Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä näitä kaiken kieltäjiä (evoluutio, maailman pyöreys jne.) oikein tulee?

Vierailija
23.02.2017 |

Tässä on nyt pskataudissa (paranemassa olen, ei hätää, ei tartu ;) ) tullut luettua huuli pyöreänä näitä juttuja, jossain on ihan lähteet aikuisiin ihmisiin omalla naamalla selittämässä kaiken maailman höpölöpöä, jota eivät vielä muutama vuosi olisi kehdanneet sanoa ääneen missään.

Itse olen nyt tullut siihen tulokseen, että kyse on väärinymmärryksestä tiedon rakenteesta. Nämä heput ovat tosi hämmentyneitä kaikesta tiedosta mitä kulloiseenkin asiaan liittyy, eivätkä pysty ymmärtämään kokonaisuuksia. He myös luulevat, että kaikkien tiedon taso, on sama kuin heidän itsensä.

Tuollaisesta lähtökohdasta on melkein sitten jopa järkevää alkaa kyseenalaistamaan asioita. Koska heidän tietotason perusteella esimerkiksi evoluutio on ihan mahdoton. Omalla tiedon tasolla sellaisen kiinalaisen jättisillan pystyssä pysyminen on mahdotonta, mutta jotenkin mä kuitenkin pystyn luottamaan, että ne tyypit tietää siitä enemmän kuin minä. Kaikki teoriat, mittaukset, laskelmat... Ihan tuntemattomia. Siinä se silta vaan on, kuitenkin.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen (tai additional) mahdollisuus on se, että ei ymmärretä tieteen rakennetta. Luullaan, että tutkija palvoo jotain salaista evoluutiokulttia, joka ei kerro mistä evoluution käsitteeseen on päädytty mutta tutkijat vaan sokeasti uskoo niitä asioita.

Kun arjessa me kaikki sadat tuhannet luonnontieteen tutkijat tehdään niitä juttuja ihan riippumatta mistään auktoriteeteista. Tapellaan konfereisseissa, ja seuraavalla kerralla todetaan, että oikeessahan sä näköjään olit, mäkin voisin testata tätä juttua mun labrassa.

Tiedesakki voi olla aika hemmetinkin eripuraista, mutta totuus pitää aina pistää paperille. Se on sitten sen hetkinen tieto asiasta (totuus ei siis lopullisessa mielessä ole tieteessä koskaan olemassa), kunnes joku siihen taas itsenäisesti tarttuu ja muokkaa.

Omat kokeeni menevät tällä hetkellä labrassa aika railakkaasti päin vttua, kun tuli ylläritauti, mutta jättihän se Flemingkin vaan kamaa homehtumaan.

Vierailija
2/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörhöjä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Enemmän huolettaa Islam, joka raivoaa nyt kauhuissaan joka paikassa kun vanhojen uskomusten yhteensopimattomuus nykymaailman kanssa käy jatkuvasti selvemmäksi. Kello käy jo heillekin. Tämä sama kamppailu käytiin kristinuskon kanssa aikoinaan, nyt on vain se ero että käytetään pommeja miekkojen sijasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinsä römpsästä, kuten sinäkin tulit. Kaikkea viitsitkin kysyä

Vierailija
4/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin. Jos ei ymmärrä, mitä evoluutioteoria edes on, niin miten sitä voi kritisoida?

Täällä on porukkaa, joiden argumentaation taso evoluutioteoriasta on jotakuinkin sellaista, että jos pitäisi selostaa suoran viivan olemassaolo, niin he sanovat että suoraa viivaa ei ole olemassakaan koska kun pistät kaksi suoraa viivaa päällekkäin ristiin, niin on olemassa risti.

Toisin sanoen, puhuvat puuta heinää ja asian vierestä.

Vierailija
5/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta olet kipeänä niin sinulla on aikaa etsiä tv7 teinikaisen ohjalmia tai katsoa raamattu,arkeologia,evoluutio ohjelmia.

