Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin teidän 2-vuotiaat osaa pukea ja riisua itse?

Vierailija
23.02.2017 |

Osaavatko pukea/riisua jo kaikenlaiset vaatteet? Vai vain tietynlaiset?
Onko kotihoidossa vai päivähoidossa?

Jos osaa, missä iässä oppi? Kerro tarkka ikä 2v Xkk.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa riisua helpot sisähousut kokonaan itse, sekä sukat. Paidan riisumisessa täytyy vähän auttaa, jos on kireämpi paita, kun tuppaa jäämään kyynärpää jumiin.

Paidan osaa pukea aika hyvin, mutta se pitää antaa siten, että menee oikein päin. Housut menee muuten, mutta takapuoli jäisi näkyviin, jos ei avita takaa ja vedä pyllyn yli. Sukkia ei saa vielä jalkaan.

Vetoketjun osaa avata ja laittaa kiinni. Ulkohaalaria ei kyllä saa päälleen, saako muka joku 2 vee? Eikä kenkiä, hyvä jos saa äiti tai isäkään. :-D

Kotihoidossa on ja esikoinen, ollaankohan nyt kovastikin jäljessä? Varmaan on kyllä sorruttu liikaan passaamiseen...  Ikää on 2v 3kk.

Vierailija
2/32 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä kohta ilmoittautuu varmasti mamma, jonka tenava osasi jo alle yksivuotiaana vaihtaa itse vaipankin!

Vierailija
5/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä kohta ilmoittautuu varmasti mamma, jonka tenava osasi jo alle yksivuotiaana vaihtaa itse vaipankin!

Näin olisi luullut. :-) Missä te ootte?

Vierailija
6/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2v 1kk eikä osaa pukea ja riisua kuin autettuna. Ei ole päiväkodissa.

Vierailija
7/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa riisua kaiken! Riisuu kaiken heti kun silmä välttää. Kiemurtelee mitä ihmeellisimmillä tavoilla mistä tahansa ulkovaatteistakin pois. 1v2kk oppi ottamaan sukat ja housut pois, 1v 6kk VAIPAT, mikä oli hyvin ikävä taito. Pukea ei osaa mitään, paitsi jos ollaan lähdössä leikkipuistoon, jolloin maagisesti taidot kasvavat. Mutta huomattavasti paremmin riisuu kuin pukee. Missä tahansa, milloin tahansa, kaikki pois!

Vierailija
8/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on nyt 2 v 1 kk. On pari kuukautta osannut riisua housut, sukat, löysät paidat, bodyn (avaa napit itse), hanskat, kaulurin, villahaalarin, takin, pyjaman (haalarimalli vetoketjulla), pipon, kengät. Pukee sukat, pyjaman, villahaalarin, kaulurin, pipon, lapaset, kengät.

Vierailija
9/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 v 2 kk. Osaa riisua paremmin kuin pukea. Tarpeeksi löysää sisävaatetta kun on, kaikki lähtee päältä sukkia myöten. Pukea osaa jonkun verran, paitaa ei saa useinkaan päälle oikein ja housujen nosto pukkaa jäämään. Jalat on onnistunut viime aikoina laittamaan eri lahkeisiin oikein. Ulkovaatetta saa jonkun verran päälle, haalaria pitää tietysti avittaa, samoin hatut oikeinpäin. Helpot kintaat saa itse käteen, kunnon rukkasia ei. Sisälle tullessa saattaa saada riisuttua kaiken muun mutta haalari jää nilkkoihin/ kenkiin. Päivähoidossa on

Vierailija
10/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa riisua helpot sisähousut kokonaan itse, sekä sukat. Paidan riisumisessa täytyy vähän auttaa, jos on kireämpi paita, kun tuppaa jäämään kyynärpää jumiin.

