Odotan innolla että automaattikassat tulevat koko maanlaajuiseksi
Yleensä kaikki kassat palvelee minua halveksuen ja syrjien, joten en tykkää kaupassa asioinnista. Siksi käytänkin aina mahdollisuuksien mukaan itsepalvelukassoja, eikä harmita pätkääkään vaikka pari kassaa joutuisikin työttömäksi.
Vuonna 2025 ei ole assatyöntekijöitäkään kuin kourallinen koko valtiossa jos unohdetaan pikkuputiikit.
"Automaattikaupan kehittäjien tavoitteena on saada Suomeen jopa parikinsataa myyjätöntä kauppaa esimerkiksi maaseudulle, mistä kyläkaupat ovat kaikonneet."
http://yle.fi/uutiset/3-9464463
Kommentit (32)
Käytän aina itsepalvelukassaa.
Tyhmät saa rauhassa jonottaa vammastenkasselle.
Saiko ap pakit joltain kassamummolta? 😂🐖
Miten joku kassa onnistuu siinä että käyttäytyy halveksien ja syrjien? En kyllä ole ikinä huomannut että joku kassaneiti olisi käyttäytynyt eri lailla eri asiakkaille. Jotkut moikkaa, jotkut ei. Varmaan niille on yks hailee minkälaista tyyppiä ovat palvelemassa, päivässä kun menee monta sataa asiakasta läpi.
Ja mukamas kännyköitä räpläämässä. Juujuu, helposti sitä pystyy räpläämään samalla kun pitää kokoajan lyödä kassakoneeseen tuotteita.
Taas on mielenkuvitus vähän lentänyt...
Käytän itsepalvelukassaa, asioimme Prismassa. Itsepalvelukassalla ei ole jonoa, ja sitä on helppo käyttää, en tarvitse palvelua, jos tarvitsen siinä on kassamyyjä lähellä. Kätevää, menee muutama minuutti. Mies jonottaa perinteisellä kassalla pitkään, koska etenkin viikonloppuisin Prismasta ostetaan reilusti ruokaa. Jokaiselle jotain. Mukavaa että yhteiskunta kehittyy.
Sitten kun kaikki kassat on itsepalvelua, niin joku keksii uuden tavan myydä, eli laitetaankin se myyjä sinne palvelemaan asiakkaita! Miten uutta ja tuoretta ajattelua!
Vaikka isot marketit on joka kylässä, niin koko ajan availlaan pop-uppeja ja pieniä liikkeitä ja ne pysyvät pystyssä. Jollain ne pystyvät kilpailemaan. Onhan se markettien "valikoima" näennäistä. Merkkejä on paljon, mutta tulevat yhdeltä tuottajalta.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllä aina saanut todella hyvää palvelua kassoilta, ihan joka kaupasta. Tykkään silti käyttää itsepalvelukassoja, tosi nopeita ja käteviä.
Sä et olekaan se, jota kassoilla aina halveksutaan ja syrjitään, kuten aloittajaa. Saamallasi hyvällä palvelulla vain todistat, että kassat palvelee asiakkaita pärstäkertoimen mukaan.
Vaikka varmasti ei ole temppu eikä mikään asentaa itsepalvelukassaan kameraa niin että kassakone voi sitten pärstän mukaan sotkea viivakoodit ja muutenkin reistailla.
Viimeksikin kun tulin kauppaan kassalla istuvat tytöt alkoivat supattamaan keskenään ja osoittivat minua kohti että "tuo". Tuttu hirveä oksennuksen tunne alkoi tulla kurkkuun ja päätin jättää ostosten teon saman tien. Hieman nauratti, kun kassat eivät huomanneet missä olin ja ovella vilkuitin heille iloisesti ja menin Hesburgeriin terveelliselle välipalalle
ap
Vierailija kirjoitti:
Saiko ap pakit joltain kassamummolta? 😂🐖
Luulen että aloittaja on tottunut itsepalveluhommiin ihan seksistä alkaen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä mielipide sinulla.
Miksi? En tykkää tervehtiä ja jutella kassaneidille koska he syrjivät minua ruman ulkonäköni vuoksi. Paljon mielummin käytän automaattikassaa jotta saan asioida rauhassa.
ap
Mutta siinäkin on aina paikalla joku?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka isot marketit on joka kylässä, niin koko ajan availlaan pop-uppeja ja pieniä liikkeitä ja ne pysyvät pystyssä. Jollain ne pystyvät kilpailemaan.
No eivät ne enimmät kyllä pystyssä pysy.
Vierailija kirjoitti:
Ja mukamas kännyköitä räpläämässä. Juujuu, helposti sitä pystyy räpläämään samalla kun pitää kokoajan lyödä kassakoneeseen tuotteita.
Kuulostaa kyllä todella eksoottiselta tuo kännykän räpläys. En täällä Tampereella ainakaan sellaista ole havainnut. Voisiko aloittaja (tai joku muu) vinkata, missa tuollaista esiintyy, niin voisin ihan turistimielessä käydä vilkaisemassa? Ja vähän vinkkiä miten kannattaa laittautua, jotta varmimmin pääsee moista halveksuntaa näkemään.
No joo, yksi poikkeus kyllä on, rautakaupan myyjän olen nänyt räpläävään kännykkää kai pariinkin kertaan, ja sen palvelun saamisen kanssa on myös ollut vähän nihkeää joskus. Mutta oletan että tarkoitettiin elintarvikeliikkeitä.
Tai pitäisi tulla se systeemi jossa kassa pyyhkäisee hinnan suoraan sieltä kärrystä. Eikö tämmöisistäkin joskus ole puhuttu?