Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi huonosti puettu kun hain hoidosta

Vierailija
24.02.2017 |

Pakko purkaa jonnekin - tänään hakiessani lapseni päiväkodista, pakkasta -7 astetta, oli hänellä haalarin alla vain t-paita ja pitkähihainen paita (ei collegematskua) ja verkkarit. Jalassa vikingit, kengät väärissä jaloissa. Lapsen lokerossa olivat hänen villahaalari ja fleecetakki, villasukat ja hatun alle laitettava kypärämyssy. Miten näin on päässyt edes käymään, mietin että eikö siellä KUKAAN vahtinut? Kyse 3-vuotiaasta.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kypärämyssy kuuluisi laittaa jos sellainen lokerossa kerran on, olipa -7 tai nolla astetta. Ihan turhaan osa yrittää nyt kääntää ylihysteeriseksi. Osa lapsista myös palelee herkemmin kuin toiset. Osa touhuaa ulkona koko ajan ja osa seisoo ihmettelemässä.

Joo mutta sitä ylipalelevaa YasminaPedderiä nyt ei vaan ehdi pukea äidin vaatimalla tavalla kun puettavia on parikyt muutakin. 

Vierailija
22/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kypärämyssy kuuluisi laittaa jos sellainen lokerossa kerran on, olipa -7 tai nolla astetta. Ihan turhaan osa yrittää nyt kääntää ylihysteeriseksi. Osa lapsista myös palelee herkemmin kuin toiset. Osa touhuaa ulkona koko ajan ja osa seisoo ihmettelemässä.

Tuota, osta sellainen topattu kypärämyssy. Menee kypätämyssystä, piposta ja kaulurista. Ei tarvii murehtia.

Meillä ei muuta olekaan kuin sellainen. Ei tarvi tarhantätienkään pukea montaa vaatekappaletta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lastenhoitaja ja kyllä olen sitä mieltä, että liian kevyesti oli lapsesi puettu. Me ohjaamme aina lapsia, jotka pukevat kengät itse jalkaan. Itse en hyväksy selityksiä väärissä jaloissa oleville kengille. Kyllä se on aikuisen tehtävä katsoa, oli härdelli sitä millainen tahansa. Ja kyllä tällä pakkasella villahaalari on paikallaan.

Vierailija
24/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä lapsesi on sanonut ettei halua laittaa niitä kun tulee kuuma? Meidän muksuille ei millään saisi tällaisilla keleillä noin paljon päälle.

Vierailija
25/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te oikeasti laita mitään fleecepukua tai jotain muuta tavallisten sisävaatteiden päälle kun miinusta on monta astetta? Ainakin meidän lasten päiväkodissa on kyllä tapana pukea esim villa tai fleecehaalari talvihaalareiden alle jos on enemmän kun pari astetta miinusta. Ja jos ei ole ollut mitään alla muuta kun pitkähihainen ohut paita ja housut niin lapset helposti valittelee kylmyyttä vaikka on ihan hyvät talvipuvut. Talvipuku riittää sisävaatteiden kanssa yleensä vain ehkä pariin miinusasteeseen asti. Ja eihän päiväkodeissa ulkoilla yleensä kun on yli miinus 10 (ainakaan täällä etelässä)

Eli kyllä ap voisi ihan hyvin huomauttaa että jatkossa toivoisi että lokerossa oleva fleece tai villahaalari laitetaan kun on reilusti pakkasta.

Outoa, meidän päiväkodissa vanhemmat saisi heti haukut jos lasta ei ole varustettu jollain lämpökerrastolla jos on yli 5 astetta pakkasta.

Vierailija
26/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus aikoinaan luin jostain vauva-lehdestä tai kaksplussasta että villavaatetta päälle sitten kun pakkasta on -10 tai enemmän ja sitä ohjetta olen noudattanut ja hyvin lapset ovat pysyneet lämpimänä. Vain jos lapsi istuu joissan rattaissa joissa ei pääse ollenkaan liikkumaan tai tuulee, niin silloin voi laittaa pienimilläkin pakkasilla.  =)

Vierailija
27/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin pitkät kalsarit/sukkahousut olisi pitänyt collegehousujen alla.

