Jos sulle sanotaan "Mutta ollaan yhteyksissä!" Mikä on ensiajatuksesi?
Kommentit (20)
Kiva, saan jatkaa matkaani ja unohtaa koko jutun.
Perus kohteliasta sanahelinää. Voidaan ehkä ollakin niissä yhteyksissä, jos on joku motivaatio siihen, mutta todennäköisesti ei olla ja se on hyvä niin
Että 99% varmuudella ei olla. Niin monta kertaa sanottu minulle eri yhteyksissä, mutta vastapuoli ei ole koskaan itse ottanut yhteyttä. Tuo fraasi on vaan tapa päästä "kohteliaasti" ihmisestä eroon.
Jos se tulee mieheltä niin todnäk tahtookin pidellä yhteyksiä.
Jos se tulee naiselta niin suomennettuna SORONOO.
M
Riippuu kuka sanoo ja miten. Itae käytän aika paljon ja sellaisessa "palaillaan" synonyyminä. Aikomuksena ottaa yhteyttä toisella kertaa.
Ai! En tiennytkään että joku voisi ajatella tarkoittavan etten haluaisi enää olla yhteyksissä. Pitääkin olla vastedes varovainen tuon sanomisessa. Itse kyllä tarkoitan etten ole vasta puolta unohtamassa.
riippuu tosiaan ihmisestä. Yhden entisen naapurin kanssa käytetään tuota ja nähdäänkin sitten aina silloin tällöin tai vaihdetaan kuulumiset puhelimessa. Sen suusta kuultuna tiedän, että toteutuu. Mutta jos joku deitti heittää ton, niin jepjep...
Haha käytän tuota usein ja olen kyllä aina uudestaan yhteyksissä. Juuri kirjoitin siskolle whatsapp viestiin noin ja huomenna aiomme siis taas olla yhteyksissä :D pitää vissiin alkaa käyttämään jotain muuta, jos sen suurin osa ymmärtää noin kuin yllä kuvattu.
Vierailija kirjoitti:
M
SORONOO ei kyllä ole suomea.
Että ollaan yhteyksissä. Mutta ei välttämättä tällä vuosituhannella.
Mä aattelisin, ettei toi velvoita ketään kuitenkaan olemaan (pian) yhteyksissä, mutta että ei toista harmita, jos mää sille soitan. Mutta että tilanteen mukaan mennään ja ollaan yhteyksissä jos joskus siltä tuntuu, että tarvii olla yhteyksissä.
Toki riippuu myös siitä, kuka/miten läheinen ihminen noin sanoo.
Tähän asti olen luullut, että se todella tarkoittaa yhteydenpitoa jatkossa. Tällä viikolla opin, että ei siis todellakaan tarkoita muuta kuin että tack o adjööö.
Vierailija kirjoitti:
M
Ei, kyllä se tarkoittaa myös miehen suusta, että ei kiinnosta.
Tulkinta riippuu siitä, kuka noin sanoo. On hieman samanlainen kuin "soitellaan". Voi siis tarkoittaa myös helppoja hyvästejä.
Minustakin se on pelkästään sitä, että nyt on kiire, mutta oikeasti palataan asiaan.
Sanonta jota käytetään ihmisen kanssa johon törmätään ehkä kerran, pari vuodessa kaupungilla, vaihdetaan kuulumiset ja puhutaan kuinka kiva olisi tavata useammin, mutta keskustelun jälkeen kumpikaan ei kuitenkaan ikinä ota yhteyttä.
Turhaa löpinää, ei halua kuullakaan minusta.