Miksi päiväunet venyy aina 3-4 tuntiin ja niiltä herätessä on täysin sekaisin, ja lopulta koko loppuillan koomassa - kuitenkik niin, ettei yöllä enää saa unta?
Kommentit (41)
Miksi ihmeessä nukut noin pitkiä päikkäreitä? Maks. tunti, ja sekin vain jos edelliseltä yöltä on jäänyt univelkaa. Muuten illalla ei tule uni.
Laita herätyskello soimaan tai pyydä jotakuta herättämään. Lähes kaikilla on kai tuollainen olo jos päivällä nukkuu noin kauan.
Mikä hemmetin taapero olet, ei aikuiset tarvii päiväunia. Ylös aamulla kuudelta ja nukkumaan illalla klo 10. Jää hyvin aikaa yöunille ja herää virkeänä.
Jep, noin siinä käy. Ja joskus ei auta vaikka olisi 10herätystä minuuttien välein, ei vaan tajunnantaso nouse niin paljon että tajuaisi nousta ylös, ts.sammuttaa unissaan herätykset.
Mä oon myös miettinyt, että mikä on kun päikkäreiltä ei meinaa millään herätä. Unet tuntuvat niiiin makeilta. Ei aamuisin ole samaa ongelmaa, ainakaan damassa mittakaavassa. Päikkäreitä voisi vaan jatkaa ja jatkaa. Saan välillä taistella ihan tosissani, että saan itseni unesta hereille.
Iltaisin ei tietenkään uni tule, nukuin päikkäreitä tai en tai vaikka olisin herännyt aamulla kuudelta. Ärsyttävää.
Niin ja mun päikkärit on yleensä max tunnin mittaisia, laitan aina herätyksen.
Mulle kävi niin kuin ap:lle ja piti lopettaa kaikenlainen torkkuminen. Harmi sillä se oli alkuun niiin viatonta hupia ennen kuin karkasi lapasesta.
Tuo sama tulee aina. Eikä ikinä nukuta niin makeasti ja ihanasti kuin juuri ennen tuollaisiin syviin päikkäreihin vaipumista! Miksi sitä tunnetta ei saa aikaan ennen yöunia? Ja mikä ihmisen fysiologiassa saa aikaan tuollaisen tunteen, jos siitä sitten herää ihan täydessä koomassa?
Minä olen samanlainen. Olen käskenyt miestä kiskomaan ylös sängystä tunnin unien jälkeen, mutta en suostu nousta. Alan haastaa aivan älytöntä riitaa vain että saan jäädä sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetin taapero olet, ei aikuiset tarvii päiväunia. Ylös aamulla kuudelta ja nukkumaan illalla klo 10. Jää hyvin aikaa yöunille ja herää virkeänä.
Ei ihminen ole mikään kone.
Tjaah, kahvia vaan.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/76902-nain-torjut-%E2%80%9Dunihumalan%…
Älä nuku päiväunia. Unirytmisi on sekaisin.
tuolla vielä ylen sivuilta tuo juttu
Vierailija kirjoitti:
tuolla vielä ylen sivuilta tuo juttu
Minulle tulee kyllä tokkura kahvista huolimatta.
Mä en yleensä ikinä nuku päikkäreitä, koska jo tunnin unista tulee mulle ihan kaamea tokkuraisuus ja pahoinvointi, johon ainoastaan saunominen jotenkin auttaa. Joskus olen myös herättyäni ollut aivan sekava, en tiedä missä olen ja kuka olen...tosi inhottava tunne. Joten ei kiitos! Mutta jos olen sairas, voin nukkua päivällä ilman mitään ongelmia.
Mulla auttaa tuo kuppi kahvia siihen, etten vaivu päiväunilla syvään uneen ja noin puolen tunnin päästä herään herätyskelloon ja saan itseni kammettua ylös.
Mutta siinä jää sitten vaille sitä ihanaa syvää unta, jossa ei tiedä maailman menosta mitään! Sitä unta ei saa muualta kuin päikkäreiltä.
Nukkuminen ln yöhön!!!! Ihminen nukku yöklä ei päivökkä!!!
Taaperot nukkuu päivällä päivä kodeissa :D aikuiset ei ellei esim adhd
päikkärit venyy liian helposti, ei saisi vaipua syvään uneen.
itse olen yrittänyt pitää max yhdessä tunnissa mutta sekin häiritsee nukahtamista sitten kun menee oikeasti nukkumaan..