Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummo salannut mitä lapselle sattunut mummolassa

Vierailija
23.02.2017 |

7-vuotias lapsemme oli ottanut mummolassa tiskipöydällä olleesta mehutölkistä juomista. Joi puolet purkista. Isoveljensä meni sanomaan että älä juo siitä, siinä on alkoholia! Mummo oli siis isommalle pojalle sanonut, että siitä ei sitten saa juoda kun siinä on viinaa seassa. Lapsen isoveli kertoi mummolle, että "Matti" joi tuosta tölkistä. Mummo oli vain hermostunut ja heittänyt lapsen nukkumaan.

Miksi minulle ei ole kerrottu tästä! Miksi lasta ei viety heti sairaalaan. Jos tästä olisin tiennyt itse niin olisin lähtenyt lapsen kanssa yöksi tarkkailuun ja selvittänyt paljonko lapsi sitä joi.

Mies on vaan sitä mieltä, että no eihän siinä mitään ja kielsi lasta kertomasta enempää (kertoi että 2-vuotias serkkunsa maistoi kerran kanssa) koska huomasi miten hermostun ja huolestun asiasta.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans mun äidillä alkoholiongelma eikä todellakaan hoida meidän lapsia. Herran jumala, tässä yksi hyvä syy lisää, miksei tule hoitamaankaan.

Vierailija
22/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka päästätte lapsia mummoloihin, missä viinaa pidetään mehutölkeissä?? Ryypiskeleekö ne siinä samalla, kun lapset on hoidossa? Olen hämmästynyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kevennyksenä kertoa, että tarjosin itse kerran skumppaa lapselleni. En tosiaan ollut humalassa, skumppalasi (ainoa sinä iltana) kädessä ja 2-vuotias tuli nenän eteen. Selitin niin innoissani meidän remppajuttuja vieraille, että ojensin lasin lapsen ojennettuun käteen ja lapsi joi yhdellä hörpyllä tyhjäksi. No, ei sitä ollut kuin 2 senttiä pohjalla, mutta tilanne oli jotenkin surkuhupaisa.

Vierailija
24/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asiassa ei mukamas mitään pahaa niin miksi se pitää salata. Kuka oikeasti voi olla sitä mieltä että ei lapselle pikku hömpsyt pahaa tee.

Mieheni on vetänyt kännejä ala-asteelta saakka eikä kukaan ole mitään huomannut. Ihme että on edes hengissä kun kaverit tarjoilivat pirtua kun mies huusi janoissaan vettä. Ap

Varmaan juuri ton sun hysteerisuutes takia.

Kuinka sairas on ihminen, joka suhtautuu tähän näin? Totta helvetissä tuo on todella paha juttu, jos lapsi pääsee juomaan alkoholia, laitetaan vain nukkumaan eikä kerrota vanhemmille!!! En päästäisi toista kertaa hoitoon enkä jättäisi kahden.

Sittenhän on sama vaikka raskaana ollessa joisi jos ei kerta alkoholi tee pahaa lapselle, vai mitä olette mieltä?

Ilmeisesti tätä asiaa ei ymmärretä ennen kun se omalle kohdalle sattuu. Kyllä jos mummo syöttää lapselle karkkia niin siitä nostetaan iso haloo.

Vierailija
25/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kirjoittaa aloitukseen, että koira joi alkoholia. Sitten mammat ottavat tosisssaan. Tämä käy moneen muuhunkin aiheeseen

Mammoille kun koirat on arvokkaampia kuin lapset.

Joo voi herramunjeesus mikä paniikki ois päällä!

Vierailija
26/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mummoja jotka juo alkoholia niin en antaisi lastani sellaiselle mummulle. 

Vierailija
27/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka päästätte lapsia mummoloihin, missä viinaa pidetään mehutölkeissä?? Ryypiskeleekö ne siinä samalla, kun lapset on hoidossa? Olen hämmästynyt!

Ilmeisesti ryypiskelee. Vaikea uskoa tätä muutenkaan, lasten mummo kun aivan ihana ja yleensä todella huolehtivainen. Vahinkoja tietenkin sattuu, mutta olisin halunnut kuulla tästä tapauksesta heti kun se sattui, olisin ainakin hakenut lapset kotiin ja arvioinut itse tilanteen. Ap

Vierailija
28/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi juo suoraan tölkistä? Ei meillä ainakaan kakarat ole varmaan koskaan ryypänneet mitään suoraan mehutölkin nokasta ja eivät ainakaan kyselemättä saako ko. mehua juoda. Ihme kakaroita teillä on, tämäkin poika on varmaan joku ylivilkas pentu, joka tekee kaikkea mahdollista ja nytkin hänellä oli vain joku isoveli olevinaan katsomassa perään. Hienoa.

Vierailija
29/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet kuullut jutusta vain toiselta lapselta, mutta et ole tarkistanut asiaa? Mitä pelkäät?

Vierailija
30/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppivihaa..

Vierailija
31/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi juo suoraan tölkistä? Ei meillä ainakaan kakarat ole varmaan koskaan ryypänneet mitään suoraan mehutölkin nokasta ja eivät ainakaan kyselemättä saako ko. mehua juoda. Ihme kakaroita teillä on, tämäkin poika on varmaan joku ylivilkas pentu, joka tekee kaikkea mahdollista ja nytkin hänellä oli vain joku isoveli olevinaan katsomassa perään. Hienoa.

