Kun mikään ei auta masennukseen
Ei vuosien terapiat(monet erilaiset) ei mitkään lääkkeet ei syöminen ei alkoholi ei mikään. Mikä avuksi?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
No millaiseksi sä oot sit syntynyt?
Vammaiseksi joka ei tule yksinään toimeen. elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennuksella on sinulle asiaa. Jokin on sinulle nyt tapahtunut elämässä niin että olet aivan raivoissasi mutta et voi sitä mitenkään säädyllisesti ilmaista mitenkään etkä kenellekään tai itsellesi lähinnä.
Nyt istut ja alat miettiä ketkä ja mikä sinua vituttaa niin että olet ihan lamaantuneena. Kirjoita ne kaikki ylös numeroi ne tärkeysjärjestykseen. Sitten istu seuraavana päivänä listan ääreen ja katso olisiko jotain mahdollista vielä selvittää jonkin kohteen kanssa ja antaa ns potut pottuina. Mutta ei kostaen vaan puolesi pitäen.
Masennus alkaa helpottamaan kun lista hupenee siitä voit olla ihan varma.
Masennus kertoo että ylitsesi mentiin!
Suutu, äläpä annakaan kävellä yli! Iske takaisin nostamalla kissa pöydälle ja voita.
Anna siis vituttaa reippaasti ja raivoa niin perkeleesti mutta älä sille kohteelle sillä se saattaa sinut ikävyyksiin. Tarkoitan että älä vahingollisesti raivoa vaan jotenkin niin että sen määrä tulee tietoon muttei mitään uhkaa muodostu. Harjoittele peilin edessä kohtaamista lyttääjäsi kanssa. Hänelläkin oli syynsä jota et ymmärrä kysy miksi ja miksi.
En ole kenellekkään ihmiselle vihainen.
Oletko ihan varma? Minä en usko tuota. Tunteet syntyvät vain suhteessa muihin ihmisiin ja tai asioihin. Jotenkin ylitsesi ollaan nyt menty? Sydänvika voi olla toinen syy joka tuottaa masennusta koska on asia jolle et itse voi mitään. Kokee että on armoilla ollen. Sitä voi olla vaikea hyväksyä myös. Oletko siitä raivoissasi että matto viety jälkojen lata etkä hallitse elämääsi itse? Tähän sopuetuminen auttaa jos näin on.
En ole kenellekkään ihmiselle vihainen vaan olen vihainen siitä millaiseksi olen syntynyt ja siitä että olen toisista ihmisistä riippuvainen ja heidän armoillaan.
Siis liikuntakyvytön? Vai taloudellisesti muiden armoilla? Kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennuksella on sinulle asiaa. Jokin on sinulle nyt tapahtunut elämässä niin että olet aivan raivoissasi mutta et voi sitä mitenkään säädyllisesti ilmaista mitenkään etkä kenellekään tai itsellesi lähinnä.
Nyt istut ja alat miettiä ketkä ja mikä sinua vituttaa niin että olet ihan lamaantuneena. Kirjoita ne kaikki ylös numeroi ne tärkeysjärjestykseen. Sitten istu seuraavana päivänä listan ääreen ja katso olisiko jotain mahdollista vielä selvittää jonkin kohteen kanssa ja antaa ns potut pottuina. Mutta ei kostaen vaan puolesi pitäen.
Suutu, äläpä annakaan kävellä yli! Iske takaisin nostamalla kissa pöydälle ja voita.
Anna siis vituttaa reippaasti ja raivoa niin perkeleesti mutta älä sille kohteelle sillä se saattaa sinut ikävyyksiin. Tarkoitan että älä vahingollisesti raivoa vaan jotenkin niin että sen määrä tulee tietoon muttei mitään uhkaa muodostu. Harjoittele peilin edessä kohtaamista lyttääjäsi kanssa. Hänelläkin oli syynsä jota et ymmärrä kysy miksi ja miksi.
Oletko ihan varma? Minä en usko tuota. Tunteet syntyvät vain suhteessa muihin ihmisiin ja tai asioihin. Jotenkin ylitsesi ollaan nyt menty? Sydänvika voi olla toinen syy joka tuottaa masennusta koska on asia jolle et itse voi mitään. Kokee että on armoilla ollen. Sitä voi olla vaikea hyväksyä myös. Oletko siitä raivoissasi että matto viety jälkojen lata etkä hallitse elämääsi itse? Tähän sopuetuminen auttaa jos näin on.
En ole kenellekkään ihmiselle vihainen vaan olen vihainen siitä millaiseksi olen syntynyt ja siitä että olen toisista ihmisistä riippuvainen ja heidän armoillaan.
No niin hyvä että tiedät mistä kenkä puristaa. Siitä on hyvä lähteä. Ajatteleppa sitä asteikolla 1-10 kuinka vihainen näistä asioista olet ja kerro minulle , ok? Armoilla oleminen on todella todella tuhoisaa itsetunnolle! Se kokemus ettei ole saumaa itseään koskeviin asioihin on turhauttavinta ikinä.
Oletko koskaan ihan reilusta saanut kenenkään kanssa jakaa tuota tunnetta niin ettei sinua tuomittaisi? Se twkisi kutaa sillä masentumalla noin olet tuominnut omat tunteesi ennenakuin ne oikein syntyvätkään. Olet siis liian kiltti .
Olisiko sille tehtävissä jonkun kanssa jotain. Entäs jos auntautuisit jollekin ihmissuhteelle jolle alkaisit kertoa tästä. Ei ole pakko olla terapeutti. Yritä mahdollisimman tarkasti kuvata mitä se kaikki kakkeli on.
Ellei ole ystävää ota nauhuri tai päiväkirja pura siihen. Jokainen pala. Jauha pureksi ja arvioi sitä . Toista tätä niin kuan kun tarpeen.
Samalla kuin toisella kädellä lähde mukavuusalueeltasi jonnekin vaikka ikeaaan ja ala vaikka suunnitella uutta sisäsistä minääsi sisustamalla kotiasi sen mukaan valoisammaksi ja järjestäytyneemmäksi . Tai mene youtubelle ja esti jokin uusi teema sieltä joka heijastaa muutostasi hallinnan ottamisesta.
Sydän on niin iso asia rinnassa että jos olet raivoissasi sen pettämisestä elämässäsis niin ajattele että kaikilla on jotain vammaa jos ei ulkona niin sisällä. Kuitenkin. Ei yhtään täydellistä ole. Niillä mennään mitä ollaan saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis liikuntakyvytön? Vai taloudellisesti muiden armoilla? Kurjaa.
Taloudellisesti olen täysin muiden armoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on yhdet viisaimmista kommenteista, jotka olen av:lla ikinä lukenut. Ihan todella.
oletko kokeillut tätä?
itse olen saanut eft-terapian avulla helpotusta ahdistukseen ja paniikkihäiriöihin sekä stressiin.
https://vastaamo.fi/psykoterapia/eft-terapia
jos terapiat ei auta masennukseen, olisiko kyseessä sittenkin kilpirauhasen vajaatoiminta?
tsh:n pitää olla alle 2,5 ja t4v n. 17-20 eli ylimmällä kolmanneksella riippuen labran viitearvoista. nämä tsh:n viiterajat on jo käytössä mm. amerikassa. Myös osa suomalaisista endokrinologeista käyttää jo näitä uusia viitearvoja.
kilpirauhasen vajaatoiminnan kaltaisia oireita aiheuttaa myös matalat rautavarastot, eli pitäisi katsoa ferritiini ja seerumin rauta verikokeella. hemoglobiini voi olla erittäin hyvä, vaikka rautavarastot olisivatkin ihan tyhjät. puhutaan ns. piilevästä raudanpuutteesta.
https://www.eiransairaala.fi/fi/Ajankohtaista/Eiran-artikkelit/Raudanpu…
Tiedän yhden miehen joka syntyi jalattomana ja kädettömänä. Se on kiivennyt vuorille yms. Sen äiti sanoi, että he kohtelivat tätä lastaan kuin normaalia ja siksi hän tekee nyt asioita joista muut normaslitkin vain haaveilee.
Miten sua on kohdeltu?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama. Ajattelin josko menisi keväämmällä viikoksi Amsterdamiin polttelemaan kannabista ja kokeilemaan toimisiko se. Tosin jos toimii, entäs sitten? Suomessa en väldee uskaltaisi kamaa ostaa, laittomista ei koskaan tiedä mitä sisältää.
Kannabis ei tietääkseni auta masennukseen. Eräiden sienten psilosybiiniä tiedemiehet testaavat masennuksen hoitoon ihan hyvin tuloksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua auttoi psykoterapia ja ketamiinihoito. Nyt käytössä venlafaksiini ja mirtatsapiini. Hoitoresistentin masennuksen hoidossa nuo on olleet tehokkaimmat.
Missä saa ketamiinihoitoa?
Yliopistosairaaloihin taitaa tällä hetkellä keskittyä, mutta lähetteen saa muualtakin kuin niiltä paikkakunnilta. Kysy hoitavalta lääkäriltä mielipidettä tähän.
Ok olet vammainen ja riippuvainen taloudellisesti. Täsmennätkö vielä vähän ? Ei täällä kukaan tunne tai välitä anna tulla vaan. Tapauksesi on kiinnostava kuitenkin, kuten huomaat.
Katsoin erään tubettajan videon, joka sairasti parantumatonta sairautta, joka aiheutti kroonista kipua ja hän oli sairauden takia masentunut. Kertoi yrittäneensä itsemurhaa, epäonnistunut onneksi, ja tämän jälkeen alkanut miettimään että jos hän voi tappaa itsensä niin miksei hän sitten voisi alkaa tehdä kaikkia niitä asioita mitä ei ole koskaan uskaltanut, koska kaikki on muutenkin hällä väliä. Hän oli aloittanut pienillä asioilla: värjäämällä hiuksensa hauskanväriseksi ym. Pikkuhiljaa hän oli alkanut tekemään enemmän asioita, jotka toivat hänelle iloa ja nyt voi paljon paremmin, vaikka kipu oli yhä päivittäistä, koska hänellä on nyt kaikkia ihania muistoja ja kokemuksia.
Joten... mieti mitä olet aina halunnut tehdä, muttet ole viitsinyt, vaikka olisikin ihan pieni juttu. Sen jälkeen uusi asia... ja uusi... ehkä jonain päivänä huomaat, että olet tehnyt paljon asioita, jotka ovat tehneet sinut onnellisemmaksi.
Että mitä..?