Paidan osaa pukea aika hyvin, mutta se pitää antaa siten, että menee oikein päin. Housut menee muuten, mutta takapuoli jäisi näkyviin, jos ei avita takaa ja vedä pyllyn yli. Sukkia ei saa vielä jalkaan.

Vetoketjun osaa avata ja laittaa kiinni. Ulkohaalaria ei kyllä saa päälleen, saako muka joku 2 vee? Eikä kenkiä, hyvä jos saa äiti tai isäkään. :-D

Kotihoidossa on ja esikoinen, ollaankohan nyt kovastikin jäljessä? Varmaan on kyllä sorruttu liikaan passaamiseen...  Ikää on 2v 3kk.

Hirveästi vaihtelee nuo taidot, mutta kyllä jotku 2 vuotiaat saa ulkohaalarin ihan itse päälleen ja sukat saa moni jalkaan jo alle 2 vuotiaana. Lapsellasi on huonot kengät, jos aikuinenkaan ei niitä meinaa jalkaan saada, ostakaa sellaiset jotka lapsi voi itsekkin pukea. Kuulostaa siltä että lastasi tosiaan on passattu ja riennetään heti apuun jos lapsi vähänkin kuulostaa turhautuneelta.

Vierailija
11/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v 3kk osaa riisua kaiken itse, on osannut jo kauan valitettavasti. Harvoin sillä näkee päällä mitään vaatteita kotona. Osaa pukea paidan (ei nappeja), housut, sukat, pikkarit, villahaalarin, ulkohaalarin, pipon, yhden hanskan, kaulurin, kengät. Tarvitsee apua nappien, kengännauhojen, haalarin neppareiden, haalarin jalkalenksujen ja toisen hanskan kanssa. Ei saa auttaa, auttaminen johtaa raivareihin, en uskalla mennä lähelle tai katsoa pukevaa uhmista ettei se luule, että yritän auttaa. Ja tää tapaus on neurologien mielestä motorisen kehityksen ja esim. sorminäppäryyden suhteen jäljessä muista?! On ollut puolisen vuotta päiväkodissa ja siellä on periaate, ettei lapsia auteta pukemaan. Oppi silloin varmaan viikossa pukemaan kokonaan itsenäisesti.

Vierailija
12/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa riisua kaiken! Riisuu kaiken heti kun silmä välttää. Kiemurtelee mitä ihmeellisimmillä tavoilla mistä tahansa ulkovaatteistakin pois. 1v2kk oppi ottamaan sukat ja housut pois, 1v 6kk VAIPAT, mikä oli hyvin ikävä taito. Pukea ei osaa mitään, paitsi jos ollaan lähdössä leikkipuistoon, jolloin maagisesti taidot kasvavat. Mutta huomattavasti paremmin riisuu kuin pukee. Missä tahansa, milloin tahansa, kaikki pois!

Meillä on kanssa tämmöinen nakupelle! :D Silmä kun välttää, niin on jo pylly paljaana.

Vierailija
13/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä osasi pukea ja riisua itse 1 vuotiaana. Nyt 3 vuotiaana harjoitellaan jo kovasti autolla ajoa.

Vierailija
14/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2v 3kk osaa riisua kaiken itse, on osannut jo kauan valitettavasti. Harvoin sillä näkee päällä mitään vaatteita kotona. Osaa pukea paidan (ei nappeja), housut, sukat, pikkarit, villahaalarin, ulkohaalarin, pipon, yhden hanskan, kaulurin, kengät. Tarvitsee apua nappien, kengännauhojen, haalarin neppareiden, haalarin jalkalenksujen ja toisen hanskan kanssa. Ei saa auttaa, auttaminen johtaa raivareihin, en uskalla mennä lähelle tai katsoa pukevaa uhmista ettei se luule, että yritän auttaa. Ja tää tapaus on neurologien mielestä motorisen kehityksen ja esim. sorminäppäryyden suhteen jäljessä muista?! On ollut puolisen vuotta päiväkodissa ja siellä on periaate, ettei lapsia auteta pukemaan. Oppi silloin varmaan viikossa pukemaan kokonaan itsenäisesti.

