Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummo salannut mitä lapselle sattunut mummolassa

Vierailija
23.02.2017 |

7-vuotias lapsemme oli ottanut mummolassa tiskipöydällä olleesta mehutölkistä juomista. Joi puolet purkista. Isoveljensä meni sanomaan että älä juo siitä, siinä on alkoholia! Mummo oli siis isommalle pojalle sanonut, että siitä ei sitten saa juoda kun siinä on viinaa seassa. Lapsen isoveli kertoi mummolle, että "Matti" joi tuosta tölkistä. Mummo oli vain hermostunut ja heittänyt lapsen nukkumaan.

Miksi minulle ei ole kerrottu tästä! Miksi lasta ei viety heti sairaalaan. Jos tästä olisin tiennyt itse niin olisin lähtenyt lapsen kanssa yöksi tarkkailuun ja selvittänyt paljonko lapsi sitä joi.

Mies on vaan sitä mieltä, että no eihän siinä mitään ja kielsi lasta kertomasta enempää (kertoi että 2-vuotias serkkunsa maistoi kerran kanssa) koska huomasi miten hermostun ja huolestun asiasta.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi juo suoraan tölkistä? Ei meillä ainakaan kakarat ole varmaan koskaan ryypänneet mitään suoraan mehutölkin nokasta ja eivät ainakaan kyselemättä saako ko. mehua juoda. Ihme kakaroita teillä on, tämäkin poika on varmaan joku ylivilkas pentu, joka tekee kaikkea mahdollista ja nytkin hänellä oli vain joku isoveli olevinaan katsomassa perään. Hienoa.

Ei ole kuule ylivilkasta nähnytkään. Mummolassa kun muutakin saa ottaa vaan kaapista, esim. juuri mehua, syömisiä niin mistä lapsi tietää, että juuri tähän ei nyt saakkaan koskea. Eri asia jos lapsi olisi nähnyt viinapullon pöydällä, siihen olisi tajunnutkin olla koskematta. Aikuinen ihminen varmaan olet mutta kuulostat itse ihan pennulta. Ap

Ja nyt hyökkäät kaikkia vastaajia päin vaikka itse olet kersasi juopolle mummolle hoitoon vienyt tieten tahtoen. Ja miestäsikin puolustelet, vaikka tämäkin on ollut reippaasti alaikäinen aloittaessaan kännäämisen. Ja miestä ei lapsukaisen viinaseikkailut edes kiinnosta, vaan ne ovat ilmeisen ok hänelle, siinäpä teillä onkin hyvät lähtökohdat kasvattaa lapsia. Yrittäkäähän pärjäillä, voi olla karu tulevaisuus lapsilla tiedossa.

Mummo ei ole juoppo, eikä ole mieskään. En ymmärrä miksi kiihdyt aiheesta noin kamalasti. Oletko omallesi juottanut alkoholia vai mikä on? Ap

Vierailija
42/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin miksi lapsi joi salaa PUOLIKKAAN tölkin. Kuka edes jaksaa juoda kerralla noin paljon. Jep jep.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että joi puolet tölkistä? Jos olet puhunut asiasta ainoastaan isoveljen kanssa, hän tuskin pystyi silmällä erottamaan, kuinka paljon nestettä virtasi suoraan tölkistä suuhun...

Vierailija
44/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet kuullut jutusta vain toiselta lapselta, mutta et ole tarkistanut asiaa? Mitä pelkäät?

Otan asian puheeksi huomenna kun on parempi hetki, en ala yötä vasten soittelemaan. Ap

Voi tsiisus... Et siis todellakaan tarkistanut toisen lapsen tarinoita, vaan vaahtoat niin himassa kuin täälläkin pää punaisena asiasta? Minä olisin ainakin heti tarkistanut asian ja jutellut asianosaisten kanssa sen, mutta sinäpä et luonnollisesti näin tehnyt. Taitaa itselläsikin olla lirit housuissa viilenemässä kun näin toimit.

Puhuin tietenkin lapselle joka sitä joi. Lapsi alkoi itkemään eikä meinannut saada sanottua mitään. Kerroin miten vaarallista sellainen on. Mummon kanssa en ota puheeksi ennen huomista, vai pitäisikö nyt kaikkien menettää yöunet asiaa puimalla. Ehkä huomenna ollaan viisaampia keskustelemaan. Ap

Sähän hieno äiti olet, syytät vielä lastasikin asiasta, jolle ei mitään voinut.

Mistä syytän? Tottakai lapsi säikähtää asiaa, teki sitten tahallaan tai vahingossa.

Nythän juuri muistinkin miksi en tänne ole aikoihin kirjoitellut. Kiitos kaikista näistäkin kommenteista, tuli ihan saatanan hyvä mieli jo valmiiksi kipeästä aiheesta. Ap

Vierailija
45/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä haisee ja pitkälle.

Normaali huolestunut äiti olisi soittanut mummolle ja selvittänyt asian.

Toisekseen onko lapsen tarina 100% uskottava? Lähtökohtaisesti ei kannata kaikkea ihan sana sanasta uskoa.

Ei jatkoon.

Vierailija
46/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömp hömps Hik! Mää oon kans samaaaa mieltä, että saapi tuon ikäinen jo maistella viinaa. Oppii juomaan eurooppalaisittain eikä örvellä kännissääää

Vierailija
47/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä haisee ja pitkälle.

Toisekseen onko lapsen tarina 100% uskottava? Lähtökohtaisesti ei kannata kaikkea ihan sana sanasta uskoa.

Ei jatkoon.

Samaa mieltä. Yritin vähän provosoida aloittajaa ja niinhän hän juoksi sinään päätä pahkaa niin kuin ajattelinkin. Jep, 0/5.

Vierailija
48/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun anoppilas olis käynyt tuollain niin anoppi olisi alkanut raivoamaan (jos asiasta huomautettu tai kysytty).

Vierailija
49/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka päästätte lapsia mummoloihin, missä viinaa pidetään mehutölkeissä?? Ryypiskeleekö ne siinä samalla, kun lapset on hoidossa? Olen hämmästynyt!

Ilmeisesti ryypiskelee. Vaikea uskoa tätä muutenkaan, lasten mummo kun aivan ihana ja yleensä todella huolehtivainen. Vahinkoja tietenkin sattuu, mutta olisin halunnut kuulla tästä tapauksesta heti kun se sattui, olisin ainakin hakenut lapset kotiin ja arvioinut itse tilanteen. Ap

Niinpä niin, taisit itsekin olla hieman ryypiskellyt. :)

Vierailija
50/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä haisee ja pitkälle.

Ei jatkoon.

Niinpä! Ja veikö ap itse lapsen lääkäriin?

Vierailija
51/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä haisee ja pitkälle.

Ei jatkoon.

Niinpä! Ja veikö ap itse lapsen lääkäriin?

Tästä on jo viikko. Vanhin poika sanoi tänään, että unohti kertoa. Mitä se hyödyttää jos nyt olisin lääkärille lähtenyt. Ap

Vierailija
52/55 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mummolla on mehutölkissä viinaa? Siis mehutölkissä? Ja esillä pöydällä kun lapsia on hoidossa. Jos on totta niin tuommoiselle mummolle ei lapsia kannata kyllä hoitoon viedä.

Vierailija
53/55 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä antaisi lapsiani enää vahdittavaksi paikkaan missä tiedän nautittavan alkoholia samaan aikaan kun lapset hoidossa. Ja jos vielä alkoholijuomat lapsien "käsillä". Boikottiin mummola menis, ellei siellä ole toista selvinpäin olevaa aikuista ja alkoholijuomat pidettäisiin lapsilta visusti piilossa. Tuollaisia vahinkoja ei saa sattua, voi käydä huonostikin. Ja niille jotka meinaa että lapsi ei joisi jos maistaa viinan, ei ole niin yksiselitteistä, ei lapsi välttämättä osaa kyseenalaistaa tai sanoa asiasta jos on "hassu maku" juomassa, varsinkaan kun ei tiedä miltä alkoholi maistuu.

Vierailija
54/55 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 2-v ylettää ottamaan mehutölkin pöydältä/tiskipöydältä vai missä se nyt olikaan? Oliko laitettu joku porrasjakkara valmiiksi viereen vai?

Vierailija
55/55 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tänne kannata mitään kirjoittaa näköjää kun aina lytätään! Mielestäni asia mistä kirjoitit on mielestäni vakava ja jos minun lapselleni olisi näin käynyt ja minulle ei siitä kerrottaisi niin menisin suoraan sen mummon luokse vaatimaan valehtelulle selitystä.