Ei ole kuule ylivilkasta nähnytkään. Mummolassa kun muutakin saa ottaa vaan kaapista, esim. juuri mehua, syömisiä niin mistä lapsi tietää, että juuri tähän ei nyt saakkaan koskea. Eri asia jos lapsi olisi nähnyt viinapullon pöydällä, siihen olisi tajunnutkin olla koskematta. Aikuinen ihminen varmaan olet mutta kuulostat itse ihan pennulta. Ap

Vierailija
32/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet kuullut jutusta vain toiselta lapselta, mutta et ole tarkistanut asiaa? Mitä pelkäät?

Otan asian puheeksi huomenna kun on parempi hetki, en ala yötä vasten soittelemaan. Ap

Vierailija
33/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta ettei alkoholi ole lapselle hyväksi, Mutta on silti liioittelua lähteä lääkäriin jos määrä on ollut noinkin pieni. Mummo on toiminut aivan oikein toimittaessaan lapsen nukkumaan päätään selväksi.

Vierailija
34/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan asian puheeksi huomenna kun on parempi hetki, en ala yötä vasten soittelemaan. Ap

Voi tsiisus... Et siis todellakaan tarkistanut toisen lapsen tarinoita, vaan vaahtoat niin himassa kuin täälläkin pää punaisena asiasta? Minä olisin ainakin heti tarkistanut asian ja jutellut asianosaisten kanssa sen, mutta sinäpä et luonnollisesti näin tehnyt. Taitaa itselläsikin olla lirit housuissa viilenemässä kun näin toimit.

Vierailija
35/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus... Et siis todellakaan tarkistanut toisen lapsen tarinoita, vaan vaahtoat niin himassa kuin täälläkin pää punaisena asiasta? Minä olisin ainakin heti tarkistanut asian ja jutellut asianosaisten kanssa sen, mutta sinäpä et luonnollisesti näin tehnyt. Taitaa itselläsikin olla lirit housuissa viilenemässä kun näin toimit.

Puhuin tietenkin lapselle joka sitä joi. Lapsi alkoi itkemään eikä meinannut saada sanottua mitään. Kerroin miten vaarallista sellainen on. Mummon kanssa en ota puheeksi ennen huomista, vai pitäisikö nyt kaikkien menettää yöunet asiaa puimalla. Ehkä huomenna ollaan viisaampia keskustelemaan. Ap

Vierailija
36/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuule ylivilkasta nähnytkään. Mummolassa kun muutakin saa ottaa vaan kaapista, esim. juuri mehua, syömisiä niin mistä lapsi tietää, että juuri tähän ei nyt saakkaan koskea. Eri asia jos lapsi olisi nähnyt viinapullon pöydällä, siihen olisi tajunnutkin olla koskematta. Aikuinen ihminen varmaan olet mutta kuulostat itse ihan pennulta. Ap

Ja nyt hyökkäät kaikkia vastaajia päin vaikka itse olet kersasi juopolle mummolle hoitoon vienyt tieten tahtoen. Ja miestäsikin puolustelet, vaikka tämäkin on ollut reippaasti alaikäinen aloittaessaan kännäämisen. Ja miestä ei lapsukaisen viinaseikkailut edes kiinnosta, vaan ne ovat ilmeisen ok hänelle, siinäpä teillä onkin hyvät lähtökohdat kasvattaa lapsia. Yrittäkäähän pärjäillä, voi olla karu tulevaisuus lapsilla tiedossa.

Vierailija
37/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen enemmän huolissaan jos mummo tai vaari tissuttelee salaa kun lapset hoidossa.

Vierailija
38/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi olisi kyllä maistanut alkoholin jos sitä olis ollut paljon. Vai vielä sairaalaan 😂

Juu no meidän poika maistoi alkoholia ja sairaalassa oltiin päivystyksessä yötä vaikka määrä mitä joi, ei todellakaan ollut paljon! Promillejakin oli yksi ja lapsi oli vähällä menettää henkensä. En voi ymmärtää että joku voi nähdä asian huvittavana ja naurun asiana!

Mielenkiinnosta: mitä joi ja kuinka paljon?

Ei taida uskaltaa vastata. On vaan helpompi raivota täällä toisille.

Vierailija
39/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta ettei alkoholi ole lapselle hyväksi, Mutta on silti liioittelua lähteä lääkäriin jos määrä on ollut noinkin pieni. Mummo on toiminut aivan oikein toimittaessaan lapsen nukkumaan päätään selväksi.

Lapsi nukkuu päätään selväksi, jo tämä lause saa kavahtamaan.

Vierailija
40/55 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin tietenkin lapselle joka sitä joi. Lapsi alkoi itkemään eikä meinannut saada sanottua mitään. Kerroin miten vaarallista sellainen on. Mummon kanssa en ota puheeksi ennen huomista, vai pitäisikö nyt kaikkien menettää yöunet asiaa puimalla. Ehkä huomenna ollaan viisaampia keskustelemaan. Ap

Sähän hieno äiti olet, syytät vielä lastasikin asiasta, jolle ei mitään voinut.