesen maitoon hiutaleet, niin kypsentämisen sähkön siirron rahanpesumaksua ei mene. Sokerijauhoja voi teelusik. hivauttaa.
Trendikästä tuorepuuroa toi metsurin velli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsisaippua kannattaa ostaa saippuakanistereissa. Tulee halvemmaksi, kuin että ostaisi jatkuvasti pumppupullollisia käsisaippuoita.
Ja hajusteetonta voi käyttää myös pyykinpesuaineena.
Eikö se vaahtoa huomattavasti enemmän kuin nestemäinen pyykinpesuaine? Käsin pyykätessä voi varmaan käyttää, mutta en laittaisi koneeseen.
Aloita pätkäpaasto, skippaa aamupala
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen, mutta koskaan ei ole loppunut saippuat, pesuaineet ym kesken. Tärkeintä on irrottautua kulutuskeskeisestä elämäntavasta. Saippuan säästämiset, yrttienkasvattaminen ja pullojen keräys ei juurikaan auta jos toisella kädellä pidetään yllä netflixejä, tilataan lehtiä, vaatteita, sisustetaan, käytetään alkoholia tai tupakkaa, juodaan kioskikahveja. Kahvinkulutuskaan normaalitasolla kotona ei todennäköisesti aja kenenkään budjettia hunningolle. Lisäksi kaikenlainen extremeurheilu säästämisessä: ei kahvia, televisiota, mitään epäterveellistä, hammastahnan säästäminen pureskelemalla yrttejä ym. ajaa ihmisen vain lopulta johonkin epätoivoiseen ylilyöntiin, jossa kaikki rahat menee jonkun itseaiheutetun ongelman korjaamiseen.
Itse vietän usein "älä osta mitään päiviä" ja tyytyväisenä laskeskelen miellessäni, kuinka senttiäkään ei ole mennyt mihinkään. Se on hyvin motivoivaa.
Samaa mieltä!! Ei se kulutus ainakaan lisää työpaikkoja. Mä olen ajatellut tällä tavalla ja ostaa sen minkä tarttee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkällä puurolla ei pitkälle pötki.
Niinpä. Puurolla maha täyteen ja vitamiinit purkista, sillä pysyy hengissä.
Puuro on loistava budjettiruoka: itse tykkään syödä sitä niin että liotan (kaura)hiutaleet (ja seassa esim leseseosta) yön yli, lisään maitoa ja joskun huiskauksen perunamuusijauhetta. Suolaa maun mukaan. Lisäkkeenä omenasosetta (halpaa) ja raejuustoa. Pähkinät myös hyvä lisuke (kidlin tarjoukset) ja noita vaikka ruokalusikallinen.
Hyvä vakioaamis pienituloiselle.
Ruokakaupassa kannattaa tarkastaa ostosten hinta, ennenkuin päättää maksaako kortilla va käteisellä.
Jo hinta on 1-2 centiä yli 5 centillä jaollinen summan, maksa käteisellä, hinta pyöristyy silloin alaspäin.
Jo se taas on 3-4 centtiä yli, maksa kortilla, hinta pyöristyisi muuten ylöspäin.
Pienistä puroista kasvaa ajan myötä suuri tulonlähde!
Kuinka paljon te juotte kahvia, jos sillä on merkittävä osuus menoisanne? Ymmärrän, että jätetään ne erikoiskahvit ja tavallisetkin kahvit juomatta kahvilassa, mutta että kotona laitetusta kahvista pihdataan. Ei kai?
Jollei ole vaimoa, hanki lehmä.
Minkä ihmeen saunan? Miten köyhällä on varaa hankkia sauna?