Miksi neurologit meinaa, että on jäljessä muista? Noiden asioiden takiako??

Miksi olette neurologille joutuneet?

Vierailija
15/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähdetään lainakoiraa ulkoiluttamaan, osaa parissa minuutissa pukea kaikki sisävaatteista haalariin, pipoon, hanskoihin ja kuomat kans.

Muuten ei niinkään. Riisumiseen tahtoo apua, osaa kyllä jos jostain syystä tahtoo.

Nyt 2v2kk, osannut jo jonkin aikaa.

Vierailija
16/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muun muassa noiden asioiden takia. On muitakin juttuja, kuten että oppi kävelemään vasta 13kk iässä ja vastasi väärällä äidinkielellä kysymyksiin. Sanoi tahallaan joutsenta lehmäksi, yritti tunkea palapelipaloja muotolaatikkoon yms temppuilua. Synnytyksen aikaisen hapenpuutteen vuoksi seurannassa ja aina jotain "valittamista" siitä, miten on jäljessä varsinkin motorisesti. Tää nyt ei liity mitenkään apn kysymykseen.

Vierailija
17/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 2v 3kk vanha lapseni osaa pukeutua ihan hyvin ja se johtuu siitä, että hänen päiväkodissaan pukeutumista harjoitellaan todella ahkerasti. Housut saattavat mennä väärinpäin, samoin kengät väärään jalkaan, mutta muuten sujuu aika hyvin.

Vierailija
18/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muun muassa noiden asioiden takia. On muitakin juttuja, kuten että oppi kävelemään vasta 13kk iässä ja vastasi väärällä äidinkielellä kysymyksiin. Sanoi tahallaan joutsenta lehmäksi, yritti tunkea palapelipaloja muotolaatikkoon yms temppuilua. Synnytyksen aikaisen hapenpuutteen vuoksi seurannassa ja aina jotain "valittamista" siitä, miten on jäljessä varsinkin motorisesti. Tää nyt ei liity mitenkään apn kysymykseen.

Kysyjä ja minä olen ap. :)

Meidän lapsi on ihan saman ikäinen, eikä osaa noinkaan paljoa kuin teidän. Oppi kävelemään vasta 15kk iässä. Usein myös sovittelee muotolaatikkoon milloin mitäkin normaaleiden palikoiden lisäksi. Osaa muutaman automerkin ja välillä kaikki autot on Audeja. Itse syöminenkin takkuili pitkään, nyt sujuu jotenkin. Muutamia muitakin asioita on, miksi olen vähän miettinyt, onko kehitys ok. Syntyi kylläkin viisi viikkoa ennenaikaisena.

Miten tuo synnytyksen aikainen hapenpuute ilmeni? Meillä oli aika nopea synnytys ja kätilö teki yhtäkkiä päätöksen episiotomiasta. En silloin tajunnut kysyä, miksi. Olisikohan voinut olla hapensaannin kanssa jotain tekemistä?

Vierailija
19/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveästi vaihtelee nuo taidot, mutta kyllä jotku 2 vuotiaat saa ulkohaalarin ihan itse päälleen ja sukat saa moni jalkaan jo alle 2 vuotiaana. Lapsellasi on huonot kengät, jos aikuinenkaan ei niitä meinaa jalkaan saada, ostakaa sellaiset jotka lapsi voi itsekkin pukea. Kuulostaa siltä että lastasi tosiaan on passattu ja riennetään heti apuun jos lapsi vähänkin kuulostaa turhautuneelta.

:DDD

En ole eläissäni nähnyt alle 2-vuotiasta joka saa ulkohaalarin itse päälle tai sukat jalkaan. Mutta jatkakaa toki.

Vierailija
20/32 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mutta on ihan normaalia, että lapsi kävelee vasta 18 kk:n iässä.