Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku ollut synnytyksen jälkeen viikon sairaalassa vauvan kanssa?

Vierailija
21.07.2024 |

Miksi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman päivän, jotkut lähti jo samana päivänä

Vierailija
2/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti monikin, minäkin. Miksi kysyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin

Vierailija
4/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen se oli ihan tavallista. Kunnalta tuli sitten kodinhoitaja hoitamaan lapset ja kotityöt.

Vierailija
5/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 päivää olin. Lapsi syntyi vain 2kg. painoisena.

Vierailija
6/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5 päivää. Lapsi sairas, minä masentunut. Eivät kehoittaneet pois. Jossain vaiheessa alkoi ahdistaa äidit vauvoineen yleisissä tiloissa. Halusin kotiin. 

Vierailija
7/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin esikoisen kanssa. Esikoinen kellastui ja joutui sinivalohoitoon, itselle tuli komplikaatioita, menetin paljon verta ja jouduin kaavintaan ja veritankkaukseen kun istukasta jäänyt pala kohtuun. 

Vierailija
8/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaksi viikkoa synnytyskompikaatioiden takia.

Vierailija
9/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakuinkin 3-5 päivää molempien lasten takia. Ekat pari päivää sokeriseurannassa, koska minulla diabetes, ja esikoisella olikin sokereissa häikkää niin viivästyi lähtö sen takia. Piti saada sokeritasapaino ensin kuntoon koko vuorokauden osalta.

Kuopuksella oli sokerit kunnossa, mutta bilirubiinit niin koholla, että joutui sinivalohoitoon. Meni sitten siinä vielä muutama päivä, ja pian kotiin päästyä joutui uudestaan sinivalohoitoon. Onneksi ei tarvinnut uudestaan lähteä toiselle paikkakunnalle sairaalaan vaan järjestyi kotiin laitteet, joilla hoidettiin.

Ekan kanssa ei ollut kiire mihinkään, mutta kuopuksen kanssa kyllä itkin monet kerrat, kun kotiin ei pääse ja esikoista oli ikävä. Esikoinen oli tässä vaiheessa vasta 1v 4kk ja ekaa kerta yötä hoidossa muualla. Oli vielä rinnallakin, mutta luonnollisesti joutui olemaan ilman siihen saakka, että pääsin kotiin.

Vierailija
10/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Lapsen painoa seurattiin ja itsellä raskausmyrkytys.

Vierailija
11/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, vuonna -84 sektion jälkeen.

Vierailija
12/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikon kun lapsi joutui teholle oltuaan liian kauan synnytyskanavassa ja sai infektion. Sopi mulle, koska en pystynyt repeämisen takia kävelemään pariin päivään.

Vierailija
13/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarin lopulla se oli ihan tavallista. 

Vierailija
14/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa vauva oli teho-osastolla koska vajaa vuorokausi synnytyksestä hänelle nousi korkeahko kuume, oli punertava, itkuinen eikä suostunut juomaan maitoa. Jokin sairaalabakteeri, syy jäi epäselväksi.

Vierailija
15/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut viisi päivää kaikista kolmesta, mutta tämä olikin 90-luvulla..

Vierailija
16/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

V 81 ennenaikainen synnytys ja pieni vauva, samaan aikaan mies hoiti remontin muuton asunnosta toiseen. 

V 83 ennenaikainen synnytys ja keltaisuus, taisin olla 5pv

V 90 sama kuin edellä

V 02 sama kuin edellä, vkolla 33. Lapsi jäi vielä viikoksi sairaalaan kasvamaan

Vierailija
17/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yritimme mieheni kanssa jo hankkia seuraavaa lasta. Oli kyllä jännää harrastaa seksiä sairaalapedissä.

Vierailija
18/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. kun jotkut ovat sairaalassa jopa kuukausia, erityisesti vauvat. 

Mitä ap. luulet, mitkä ovat vauvan selviintymismahdollisuudet elämää , jos vauvan syntymäpaino on n. 500g jos vauva kotiinnutetaan muutaman päivän päästä synnytyksestä?

Kaikki vauvat eivät synny 3kg tai joissakin tapauksessa äiti joutuu taistelemaan jopa eloon jäämisestään. Myös synnytykseen voi kuolla, ihan samalla tavalla kuin vaikkapa umpisuolileikkaukseen. 

Vierailija
19/19 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap. kun jotkut ovat sairaalassa jopa kuukausia, erityisesti vauvat. 

Mitä ap. luulet, mitkä ovat vauvan selviintymismahdollisuudet elämää , jos vauvan syntymäpaino on n. 500g jos vauva kotiinnutetaan muutaman päivän päästä synnytyksestä?

Kaikki vauvat eivät synny 3kg tai joissakin tapauksessa äiti joutuu taistelemaan jopa eloon jäämisestään. Myös synnytykseen voi kuolla, ihan samalla tavalla kuin vaikkapa umpisuolileikkaukseen. 

Jep. Tuttava meinasi kuolla verenvuotoon. Oli tajuttomana pitkään ja oli ihan kiikun kaakun jääkö vastasyntynyt ilman äitiään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi