Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on boheemi kotiäiti?!

Vierailija
18.03.2006 |

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ONNEKSI nykyään saan asua kauniin siistissä ja valkoseinäisessä omassa kodissani, jossa on siistit pellavaverhot, hiljaista, ja kukaan ei polttele koskaan suitsukkeita (oma muinainen värikäs, sarikangasverhoinen asuntoni lemusi aina joltakin patsuulisuitsukkeelta) eikä muutakaan. Huh :) Ei niin, on meidänkin (sävy sävyyn olevat) huonekalut kirppikseltä ja astiat " mix and match" , olen taidealalla, eikä löydy autoa eikä korttia.

41

Vierailija
2/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko mulle, millä logiikalla teistä saa boheemeja??

Onko niin, että vain boheemit käyttäytyvät lapsiaan kohtaan asiallisesti? Tavisten lastenhoitoonko kuuluu esim. lapselle huutaminen tai tukistaminen normaalina kasvatustapana, i don`t think so!!

Tai, jos käytät Ellen vaatteita reimatecin sijaan, niin kyllä en sinua boheemiksi kutsuisi, vaan enemmänkin raharikkaaksi wannabe-boheemiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerrotko mulle, millä logiikalla teistä saa boheemeja??

Onko niin, että vain boheemit käyttäytyvät lapsiaan kohtaan asiallisesti? Tavisten lastenhoitoonko kuuluu esim. lapselle huutaminen tai tukistaminen normaalina kasvatustapana, i don`t think so!!

Tai, jos käytät Ellen vaatteita reimatecin sijaan, niin kyllä en sinua boheemiksi kutsuisi, vaan enemmänkin raharikkaaksi wannabe-boheemiksi.

no en mä omasta mielestäni niiiiiin boheemi ole kuin esim ulkomailla asuvat taitelija/kirjailija ystäväni. mutta ilmeisesti meidän tuttavat kokevat meidät boheemeiksi. itse en kyllä hehkuta olevani boheemi joka sekunnin välissä muille ihmisille, lähinnä esim siskoni kanssa siitä on muodostunut meidän inside boheemiläppää :D

esim tuosta lapsille huutamisesta / tukistamisesta, oli kerran puhetta yhden ystäväni kanssa ja hän sanoi " te olette niin boheemeita, että mun on vaikea kuvitella sun tukistavan lasta" .

aina tuo vain tulee muiden puheesta esiin että me " ollaan boheemeja" , useimmiten ihan positiivisin sävyin. Alussa nyt anopille ole vaikeaa tämä meidän eläminen ja sieltä tuli joskus hieman negatiivisia sävyjä, esim yrittävät ostella siistejä ja arvokkaita astioita jne.

Vierailija
4/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pukeutuu johonkin omaperäiseen lakanaan ja aloittaa päivän tujauksella Giniä.

Tuli ekaks mieleen tollanen mamma, vaikka ei sitä tarkotakkaan.

Vierailija
5/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen viherpiipertäjä " soo niin justiinsa" -tyyppi, joka ei juurikaan stressaa siivouksista sun muista, joka ei ehkä ulkoile lasten kanssa uusimmissa reimateceissa ja joka ajelee vm. 72 olevilla kierrätysvaunuilla ympäri kyliä. Lapset luultavasti syövät vegesti ja heille luetaan iltasaduksi Rushdien Saatanallisia säkeitä.

Vierailija
6/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ihminen, joka on suoraan sanoen vain laiska, eikä siis koskaan siivoa eikä tee mitään kotitöitä voi kutsua laiskuuttaan boheemiudeksi. Sinänsä kai boheemius on tarkoittavinaan jonkinlaista taiteellisuutta ja yleistä normeista piittaamattomuutta.

Alunperin boheemius-sanan on ollut tarkoitus kuvata mustalaista.

Vierailija
7/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taide. Vaatteemme ovat yleensä aika persoonallisia, itse tehtyjä. Perheessämme on koira, joka on perheenjäsen.

Vierailija
8/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni se taas on hieno asia. Boheemius tarkoittaa oman tiensä kulkijaa joka tekee asiat omalla tavallaan, välittämättä yleisestä mielipiteestä.

Boheemi ihminen on siis vahva ihminen sekä persoonallinen. Siivouksella ja boheemiudella ei kyllä ole mitään tekemistä toistensa kanssa..

Ihan hauskaa että ihmiset jotka eivät edes tiedä mitä boheemi tarkoittaa, vastaavat...

Vierailija
9/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse boheemi tyyppi,mutta 13-vuotias tyttäreni on, suunnitelmallisuus puuttuu kokonaan eikä ole mitään normaali tasoa millekään asialle. Eikä ole mikään murkkuilmiö , on ollut aina sellainen.

Olen vaan päättänyt ettei hänen tarvitse elää luonteensa vastaisesti vaikka se joskus vaikeaa onkin. Toivon että hänestä tulee suvaitsevainen ihminen.

Vierailija
10/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhettä tai lähinnä minua pidetään boheemina kotiäitinä :D

Eletään aika huolettomasti ja rennosti. :)

Kyllä meilläkin siistiä on, mutta siivotaan silloin kun siltä tuntuu.

Meillä kyllä eletään ihan vinksin vonksin ja heikun keikun, esim:

- On eripari astioita.

- Kodin huoneet on kaikki kummallisia, on mustaa huonetta, prinsessa huonetta jne (seinän kokoisia maalauksiakin).

- Viherkasveja ja kukkia ja yrttejä meillä on ihan tolkuttomasti joka paikassa (yhdessä vessassakin on 24 viherkasvia).

- Meillä on tavallinen kotikissa (siis mitä ilmaseksi saa, ei mikään rotukissa) ja hän on meille todellakin perheenjäsen.

- Syödään mitä sattuu, mutta minä koitan tuoda hyvin kasvisruokavalioani myös esille (syödään siis paljon kasvisruokaa ja soija/tofu tuotteita, tosi vähän menee esim lehmänmaitoa)

- Lapset saavat tehdä mitä sattuu (kiipeillä Burberryn vaatteissa puissa), mutta silti olen ns hysteerimutsi, enkä anna 2v leikata yksin saksilla

- Mulle on yksi lysti miten muissa perheissä eletään (imetetäänkö, viedäänkö 6kk tarhaan jne).

- Lapsilla on hassut nimet, jotka kuitenkin sopivat ruotsinkieliseen sukunimeen ja Suomeen. Ei kuitenkaan mitään " Bella Tähti-Kuningatar" nimeä mikä joskus oli Hesarissa.

- Meillä ei huudeta lapsille, ei tukisteta, ei haukuta lasta, ei anneta luunappeja, ei lyödä jne.

- Mulla ei ole ajokorttia, eikä autoa. Vaikka on 3 muksua ja asutaan Espoossa (missä tosi surkee julkinen liikenne verrattuna Helsinkiin). En kuitenkaan aijo ikinä hankkia ajokorttia. Rakastan kävellä, pyöräillä, kulkea rattailla.

- Meidän kodista ei löydy ns tavallisia suomalaisen kodin kalusteita tyyliin Sotkasta ostettuja. Kaikki on joko antiikkia, itse tehtyjä kierrätysmateriaaleista tai desing huonekaluja.

- Meillä verhoja on myös katossa, vaikkei ole ikkunaa.

- Meillä leikitään, luetaan, askarrellaan, lauletaan, harrastetaan lasten kanssa tosi paljon.

- Matkustellaan paljon lasten kanssa.

- Meillä iso puutarha, jossa on kaikenlaisia höpö juttuja.

- Kustomoin/tuunaan vaatteita oman näköiseksi.

