Karppaus ja liian nopea painonlasku, mitä tehdä??
Olen karpannut nyt reilu 2kk ja edelleen paino laskee liian nopeasti. En tiiä pitäiskö syödä enemmän ja mitä sitten söisin, kun oikeasti ei ole nälkä.
Tiedän, ettei karppauksessa lasketa kaloreita, mutta niitä mielenkiinnosta seurasin ja päivästä riippuen kaloreita tulee 1800-2000kcal eli ei mun pitäis syödäkään liian vähän.
Mulla paino laskee edelleen kilon viikossa, joskus jopa 1,5kg ja haluaisin laihtua vaan sen puolisen kiloa per viikko. Nesteitä tuskin enää tässä vaiheessa on, kun näinkin pitkään tällä ruokavaliolla ollut ja olo on muuten niin paljon parempi, ettei ole yhtään ikävä vanhaa ruokavaliota.
Hiilareita syön vaihtelevasti 50-80g päivässä, jos tällä nyt jotain merkitystä on.
Käyn 5-7kertaa viikossa 9-12km kävelylenkin, muuta liikuntaa ei juuri tule, paitsi kauppaan (vajaa 3km suuntaansa) menen pyörällä tai kävellen riippuen säästä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus/paino? Tavoitepaino?
169cm ja nyt 100kg ja tavoitepaino 70kg
ap
Enpä usko että jää iho roikkumaan kun eihän tuossa ole kuin 30kg pudotettavaa. Tärkeämpää on että tämä ei jää kuuriksi vaan omaksut tavat loppuelämäksi. Jojoilu aiheuttaa helposti ihon roikkumisen
Lisäänpä nyt tähän, että lähtöpainoni oli 42kg ja tuo 12kg on siis nyt jo lähtenyt. Tämä ei tosiaan ole mikään kuuri mulle vaan loppuelämäni aion noudattaa vähähiilarista ruokavaliota, koska vointini on tällä kaikin puolin niin paljon parempi kun sillä ns. virallisterveellisellä.
ap
Täällä myös liikkumaton karppi. Pitkään karppasin, sitten alkoi tulla ihmeellisiä päänsärkyjä. Pakko oli lisätä hiilareita. Mutta sitten elimistö meni ns. säästöliekille - kunhan olin aikani painoa pudottanut. Ei niin millään lähde viimeiset viisi kiloa. En kyllä liiku riittävästi.
Aloittajalle sanon: anna painon laskea reippaastikin, nimittäin tuppaa se vauhti jossain vaiheessa hidastumaan. Hienosti olet saanut painoa alenemaan - ja ne kävelylenkit - mahtavaa! Sain kimmokkeeen taas ryhtyä kävelemään pitkiä lenkkejä....
syö illalla banaani, terveellinen hiilaripommi!
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös liikkumaton karppi. Pitkään karppasin, sitten alkoi tulla ihmeellisiä päänsärkyjä. Pakko oli lisätä hiilareita. Mutta sitten elimistö meni ns. säästöliekille - kunhan olin aikani painoa pudottanut. Ei niin millään lähde viimeiset viisi kiloa. En kyllä liiku riittävästi.
Aloittajalle sanon: anna painon laskea reippaastikin, nimittäin tuppaa se vauhti jossain vaiheessa hidastumaan. Hienosti olet saanut painoa alenemaan - ja ne kävelylenkit - mahtavaa! Sain kimmokkeeen taas ryhtyä kävelemään pitkiä lenkkejä....
Mulla oli vähän toisin päin. Tuolla virallisterveellisellä ruokavaliolla mulla oli outoja päänsärkyjä, turvotusta, ummetusta, mahakipuja ja muitakin vaivoja. Nyt karppauksen aloitettuani kaikki nuo on historiaa ja olo mitä mainioin. En toki tiedä, miten sitten kun pidempään oon tällä ruokavaliolla, mutta nyt kyllä tuntuu siltä, etten edes kaipaa vanhaa ruokavaliotani.
Nuo kävelylenkit on mulle eräänlainen henkireikä, saa olla ihan itekseen eikä oo joku koko ajan lahkeessa kiinni ja pyytämässä jotain.
ap
No kai se paino nyt putoaa nopeasti kun olet noin ylipainoinen. Hidastuu sitten mitä lähemmäs normaalipainoa mennään. Syö enemmän kaloreita jos haluat laihtua hitaammin.
Aamulla syön usein joko kermarahkaa tai kreikkalaista jogurttia marjoilla tai joskus munakkaan. Päivällä aika tavallista ruokaa muunneltuna vähähiilariseen sopivaksi esim. kiusaus, kermakastike ja perunat korvautuu kasviksilla, pihvi ja vaikka joku kasvispaistos tai kasvisgratiini jne. Varsinaisen ruoan lisäksi on ruoan kanssa aina erilaisia salaatteja. Illalla on usein itse tehtyä vähähiilarista leipää ja siihen päälle juustoa ja/tai leikkelettä ja runsaasti kasviksia. Kahvia menee useampi kuppi päivässä ja kahvin seassa käytän kermaa. Ruokajuomana on maito, toki tiedän, että vesikin riittäisi.
Syön useimmiten vain kolme kertaa, ei ole nälkä sen useammin.
ap