Vierailija
28/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä, jos mittari näyttää lähempänä kymmentä pakkasta, on aivan oikein laittaa villahaalari tai edes se fleecetakki välikerrokseen. Lapsen lokero ei ole täyteen ammuttu, vaan sieltä löytyy vain nuo mainitsemani vaatekappaleet joten vaatteita ei tarvitse kenenkään arpoa. Vikingit ovat kylmät pakkasella, ehdottomasti villasukat, näin sanoi kenkäesittelijä. Lapseni ei ole esikoinen, eikä ainokainen. Te, joiden mielestä on ihan ok pukea lapsi 1,5h iltapäiväulkoiluun pelkkään ohueen paitaan olette ehkä niitä joiden lapset on aina jossain flunssassa tai muissa taruntataudeissa? Meillä ei flunssia ole tänä talvena vielä sairastettu!

AP

Vierailija
29/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paleliko sitä lasta ? Jos ei nii vaatetus Ok ja jos paleli niin maanataina päiväkotiin viedessä mainitse että pitää laittaa enemmän vaatetta.Nykyään lapsilla on niin hyviä pukuja ettei alle välttämättä vielä noilla pakkas lukemille tarvitse lisä vaatetta.

Vierailija
30/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä, jos mittari näyttää lähempänä kymmentä pakkasta, on aivan oikein laittaa villahaalari tai edes se fleecetakki välikerrokseen. Lapsen lokero ei ole täyteen ammuttu, vaan sieltä löytyy vain nuo mainitsemani vaatekappaleet joten vaatteita ei tarvitse kenenkään arpoa. Vikingit ovat kylmät pakkasella, ehdottomasti villasukat, näin sanoi kenkäesittelijä. Lapseni ei ole esikoinen, eikä ainokainen. Te, joiden mielestä on ihan ok pukea lapsi 1,5h iltapäiväulkoiluun pelkkään ohueen paitaan olette ehkä niitä joiden lapset on aina jossain flunssassa tai muissa taruntataudeissa? Meillä ei flunssia ole tänä talvena vielä sairastettu!

AP

Totta. Täytyykin ruveta laittamaan enemmän vaatetta.

Mut suosittelen todella sitä paksua topattua kypärämyssyä, kun on reilun kokoinen kaulus, suojaa kaulankin. Ja reilun kokoinen fleesehaalari, niin on helppo pukea. Muistakaa myös tarpeeksi reilu haalari, niin ei tarvi tupata ja on lapsen helppo liikkua. Laadukkaat reilun kokoiset topparukkaset, ei mitään kolmia sormikkaita kiitos!! Ja kuomat parhaat. Vikingit aivan liian kapealestiset!!! Ei mee villasukka!!!

T. Monta lasta pukenut..

Vierailija
31/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin tapahtuu tyyliin kerran satunnaisesti, antaisin olla.

Jos jatkuvaa, huomauttaisin.

Usein on härdelliä ja pulaa henkilökunnasta ja esim sijaisia paikalla jotka ei välttämättä oikeaa lokeroa löydä.

Sanottakoon että olisi voinut olla pahempikin tilanne. Ei kuulosta siltä että tuossa nyt vielä kardinaalimokaa olisi käynyt kuitenkaan..

T. Kahden äiti ja pk:n täti

Vierailija
32/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin pakkasella laitan (ja päivähoidossakin laitetaan) 3v lapselleki fleecehaalari sisävaatteiden päälle, toppapuvun alle. Sitäpaitsi tuonikäinen (ainakin omani) leikkii vielä paljon maatasolla, jolloin kylmä maa hohkaa kylmyyttä entisestään.

