Minkä merkkinen kello sulla on
Kommentit (147)
Ulysse Nardin. Sain sen isältäni valmistujaislahjaksi. Käytän sitä kyllä aika harvoin. En halua jättää kelloa lojumaan pukkareihin treenien ajaksi. M29 ja latino
Mulla on kokomusta Daniel Wellington, hopea blingbling Guess, korumainen Esprit ja pari kultaista merkitöntä...
Könninkello, vähän hankala kiinnittää ranteeseen.
Bering
Hamilton
Garmin
taitaa olla vanha Leijonakin vielä jossain kaapissa
Polar arkisin, ja Guess ( muutama eri värinen, riippuu vaatteista ) muulloin.
Michael Kors kello jonka ostin itse joitain vuosia sitten. Ja yhden Guess kellon ja Marc Jacobsin olen saanut mieheltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden muotimerkkien (Gant, Hilfiger, Guess, D&G jne.) kellojen sijaan kannattaisi laittaa rahat oikeisiin kellomerkkeihin, esim. sveitsiläisiin. Muotimerkkien kellot ei yleensä laadulla kilpaile.
Mitä tarkoitat laadulla? Halpiskellot voivat näyttää ajan tarkasti ja kestää pitkään. Laadukkaat sveitsiläiset keräilykellot eivät välttämättä ole yhtä tarkkoja. Eikös ainakin vedettävät kellot heitä enemmän?
Hyvä kysymys. Halpakin kvartsikoneisto voi olla nykyään tarkka ja kesvä, jos on hyvä tuuri. Monen sveitsiläisen merkin kvartsikoneisto on kuitenkin paremmin tehty toimintavarmempi. Ja on totta, että mekaaninen kello ei pidä erityisen hyvin aikaa, jos ei ole ns. chronometer, joka on hieman tavallista kalliimpi.
Laadukkaalla tarkoitin, että hyvän mekaanisen sveitsiläisen kellon koneisto on suunniteltu kestäväksi ja huollettuna kestää ikuisuuden. Pitää hyvin aikansakin, jos on chronometer. Kuorimateriaalien arvo ja laatu riippuu sitten siitä paljonko on valmis maksamaan kellosta.
En edes tiedä. Maksoi 28e. Toimii hyvin!
Citizen Ecodrive. Toimii auringon energialla (hehkulamppu tai jopa energiansäästölamppu käy, lediä en ole testannut), ei tarvi vaihtaa paristoja. On ollut käytössä jo kohta 20v. Toimii yhä moitteetta.
Minulla on Longines-kello, automaattinen. Sellainen on varmaan kelloharrastajien mieleen mutta itseäni ärsyttää se että jos kelloa ei pidä joka päivä se on aina vedettävä nupista oikeaan aikaan ja katsottava päivä kohdalleen :(
Ihan nätti se on mutta jos ei jokapäiväisessä käytössä niin hieman vaivalloinen.
Vierailija kirjoitti:
Rolex oyster perpetual
Niinhän sulla varmaan on:)
Kaksi Raymond Weilä, reiskoja, malli tango molemmat , miesten kelloja. Toisessa tummansininen taulu, tykkään kovasti. Kummassakin kaksiväri-ranneke.
En usko että vaihdan muuhun.
Ei ole meillä kaikilla mammoilla varaa. Pitkän haaveilun jälkeen sain vihdoin Citizen Ecodriven 40%:n alesta. Toivottavasti kestää pitkään.
Inhoan kelloja sekä ranteessa että seinällä. Kello on vain puhelimessa ja liedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden muotimerkkien (Gant, Hilfiger, Guess, D&G jne.) kellojen sijaan kannattaisi laittaa rahat oikeisiin kellomerkkeihin, esim. sveitsiläisiin. Muotimerkkien kellot ei yleensä laadulla kilpaile.
Mitä tarkoitat laadulla? Halpiskellot voivat näyttää ajan tarkasti ja kestää pitkään. Laadukkaat sveitsiläiset keräilykellot eivät välttämättä ole yhtä tarkkoja. Eikös ainakin vedettävät kellot heitä enemmän?
Hyvä kysymys. Halpakin kvartsikoneisto voi olla nykyään tarkka ja kesvä, jos on hyvä tuuri. Monen sveitsiläisen merkin kvartsikoneisto on kuitenkin paremmin tehty toimintavarmempi. Ja on totta, että mekaaninen kello ei pidä erityisen hyvin aikaa, jos ei ole ns. chronometer, joka on hieman tavallista kalliimpi.
Laadukkaalla tarkoitin, että hyvän mekaanisen sveitsiläisen kellon koneisto on suunniteltu kestäväksi ja huollettuna kestää ikuisuuden. Pitää hyvin aikansakin, jos on chronometer. Kuorimateriaalien arvo ja laatu riippuu sitten siitä paljonko on valmis maksamaan kellosta.
Elän ehkä max 30 vuotta vielä. Patteriseiko sykyttää ongelmitta ainakin 50v.
Turha statusesineistä on alkaa sepittää mitään käytännön hyötyä. Statusesineen funktio on näyttää statusta, ajan näyttäminen on sivuseikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rolex oyster perpetual
Niinhän sulla varmaan on:)
No onhan se monella kun on Rollen alin startermalli.
Seiko Velatura. Tämä kello on ollut minulla ehkä 15 vuotta kohta ja olen pitänyt. Ostin Thaimaan lentokentältä, maksoi siellä ehkä puolet siitä mitä olisi Suomessa maksanut.
Ruskeassa Talossa aika menettää merkityksensä.