Vierailija
6/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt pskataudissa (paranemassa olen, ei hätää, ei tartu ;) ) tullut luettua huuli pyöreänä näitä juttuja, jossain on ihan lähteet aikuisiin ihmisiin omalla naamalla selittämässä kaiken maailman höpölöpöä, jota eivät vielä muutama vuosi olisi kehdanneet sanoa ääneen missään.

Itse olen nyt tullut siihen tulokseen, että kyse on väärinymmärryksestä tiedon rakenteesta. Nämä heput ovat tosi hämmentyneitä kaikesta tiedosta mitä kulloiseenkin asiaan liittyy, eivätkä pysty ymmärtämään kokonaisuuksia. He myös luulevat, että kaikkien tiedon taso, on sama kuin heidän itsensä.

Tuollaisesta lähtökohdasta on melkein sitten jopa järkevää alkaa kyseenalaistamaan asioita. Koska heidän tietotason perusteella esimerkiksi evoluutio on ihan mahdoton. Omalla tiedon tasolla sellaisen kiinalaisen jättisillan pystyssä pysyminen on mahdotonta, mutta jotenkin mä kuitenkin pystyn luottamaan, että ne tyypit tietää siitä enemmän kuin minä. Kaikki teoriat, mittaukset, laskelmat... Ihan tuntemattomia. Siinä se silta vaan on, kuitenkin.

Oletko koskaan kuullut termistä narsisti? Tunnetko sen ihan käsitteenäkin?

Vierailija
7/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitinsä römpsästä, kuten sinäkin tulit. Kaikkea viitsitkin kysyä

Mielenkiintoinen nature vs. nurture näkökulma ;) !

ap

Vierailija
8/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluution akilleen kantapää elokuva, suosiuttelen lämpimästi sillä se on tiedemiesten haastatteluista koottu.

Vierailija
9/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerta olet kipeänä niin sinulla on aikaa etsiä tv7 teinikaisen ohjalmia tai katsoa raamattu,arkeologia,evoluutio ohjelmia.

Ei mulla enää oo niin paha olla että pitäs puhtaasti viihteeksi vedellä, tossa pöydällä odottaa pino vertaisarvioituja julkaisuja eräästä entsyymistä, parempi vaan käyttää aika tuottoisasti kun maksaa tää lojuminen jo yhteiskunnalle ihan hyvin.

Vierailija
10/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio ei ole voinut todistaa kuin lajin sisäisestä muutosesta, ei lajista toiseen.

Esim. Linnun nokka kehittyy tms. Selviytymiskeinona,mutta se on silti lintu,ei muutu lajista toiseen.

Vierailija
11/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutiohörhöjen esiinmarssi alkoi taas. Sama väsytystaistelu vaihtoehtoisten faktojen kanssa jatkuu...

Vierailija
12/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evoluutiohörhöjen esiinmarssi alkoi taas. Sama väsytystaistelu vaihtoehtoisten faktojen kanssa jatkuu...

..ja ne "faktat" :D:D

Vierailija
13/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihmetellään islamilaisten uskoa,vaikka meillä on ihan suomessa syntyneitä kristittyjä sekopäitä jotka saavat yleissivistyksensä tv7:lta...jos oletetaan,että jumala loi maan ja elolliset,niin pakko kysyä...kuka loi jumalan?

Vierailija
14/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeilla jäljillä. Hahmotushäiriöinen autismikirjon lähimmäiseni ei ole ikinä ymmärtänyt esim. liskojen evoluutiota linnuiksi, vaikka onkin kiinnostunnut luonnontieteistä. Samalla tavalla hän väitti, ettei ihmisen pahoinpitely tee kenestäkään tappajaa, koska kaikki pahoinpidellyt eivät ruoea murhaamaan ihmisiä.

Hän on siis ADHD-tapaus, joka näkee asiat karkeasti ulkopuolelta.

Vierailija
15/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos evoluutiota ei olis, ni miksi sitten mannerlaatat  on myös endemismin rajoja? Siis tää että esim. joku colorado on seilannut merellä vuosimiljoonia itsenäisenä palana, kun se on oma mannerlaattansa, niin siellä on posketon määrä lajeja, joita ei tavata missään muuaala?

Koska maantieteellienn eriytyminen on yksi evoluution lähtökohtia, niin siksi.