Tänä talvena ainoastaan nolla- tai pluskelit (+- pari astetta) on olleet sellaisia, joista olen lapsen hakenut ilman fleecehaalaria yllään.

Vierailija
33/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mut suosittelen todella sitä paksua topattua kypärämyssyä, kun on reilun kokoinen kaulus, suojaa kaulankin. Ja reilun kokoinen fleesehaalari, niin on helppo pukea. Muistakaa myös tarpeeksi reilu haalari, niin ei tarvi tupata ja on lapsen helppo liikkua. Laadukkaat reilun kokoiset topparukkaset, ei mitään kolmia sormikkaita kiitos!! Ja kuomat parhaat. Vikingit aivan liian kapealestiset!!! Ei mee villasukka!!!

T. Monta lasta pukenut..

Näin, ei niillä tarhan henkilökunnalla ole oikeasti aikaa siellä ruveta kerrospukemaan tai näpräämään vaatteiden kanssa.

Vierailija
34/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toivot, että fleese on välissä -7 asteessa, sano siitä henkilökunnalle. Kyllä he yrittävät sitten muistaa. Aina se ei varmaankasn toteudu, koska yleensä näillä keleillä haalari riittää. Oliko lapsesi kylmissään?

Vierailija
35/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu, mikä idiootti tuo ap :D

Vierailija
36/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleensä tärkeää olisi että kaula olisi lämmin. Monella lapsellajuuri kaula pilkottaa paljaana. Samoin toki jalat ja pää plus kädet.

Vierailija
37/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä oikeasti on aikaa, ainakin meidän pk:ssa. Gore tex-kenkiin ei kyllä villasukkia suositella ja itse olen sitä mieltä, että ahtaat kengät villasukkien kanssa on kylmemmät kuin kengät joissa varpaat mahtuu ilman villasukkia liikkumaan. Voi olla, että teidän tapauksessa on tapahtunut virhearviointi tai sitten pukeminen perustuu tietoon lapsen lämmönsäätelystä. Toiset lapset eivät oikeasti tarvitse niitä välivaatteita kuin vasta -15 eteenpäin, jos silloinkaan, koska liikkuvat niin paljon. Ottaisin asian puheeksi pk:ssa, jos lapsi oli kylmissään hakiessa.

Vierailija
38/94 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juma... 

-7 pakkasta? 

-T-paita

-Pitkähihainen paita

-Verkkarit

- Viking talvikengät

- Talvihaalari, hattu ja oletettavasti hanskat.

Mamman mielestä pitäisi olla LISÄKSI: 

- Villahaalari

-Fleecetakki

-Villasukat

Kypärämyssy

Voipi olla että on ollut kylmä viima tuohon päälle. Se tekee pakkasesta todella purevan.

Vierailija
39/94 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

T. Monta lasta pukenut..

Näin, ei niillä tarhan henkilökunnalla ole oikeasti aikaa siellä ruveta kerrospukemaan tai näpräämään vaatteiden kanssa.

Ymmärrän sen, että kuumissaan odottavien lasten pukeminen ja ulos saaminen on hankalaa, mutta se on päiväkodin henkilökunnan työtä. Jos on liian kiire pukea fleecehaalaria ja villasukkia, niin ehkä ulkoilu on sitten jätettävä kokonaan pois. Mitä tällä säästyneellä ajalla sitten puuhattaisiin?

Vierailija
40/94 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lastenhoitaja ja kyllä olen sitä mieltä, että liian kevyesti oli lapsesi puettu. Me ohjaamme aina lapsia, jotka pukevat kengät itse jalkaan. Itse en hyväksy selityksiä väärissä jaloissa oleville kengille. Kyllä se on aikuisen tehtävä katsoa, oli härdelli sitä millainen tahansa. Ja kyllä tällä pakkasella villahaalari on paikallaan.

Hienoa, jos sinulle ei koskaan satu virheitä. Onnea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä