Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

The perfect selfie-Olivia Oras

Vierailija
21.02.2017 |

Meinaatteko kattoa tämän Olivia Oraksesta kertovan dokkarin? Huomenntta taitaa tulla subilta ulos.
Ite aattelin ihan mielenkiinnosta katsoa, et minkälaisena tämä leidi esiintyy dokkarissa. Tuntuu jotenki kii tyhjäpäältä pintaliitäjältä

Kommentit (421)

Vierailija
221/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis... miten noilla instatähdillä on niiiin paljon seuraajia mutta ei paljoakaan tykkäyksiä kuvissa? Olivialla on 24000 seuraajaa ja kivat selfiet saa 2000 tykkäystä?

Teinit nyt tykkää ja seuraa somessa ihan mitä tahansa. Facebookissakin pitää olla noin 1000 kaveria eikä kukaan näe siinä mitään outoa, päinvastoin.

Itse asiassa 24 000 seuraaja ei ole edes paljon.

Vierailija
222/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu into tehdä tällaisista dokumentteja, joissa vaan esitellään jonkun elämää ilman mitään sanomaa ja faktaa? Ilmeisesti kaiken merkityksen pohtiminen jätetään vaan katsojien vastuulle, koska se on olevinaan taiteellista.  Lopputulos on kuitenkin vaan laiska, eihän tuottajat ja ohjaajat ole tehneet tässä muuta kuin leikanneet videopätkät tietyllä tavalla. Hyvä ihmiseen keskittyvä dokumentti on sellainen, jossa pyritään kytkemään sen imisen tarina laajempaan yhteiskunnalliseen ilmiöön muutenkin kuin vain sen kohteen omien mutukommenttien avulla. 

Minusta onnistuneimmat dokumentit ovat sellaisia, joissa tekijät nimenomaan jättävät pohdinnan ja mielipiteen muodostamisen katsojalle. Ja kyllähän tämäkin ajatuksia herätti, kun jopa vauva-av:lla keskustellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tää Robinin tyttis?

Ilmeisesti, vaikka kyllä vaikea uskoa...

Robin on sentään älykäs ja ilmeisesti hyvästä perheestä. Suhde varmaan loppunut lyhyeen.

Robin taitaa olla jokaisen mutsin toivevävy, 

MIKSI koko ajan vedotaan johonkin Robiniin? Ohjelma kertoo Oliviasta!!!!

Seurusteli lyhyen ajan Robinin kanssa ja RObin heivasi hänet, enkä tämän ohjelman jälkeen yhtään ihmettele.

Ja tosiasiahan on että ilman Robinia tyttö ei todennäkösesti olisi ikinä saanut niin paljon seuraajia, tytöstä ei olisi tullut somejulkkista, eikä myöskään koko dokkaria olisi tehty.

Paitsi et nyt pitäisin lähinnä positiivisena asiana jos koko dokkaria ei olisi tehty

Onhan Olivian äiti ollut paljon julkisuudessa, ja Olivia tehnyt mallintöitäkin. Turha julkkishan hän on, mutta itse sain ainakin tietää Oliviasta muuta kautta kuin Robinin. Robin-yhteydestä kuulin vasta myöhemmin.

Mallintöitä?!

Sitä kautta minä Oliviasta ensiksi kuulinkin. Iltalehdissä oli juttua ja Instagramiinsa laittoi kuvia muotinäytöksistä, joissa itse esiintyi. Miksi sitä olisi niin vaikea uskoa, nätti tyttöhän Olivia on.

Niin, hassua, kuinka jotkut ajattelevat, että mallin pitäisi olla jotenkin ylivertaisen jumalainen ilmestys.

Vierailija
224/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis... miten noilla instatähdillä on niiiin paljon seuraajia mutta ei paljoakaan tykkäyksiä kuvissa? Olivialla on 24000 seuraajaa ja kivat selfiet saa 2000 tykkäystä?

Teinit nyt tykkää ja seuraa somessa ihan mitä tahansa. Facebookissakin pitää olla noin 1000 kaveria eikä kukaan näe siinä mitään outoa, päinvastoin.

Itse asiassa 24 000 seuraaja ei ole edes paljon.

Näimpä, ja Olivian instaa selanneena musta tuntuu et ei ne sen seuraajat mitenkään aktiivisia tykkäilyjen ja kommentoinnin suhteen. Mut jostai on saanut tittelin olla somejulkkis...

Vierailija
225/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä 16-vuotiaan tytön moittiminen ja haukkuminen vauva.fi sivustolla, jossa suurin osa on +30v äitejä on todella naurettavaa. Kai muistatte oman lapsuuden,itse ainakin 16v join viinaa ja poltin tupakkaa minkä ehti, samanlaista silloin oli vaikka some ei noin suuressa osassa elämää ollut.

Vähän kyllä enemmän huvittaa täällä nämä kommentoijat kun itse dokumentti. Minusta dokumentti näytti juuri oikean kuvan nykyajan nuorista, miten some, suosio ja raha vaikuttavat nuoriin. Varsinkin Olivian ja äitinsä Johannan suhde oli mahtava, tyttö pystyi avautumaan äidilleen asioista, pitänee muistaa että moni 16vuotias ei kerro vanhemmilleen mitään elämästään.

Vierailija
226/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin erityyppinen teini, joten samaistuttavaa löydän lähinnä kehittymättömästä ajattelusta. Mutta ymmärrän toki, että perhekuviot, kasvatus, ympäristö ovat toisilla erilaiset ja hormonotkin heittää toisilla kovempia kieppejä tuohon aikaan. Minäkin lähinnä kritisoin tekijöitä turhan yksipuolisen kuvan antamisesta pintaliitävänä bilettävänä kiroilevanaa teininä ja vanhempia siitä, että tämän kuvaamisen sallivat.

Vierailija
227/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kannattaa Olivian laittaa CV:hen kun töitä hakee tosin työnantaja ei ehkä osaa arvostaa moista teinitytön kasvutarinaa.

Eiköhän työnantajat ole sen verran elämää nähneitä, että osaavat suhteuttaa tällaiset asiat.

Vierailija
228/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä ois vanhemmilla vastuu siitä mitä tytöstä on näytetty alle 18v, vai ovatko vanhemmat voineet vaikuttaa mitenkää tuohon kun dokkarin ulostullessa, tyttö on 18.

Vai eivätkö vain ole halunneet. Ja joo tuotantotiimi olis kans voinut vähä ajatella minkälaisen kuvan antaa...

Jaa, eipä tuossa mitään niin kovin raskauttavaa ollut. Kyllä kaikki tietävät muutenkin, että aika monet aloittavat alkoholin käytön jo ennen täysi-ikäisyyttä ja jotkut polttavat tupakkaakin. Tuo kuvasi yhtä vuotta tytön elämässä. Yhtä hurjaa teinikapinavuotta, josta äitikin on antanut haastatteluja ennen dokumentin ulostuloa. 

(Minusta on sinänsä hienoa, että äärimmäisenä kontrollifriikkinä itseään pitävä äiti on tämän kuvaamisen ja näyttämisen sallinut.)

Vierailija
229/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä saanut mitään kontrollifriikkikuvaa Johanna Oraksesta. Päinvastoin. Lehdissäkin on mainostanut itseään tiukaksi kasvattajaksi, mutta noin salliva asenne alaikäisen lapsen ryyppämiseen ja tupakoimiseen on hämmentävää. Taitaa olla aika lepsu kasvattaja, etenkin kun on taiteilija. Onko Olivia jo 18? Tuossa olisi lastensuojeluilmoituksen aihetta.

Vierailija
230/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä ois vanhemmilla vastuu siitä mitä tytöstä on näytetty alle 18v, vai ovatko vanhemmat voineet vaikuttaa mitenkää tuohon kun dokkarin ulostullessa, tyttö on 18.

Vai eivätkö vain ole halunneet. Ja joo tuotantotiimi olis kans voinut vähä ajatella minkälaisen kuvan antaa...

Jaa, eipä tuossa mitään niin kovin raskauttavaa ollut. Kyllä kaikki tietävät muutenkin, että aika monet aloittavat alkoholin käytön jo ennen täysi-ikäisyyttä ja jotkut polttavat tupakkaakin. Tuo kuvasi yhtä vuotta tytön elämässä. Yhtä hurjaa teinikapinavuotta, josta äitikin on antanut haastatteluja ennen dokumentin ulostuloa. 

(Minusta on sinänsä hienoa, että äärimmäisenä kontrollifriikkinä itseään pitävä äiti on tämän kuvaamisen ja näyttämisen sallinut.)

Mä en pääse kyllä yksimielisyyteen tän kaiken kuvaamiseen fiksuudesta. Osa samaistuu, varsinkin ikäisistään ja pitää rohkeana ideana tehdä tällainen. Mutta ite en missään nimessä pidä hyvänä ideana altistaa nuoren yksityisyys pahimpina teinivuosina tällaiselle. Vaikka kaikki tietäisi, että moni nuori tekee ja kokee samoja asioita.

Vierailija
231/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tästä dokumentista saa kyllä irti oikein mitään.

Samaa mieltä. Tosi pinnallinen eikä mitäänsanomaton.

Vierailija
232/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yököttävä pentu kun tossa leuhkii että isi pilaa toisen elämän.

Olisi kiinnostava tietää, että miten eläkeläinen taidekauppias sen tekisi noin niin kuin käytännössä.

Vierailija
233/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saas nähä onko seuraavassa Sohvaperunoiden jaksossa tää ohjelma :D

Hope so! :D

Vierailija
234/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä saanut mitään kontrollifriikkikuvaa Johanna Oraksesta. Päinvastoin. Lehdissäkin on mainostanut itseään tiukaksi kasvattajaksi, mutta noin salliva asenne alaikäisen lapsen ryyppämiseen ja tupakoimiseen on hämmentävää. Taitaa olla aika lepsu kasvattaja, etenkin kun on taiteilija. Onko Olivia jo 18? Tuossa olisi lastensuojeluilmoituksen aihetta.

En minäkään saanut. Mutta niin on itseään kuvaillut monissa haastatteluissa, kontrollifriikiksi perfektionistiksi, eikä minulla ole perustetta uskoa toisin. Jos olet hänestä lehtijuttuja lukenut, niin ehkä olet lukenut senkin, jossa taustoittaa dokumenttia.

Ja kyllä, Olivia on jo täysi-ikäinen.

Vierailija
235/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anorektikot elävät huomiosta ja muiden ihailusta? Haha, jooh. Suurin osa yrittää tehdä kaikkensa, ettei laihuutta huomattaisi ja siihen kiinnitettäisi huomiota.

Kai Olivia tietää mitä anorektikko ajattelee, kun on itse ollut syömishäiriöinen.

Jep. Olen lukenut muutamaa blogia joita pitää +20-vuotiaat anorektikot. Yksi silmiinpistävä asia kaikissa blogeissa on näiden ihmisten pukeutuminen, joka on linjaa pienenpienet minihameet, sukkahousut ja pienet topit sekä muut "paljastavat" vaatteet. Jos ei ole ihoa näkyvillä (usein on) niin ainakin hyvin tiukat ja ihonmyötäiset vaatteet on käytössä. Kuvissa keikistellään ja poseerataan kuin viimeistä päivää jalkaterät sisäänpäin käännettyinä. Eikä siinä mitään, ihan rauhassa saavat minun puolestani tehdä näin. 

Minua vaan ihmetyttää se kun joka käänteessä tuodaan ilmi kuinka hirveänkarmeankamala keho on, kuinka läski ja inhottava, kuinka sitä hävetään ja itketään kun se on niin hirveä ja ihmiset näkee sen. Sitten kuitenkin kehoa halutaan koko ajan esitellä niissä minivaatteissa niin, että kaikille käy harvinaisen selväksi miltä se keho näyttää. Jos kerta keho on niin kamala ja se hävettää, niin miksi sitten pukeudutaan minivaatteisiin ja esitellään sitä blogissa kuvien kera? 

Vierailija
236/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdissäkin on mainostanut itseään tiukaksi kasvattajaksi, mutta noin salliva asenne alaikäisen lapsen ryyppämiseen ja tupakoimiseen on hämmentävää.

Niin on. Tuli vaan mieleen, että onko salliva asenne jotain joka on tarttunut Ranskasta mukaan? Yksi ranskalainen tuttu kertoi aikoinaan, kuinka hän aloitti tupakoinnin todella nuorena kuten kaikki kaverinsakin (alakouluikäisinä), samaten viiniä alkoi juoda tosi nuorena. Viiniä siellä kun tarjotaan lapsillekin ruokajuomana. Aluksi vedellä laimennettuna ja sitten ihan aitoa tavaraa.

Vierailija
237/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Mikko Leppilampi tuottajana? Ja se Maryam Razami vai mikä oli vilahti.

Maryam Razavi on ohjannut dokumentin ja poikkis Leppilampi tuottanut.

Täytyy sanoa, että varsin heikko suoritus Razavilta, päämäärätöntä haahuilua ja hyppimistä sinne tänne. Ei mitään juonta, koko dokkari koostuu vaan pätkistä jotka on lätkäisty yhteen miten sattuu.

Vierailija
238/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta kontrollifriikkeys ja kapinointi sinänsä sopis hyvin yhteen. Alkaa teiniä kovasti kiinnostaa, että millasta se "pahan tytön" elämä sitten on, kun siitä niin kovin varoitellaan. Kun tiettyyn vaiheeseen päästään niin vanhemmalla voi olla vaihtoehtona joko ottaa pahasti yhteen lapsensa kanssa ja koittaa lukita tämä huoneeseensa tai sitten yrittää mukautua toivottavasti ohimenevään uhmitteluun.

Vierailija
239/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ihme tämä "dokkari" oli. Vaikutti jotenkin aika kotitekoiselta englanninkielisine väliteksteineen.

Mielestäni aika järkyttävää, että täällä haukutaan tätä tyttöä. Ennemminkin voisi kyseenalaista nämä tuottajat ja kasvatuksen. Toki hän voi olla alkoholistikin mutta ei sitä kyllä ton dokumentin perusteella pysty sanomaan. Eiköhän aika monella 16 - vuotiaalla olisi voinut lähteä lapasesta, jos ei kysytä papereita ja baareihin pääsee tosta noin vain ja röökiä saa polttaa omassa kodissa keskellä olohuonetta.

Itselläni oli tiukka kasvatus ja 16- vuotiaana aika meni lähinnä jalkapalloharjoituksiin, leireihin, kavereihin ja perheen kanssa oleiluun. Muistan kun äiti sanoi, että tulen kiittämään häntä myöhemmin. Silloin ei tuntunut kovin kiitolliselta. Mutta nyt dokumentin katsottuani olen kyllä kiitollinen siitä, että itse sain olla 16- vuotiaana vielä "lapsi," vaikka sitten myöhemmin 2- kymppisenä onkin lähtenyt lapasesta mutta ainakin olin silloin jo täysi- ikäinen.

En ihan ymmärrä tämän dokumentin tarkoitusta, tytöst tuntuu varmana ihan kivalta esim. 10 vuoden päästä, kun nuoruuden sekoilut on tallennettuna.

Vierailija
240/421 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yököttävä pentu kun tossa leuhkii että isi pilaa toisen elämän.

Olisi kiinnostava tietää, että miten eläkeläinen taidekauppias sen tekisi noin niin kuin käytännössä.

Mulla on kans kaveri jonka isoisä on todella rikas ja vaikutusvaltanen ja uhkaillut kerran samaa, ei minulle mutta kolmannelle persoonalle, kiinnostaisi tosiaan tietää miten tämä onnistuu ja mitä se pitää sisällään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi