Mistä näitä kaiken kieltäjiä (evoluutio, maailman pyöreys jne.) oikein tulee?
Tässä on nyt pskataudissa (paranemassa olen, ei hätää, ei tartu ;) ) tullut luettua huuli pyöreänä näitä juttuja, jossain on ihan lähteet aikuisiin ihmisiin omalla naamalla selittämässä kaiken maailman höpölöpöä, jota eivät vielä muutama vuosi olisi kehdanneet sanoa ääneen missään.
Itse olen nyt tullut siihen tulokseen, että kyse on väärinymmärryksestä tiedon rakenteesta. Nämä heput ovat tosi hämmentyneitä kaikesta tiedosta mitä kulloiseenkin asiaan liittyy, eivätkä pysty ymmärtämään kokonaisuuksia. He myös luulevat, että kaikkien tiedon taso, on sama kuin heidän itsensä.
Tuollaisesta lähtökohdasta on melkein sitten jopa järkevää alkaa kyseenalaistamaan asioita. Koska heidän tietotason perusteella esimerkiksi evoluutio on ihan mahdoton. Omalla tiedon tasolla sellaisen kiinalaisen jättisillan pystyssä pysyminen on mahdotonta, mutta jotenkin mä kuitenkin pystyn luottamaan, että ne tyypit tietää siitä enemmän kuin minä. Kaikki teoriat, mittaukset, laskelmat... Ihan tuntemattomia. Siinä se silta vaan on, kuitenkin.
Kommentit (63)
Erikoisuuden tavoittelu ja korostuneet narsistiset piirteethän tuossa on taustalla. Täytyy olla sekä kova luotto "omaan" ajattelukykyyn (oikeastihan nämä ajatukset on kopioitu muualta eikä ne ole itse ajateltuja, kuten väitetään), että kova tarve saada huomiota osakseen, jos jatkuvasti meuhkaa tieteen johtopäätöksiä ja saavutuksia vastaan. Yksilöllisyyttä korostava nykykulttuuri on hyvää maaperää korostuneet narsismin ja epäterveen huomionhalun syntymiselle. Joillekin ainoa tapa saada huomiota ja jopa pieni määrä valtaa on asettua äänekkäästi valtavirtaa vastaan, vaikka se oma asia olisi ihan typerä. En tiedä onko sitä tutkittu, että uskovatko nuo ihmiset oikeasti itsekään omiin juttuihinsa. Veikkaan että kaikki eivät usko, mutta nauttivat saamastaan huomiosta ja myös siitä uhripositiosta, jonka voi ottaa tullessaan kyseenalaistetuksi ja pilkatuksi. Kuunnelkaapa joskus noita tyyppejä, ovat kovia uhriutumaan.
Uskontojen parista, tietysti. Ei muualta noin latvarosoa porukkaa löydy etsimälläkään.
Jumala loi ilmeisesti myös puudelin ja saksan paimenkoiran maailman aattona? Näin siis jos evoluutioteoria ei voi pitää paikkaansa.