- Meillä ei ole Reimatec vaatteita, vaan esim Kenzoo, Ellee, Hilfigerii, Timberlandii, Burberryy, Legoo jne..

- Jos 4v kaataa mehut lattialle, sanon " ei se mitään" ja annan asian olla. Mutta useimmiten 4v kyllä itse putsaa sen tai putsataan yhdessä.

- Meillä on miehen kanssa omakin aika, eikä pelkästään lasten kanssa olemista 24/7

- jne...

Lapset ovat kilttejä, sosiaalisia ja hyvin sujuilee tällainen epämääräinen arki :)

Mä inhoon kaikkea tavallista tylsää, siksi meillä eletään ehkä hieman hassusti, kuten 4v lapsen ystävä kerran sanoi " teillä ollaan kuin sadussa" .

Vierailija
11/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos 1 v. kaataa tahallaan maitoa lattialle.

Teillä kuulosti elo ja olo ihanalta, joskin haistan myös rahan. Sitä ei meillä ole, mutta joissain asioissa ehkä samaa.

Miten suhtaudut tahalliseen sotkemiseen?

Vierailija
12/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä aikoinaan esikoinen teki tahallaan tuhoja, esim kun kiellettiin menemästä ison lattiakasvin luokse (otti aina multaa ja heitti lattialle). oli hänen mielestään hauskaa. rauhallisesti koitettiin aina keskustella lapselle, että niin ei saa tehdä, about 30-40 kertaa. vihdoin se oppi meni perille.

Vierailija
13/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on alunperin ollut vähän halventava termi tosiaan, vaikka vakiintuikin käyttöön, kun ns. boheemit taiteilijat ranskassa itse nimittivät itseään siten. Sana tulee Böömistä (Bohemia), josta aikoinaan uskottiin mustalaisten olevan lähtöisin. Sanalla siis tarkoitettiin, että ns. boheemit taiteilijat elivät " kuin mustalaiset" . Kukin ihan itse arvailkoon, mitä sillä sitten tarkoitettiin.

Ja siivoamisella ja boheemiudella on silloin tekemistä keskenään, kun boheemiutta ja vapaa-ajattelua ihannoiva ihminen itse puolustelee siivoamattomuutta (taikka ihan mitä muuta tahansa yleisesti negatiivista piirrettä) omalla " boheemiudellaan" .

Vierailija
14/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Ei boheemi eikä mustalainen kotiäiti.

Vierailija
15/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmänpyöräytys sinne päin...

Vierailija
16/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks vaan must se on ihan tavallista nykyään. Enemmän se on ajattelutapa kuin ulkoisten asioiden ja tavaroiden esilletuonti.

Vierailija
17/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työni lapseni " joutuvat" kasvamaan tässä vähän elilaisessa ilmapiirissä. Eräs ystäväni totesi, että minusta huomaa kaikki tämän tietyn erilaisuuteni, mutta enemmän tutustuttuaan taidealojen laajuus yllättää.

Vierailija
18/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boheemius ei edelleenkään ole tavaroista tai lemmikkieläinten nukkumatavoista kiinni.

Vierailija
19/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka vain kun ruoka-aika koittaa, jos meillä sattuu olemaan. Voin myös pistää pesemään perunoita tai tekemään salaattia " kun nyt satut siinä olemaan ja sit istut tietty pöytään myös."

Vierailija
20/33 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin: " asialliset asiat hoidetaan ja muuten ollaa ku Ellun kanat" . Meillä eletään suunnilleen niin, eli lapsi hoidetaan hyvin, työt hoidetaan hyvin, kodin hoidossa jo vähän lipsutaan (meillä ei imuroida läheskään joka päivä, jos keksitään hauskempaa tekemistä), ihmisten odotuksille yms sosiaalisille pakoille haistatetaan pitkät ja eletään niin, että meillä on hyvä olla, eikä aiheuteta kenellekkään vahinkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän