Olen istunut elämäni aikana 15v vankilassa - kysymyksiä?
Yritän vastailla kaikkien kysymyksiin, kunhan ne vain ovat asiallisia.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Oletko parantanut tapasi?
Olen parantanut tapani joo. Viimeisestä rikoksesta on aikaa 7v.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen lapsuus sulla oli?
Minut adoptoitiin kun olin pieni lapsi, sijaisperheestä lastenkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä rikoksista istuit?
Lista on pitkä, mutta pikkurötöksiä tuli tehtyä paljon, ja yksi henkirikos.
Selvä. Olet siis taparikollinen, jolle muiden ihmisten kärsimys on yhdentekevää. Jokainen "pienikin" rikoksesi on järkyttänyt uhrin maailmaa pahemman kerran, turvallisuudentunne on saanut kolauksen mahdollisesti elämän loppuun saakka.
Mitä tappamasi ihminen teki sinulle tai jollekin muulle, joka oikeutti hänen elämänsä lopettamisen?
Et ole sovittanut rikoksiasi istumalla vankilassa. Vasta kun pyydät henkilökohtaisesti anteeksi jokaiselta uhriltasi ja maksat heille korvauksen ja kadut erittäin syvästi, olet saattanut sovittaa rikoksesi. Kunnes tämän olet tehnyt, olet paha ihminen.
Uhri oli mies, joka raiskasi ja pahoinpiteli törkeästi vaimoni. Älä tule lässyttämään kaikkitietävästi asioista joista et tiedä yhtään mitään.
No tuossa tapauksessa en tuomitse paljoakaan. Mutta edelleen noista "pikkurikoksista" olen samaa mieltä. Olet aiheuttanut paljon pahaa mieltä ihmisille ja ehkä voisit harkita tekeväsi hyväntekeväisyystyötä lopun elämäsi, sovittaakseni tekosi.
Se, että maksat vaikka pahoinpitelyn uhrille 200e, ei vähäisimmässäkään määrin sovita tekoasi. Tai jos varastat joltain tai teet petoksen ja maksat korvauksena rikoshyödyn takaisin ja saat sakkoja 500e ja vuoden ehdollisesta, ei millään tavoin sovita teko.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli pahinta vankilassa, mikä parasta?
Pahin vastus vankilassa oli hitaasti kulkeva aika. Parasta oli se, kun vapauduin.
Mikä persoonallisuushäiriö sinulla on?
No tuossa tapauksessa en tuomitse paljoakaan. Mutta edelleen noista "pikkurikoksista" olen samaa mieltä. Olet aiheuttanut paljon pahaa mieltä ihmisille ja ehkä voisit harkita tekeväsi hyväntekeväisyystyötä lopun elämäsi, sovittaakseni tekosi.
Se, että maksat vaikka pahoinpitelyn uhrille 200e, ei vähäisimmässäkään määrin sovita tekoasi. Tai jos varastat joltain tai teet petoksen ja maksat korvauksena rikoshyödyn takaisin ja saat sakkoja 500e ja vuoden ehdollisesta, ei millään tavoin sovita teko.[/quote]
Pikkurikokset mitä olen tehnyt, eivät ole kohdistuneet muihin ihmisiin. Huumausainerikoksia ja veropetoksia ainostaan. Jos joku on niistä mielensä pahoittanut, niin ei voi mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä rikoksista istuit?
Selvä. Olet siis taparikollinen, jolle muiden ihmisten kärsimys on yhdentekevää. Jokainen "pienikin" rikoksesi on järkyttänyt uhrin maailmaa pahemman kerran, turvallisuudentunne on saanut kolauksen mahdollisesti elämän loppuun saakka.
Mitä tappamasi ihminen teki sinulle tai jollekin muulle, joka oikeutti hänen elämänsä lopettamisen?
Et ole sovittanut rikoksiasi istumalla vankilassa. Vasta kun pyydät henkilökohtaisesti anteeksi jokaiselta uhriltasi ja maksat heille korvauksen ja kadut erittäin syvästi, olet saattanut sovittaa rikoksesi. Kunnes tämän olet tehnyt, olet paha ihminen.
Uhri oli mies, joka raiskasi ja pahoinpiteli törkeästi vaimoni. Älä tule lässyttämään kaikkitietävästi asioista joista et tiedä yhtään mitään.
Eli samaa ryyppyporukkaa/ex-mies joka oli koskenut SINUN omaisuuteesi, ja mielestäsi sinulle oli annettu jumalallinen oikeus ja valta tappaa toinen ihminen?
Minä olen myös itunut puoli vuotta. En kerro mistä syystä. koska jopa nolo juttu ei liity toisen satuttamiseen. Itseäni ainakin hiukan jännitti astua ekaa kertaa sisään. Tietysti mielessä oli pitääkö heti ruveta tappelee ja todistaa paikkaansa täällä. Suomessa on aika rauhallista jotain kärhämiä oli pari kertaa siis muilla vangeilla ei minulla koska olen hyvä puhumaan. Sen kyllä huomasin moni vanki oli patologisia valehtelijoita tai ehkä vähän narsistisia. Vankila on periaatteessa kuin armeija kaikkiin on omat ajat jne.. samoin vangin kohtelu menee ajan mukaan sekä käyttäytymisen. Itselläni oli pleikkari sellissä. Osalla ei saanut olla mitään johtuen käytöksistä. Mutta eipä se nyt niin ihmeellinen kokemus ollut aika meni hyvin käydessä salilla ja muiden vankien kanssa rupatellessa. Sielä oli myös pari homo paria. Mutta ei täällä Suomessa mitään väkisin sinne kakkoseen vedetä. Tai en ole varma. Itselläni ei ainakaan kukaan yrittänyt vaikken ollut vankilan isoin mies. Luulen enempi johtuu siitä että Suomessa on aika kontrolloidut ajat sellien sisällä niin siihen ei pysty helposti. Ruoka oli joskus hyvää joskus pahaa samoin kuin koulussakin. Itse sai vähän päättää miten sen ajan kuluttaa koko paja hommissa. Erilaisissa ryhmä terapioissa jne... en nyt keksi mitää muuta sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Se, että maksat vaikka pahoinpitelyn uhrille 200e, ei vähäisimmässäkään määrin sovita tekoasi. Tai jos varastat joltain tai teet petoksen ja maksat korvauksena rikoshyödyn takaisin ja saat sakkoja 500e ja vuoden ehdollisesta, ei millään tavoin sovita teko.
Pikkurikokset mitä olen tehnyt, eivät ole kohdistuneet muihin ihmisiin. Huumausainerikoksia ja veropetoksia ainostaan. Jos joku on niistä mielensä pahoittanut, niin ei voi mitään.
ap
Miksi kuvittelet, että huumausaiherikokset eivät "kohdistu muihin ihmisiin"? Oletko tyhmä? Oletan, ettei tässä nyt kannabiksesta pelkästään ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kykene vastaamaan kysymykseen "hävettääkö"?
Eikai rikoksia pysty edes tekemään, jos hävettää tai tuntee kuin normaali ihminen tuntee. Vangeista mielenterveyshäiriöistiä on muistaakseni 1/3, psykopaattien edustus luokkaa 20-kertainen normaaliväestöön verrattuna.
Tekosyitä tietenkin aina riittää, miksi "ajautui" tekemään rikoksia. Ei ollut ruokaa, paha yhteiskunta "syrjäytti" jne. jne. Tosiasia on että rikosten polulle ajoi oma, kyltymätön sairaalloinen itsekkyys.
Mielestäni tuo boldattu kohta on aivan validi syy hieman ojentaa yhteiskuntaa. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä rikoksista istuit?
Vedätkö turpaan, jos sinulle tullaan "lässyttämään"?
Semmonen fantasia sieltä sitten. Sama tyyppi joka keksi että hänellä on psykopaatti-diagnoosi :D( sitä ei anneta kellekään ilman vakavaa henkirikosta Suomessa ja mt-tutkimusta) ja nyt kun Pirkanmaan pojat on oikeudessa kepposistaan, tämä autisti keksi tällaisen tarinan. Oikeasti 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut vapaan kasvatuksen lapsena.
Oletko vielä tuon saman vaimon kanssa? Pitääkö hän tekoasi oikeutettuna? Oliko tuo raiskaaja/pahoinpitelijä tehnyt muita kolttosia?
Älkää uskoko aapeeta. Oikeasti tämän kaltaiset rikolliset ei ikinä istuisi av-palstalla eivätkä Kirjoita noin kirjakieltä varsinkaan. Kyllä taas on höynäytettäviä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi kuvittelet, että huumausaiherikokset eivät "kohdistu muihin ihmisiin"? Oletko tyhmä? Oletan, ettei tässä nyt kannabiksesta pelkästään ole kyse.
Tarkoitan vain, että he jotka ovat kanssani käyneet esimerkiksi kauppaa huumeisiin liittyen, ovat tienneet tasantarkkaan, että mihin ovat ryhtymässä. Aikuisia ihmisiä joilla on ollut tietoinen suunnitelma. Eriasia on se, että jos olisin esimerkiksi tuikkaillut turpaan ohikulkijoita tai varastellut heidän tavaroitaan.
Hallussapidosta saadut rikokset eivät kohdistu muihin ihmisiin, ainoastaan tuo välittäminen.
Monen miehen unelma saada pelata pleikkaa 24/7. Ei vangeille pitäisi antaa edes telkkaria. Mitä vittua?
Vierailija kirjoitti:
ap
Unohdatko nyt tietoisesti tai tiedostamatta jotain välttääksesi käsittelemästä menneisyyttäsi? Alkaa kuulostaa vähän liian ideaalilta vangilta. Tarkoitan että tapposi kuuluu siihen harvinaiseen kategoriaan, josta moni ei tuomitse ainakaan kovin ankarasti samoin kuin pikkurikoksesi kuuluvat siihen vähiten tuomittavaan luokkaan (mielestäni myös huumeiden myynti sellaisille, jotka niitä haluavat ostaa).
Oli miten oli, hyvä että tunnut parantaneen tapasi jos et ole 7 vuoteen enää tehnyt rötöksiä. Ehdotin sitä hyväntekeväisyystyötä ihan tosissasi, ihme kyllä se tuo hyvän mielen myös itselle. Pärjäile.
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskoko aapeeta. Oikeasti tämän kaltaiset rikolliset ei ikinä istuisi av-palstalla eivätkä Kirjoita noin kirjakieltä varsinkaan. Kyllä taas on höynäytettäviä palstalla.
Varmaan näinkin :) No, kai sitä saa leikkiä hetken mukana että puhuisi muka henkirikoksen tehneen kanssa.