Mikä ala mun kannattaa valita amiksessa?
Tai no en tiedä kannattaako teidän nimetä mitään yksittäisiä aloja kun ette tunne mua.. mutta kuitenkin, en keksi yhtään. Lukiosta olen menossa amikseen, ei opiskelu suju nii amkikaan ei oo vaihtoehto.
Kommentit (13)
Mitä järkeä vaihtaa pois lukiosta, jos mikään ala ei erityisesti kiinnosta?
Ota vähiten vastenmielisin ala.
Kunhan valmistut edes johonkin, myöhemmin voit aina petrata. "ihmisen on tärkeää olla jotakin" sanoi eräs viisas ja oli oikeassa.
Merkonomiksi? Vai jokin sosiaalinen ala kuten sosionomi?
Vähän kyllä nyt helpottaisi vastata ja hakea Ap ongelmaasi vastausta, jos edes pienen vinkin antaisit siitä, että mikä sinua joko kiinnostaa, tai sitten toisin päin, mikä ei kenties kiinnosta sinua yhtään. - Neuvon siis yleisesti tekemään jotain, eikä odottaa jostain taivaallisesta iskusta tai muuten epämääräisesti saapuvaa inspiraatiota, joka nappaisi sinut ja veisi mennessään.
Ota vaikka ensitöisesi kynää ja kymmenen paperiarkkia ja kirjoita jokaisen arkin yläosaan keskelle opiskelupaikan nimi (esimerkkinä lukio, putkimies, parturi-kampaaja, sähköasentaja, suur-talous kokki, lähihoitaja jne) Tämän jälkeen alat listaamaam nimikkeiden alle mielestäsi kunkin alan hyviä ja huonoja puolia.
Urakan jälkeen lasket, mikä paikka sai mielestäsi eniten plussia. Sellaista alaa ei varmasti olekaan jossa olisi vain jompaa -kumpaa. Tärkeintä on, kuten edellä totesin, että pyrit tekemään jotain ja pyrit kulkemaan enempi eteenpäin kuin lukittautumaan ja pahimmassa tapauksessa hiipimällä sängynalle peläten tarttumista ja ryhtymistä mihinkään toimeen.
Kyllä se siitä. Lujasti tsemppiä!
Jos nainen,niin kotitalous tai vastaava.
No sen verran mä ainaki tiedän että ihmisten auttamistyö ei sovi mulle, tuli tuosta sosionomista siis mieleen.
Yksi tapa on valita se missä on paras palkka.
AP tässä taas. Kuinka paljon mun kannattaa ajatella työllistymistä? Ahistaa ajatus siitä että valmistuttuani en löydä töitä.
Torninosturin kuljettaja, trukkikuski, kokki, kaupallinen ala, lastenhoitaja,
No missä olet hyvä? Kielet, matikka?
Ihan sama. Ei siellä mikään töitä takaa.