Tän opin lukiossa. Ei oo muuta jääny mielee mut aika selkee musta. Sama kuin australia, se on ollut erillään niin kauan, että on jäänyt pussieläinten kehityslinja.

Mut selkeimpiä on nää laatat, jotka on jo kiinni muissa alueissa nykypäivänä, mutta silti on lajistoltaan erilaisia.

Vierailija
16/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin eläinrasvakysymys. Eläinrasva (voi esim) on tieteellisesti vaarallisempaa kuin kasvirasvat (ja myös margariini), mutta veikkaanpa, että on ihmisiä tässäkin ketjussa, jotka tämän kieltävät ;)

Vierailija
17/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos evoluutiota ei olis, ni miksi sitten mannerlaatat  on myös endemismin rajoja? Siis tää että esim. joku colorado on seilannut merellä vuosimiljoonia itsenäisenä palana, kun se on oma mannerlaattansa, niin siellä on posketon määrä lajeja, joita ei tavata missään muuaala?

Koska maantieteellienn eriytyminen on yksi evoluution lähtökohtia, niin siksi.

Tän opin lukiossa. Ei oo muuta jääny mielee mut aika selkee musta. Sama kuin australia, se on ollut erillään niin kauan, että on jäänyt pussieläinten kehityslinja.

Mut selkeimpiä on nää laatat, jotka on jo kiinni muissa alueissa nykypäivänä, mutta silti on lajistoltaan erilaisia.

Evoluutiokieltäjät, kiellättekö siis mannerlaatat myös? Vaikka ne on ihan fyysisiä juttuja? Kyl ne varmaan kieltää... Tulivuoret, maanjäristykset.. Vaihtoehtoisia faktoja kaikki!

Vierailija
18/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedemiehet ensin keksivät jotain, johon ihmiset rupeavat uskomaan, ja sitten tuleekin uutta tietoa joka kohta kumoaa sen vanhan tiedon.

Joskus maapallo on ollut pannukakku, yleinen uskomus. Avaruudessa ei ole maankaltaista elämää, varma tieto kunnes eilen jotain löytyi.

Minusta on hyvä kun löytyy vielä ihmisiä jotka pohtivat asioita ja uskaltavat kyseenalaistaa.

Vierailija
19/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kavahtavat auktoriteetteja ja kokevat, että kaikilla on tasa-arvoinen oikeus olla oikeassa. Sillä ei ole siis väliä, kuinka paljon on käyttänyt aikaa ja harkintaa tiedon hakemisessa, vaan "minulla on oikeus". En halua alkaa tässä lietsomaan mitään ruokasotaa, mutta tiedän ihmisiä, joiden ajattelu ei ole kovin korkealla tasolla (voivat muuten olla toki ihan mukavia ihmisiä) ja jotka ovat iloisesti todenneet, että "onneksi olen itse selvittänyt rasvan/hiilarien/ties minkä terveellisyyden", eikä heidän näin tarvitse uskoa siihen, mitä joku asiantuntija sanoo. Ajattelen itse niin, että tieteen täytyy kehittyä ja sitä myötä asiantuntijoiden käsityksien, mutta minä itse en kyllä missään nimessä osaisi omin nokkineni selvittää, onko joku ruoka-aine terveellinen tms.! Myönnän ihan suoraan, että minun tietoni ja taitoni eivät tähän riitä ja väitän, että ei riitä suurimmalla osalla muistakaan ihmisistä. Sen alan tutkijat ja muut asiantuntijat ovat luku erikseen. Vähän veikkaan, että tämä omatoiminen selvitystyö sisältää yhden artikkelin tai kirjan lukemisen siinä samalla kun sadat muut on ohitettu.

Vierailija
20/63 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indoktrinaatio selittää ilmiön täydellisesti. Mediakin pyrkii indoktrinaatioon, eli aivopesemään jotain tiettyä oppia. Itseelliseksi kasvattamiseen ei kuulu iskostaminen, mutta koska suurin osa ihmisistä alkaa olla iskostettuja, eivät he edes halua ajatella asioita muista näkökulmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän