Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsarakontulehdus oireita - pikatesti negatiivinen

Vierailija
21.02.2017 |

Kävin työterveydessä. Olen sairastanut virtsarakontulehduksen reilun puolen vuoden sisään ainakin 5 kertaa. Nyt viimeisen kuurin jälkeen oireet eivät kadonneet ja nyt kävin virtsan pikatestissä, jossa ei näkynyt mitään. Eivät tee viljelyä. Näkyykö tulehdus muka aina pikatestissä??? Viimeksi kun kävin terveyskeskuksessa, otettiin pikatesti ja hoitaja nimenomaisesti sanoi ettei siinä välttämättä näy mitään että menee varmaan viljelyyn. Kun siinä sitten suoraan näkyikin verisoluja, leukosyyttejä ym. niin viljely jätettiin väliin. Kuinka näin erilaiset käytännöt? Lisäksi kun tulehdusta ei pikatestissä näkynyt niin totesivat ettei tässä ole mitään hoidon tarvetta että moikka. Kiva... Kirvelee virtsatessa, en pysty pidättämään ja virtsaputkea vihloo. Syksyn viljelyssä löytyi e-coli. Joka kerta ei ole viljelty jos ollut samat oireet. Kaksi kertaa siis tehty kokeet, kolme kertaa annettu suoraan kuuri. Nyt oireita, mutta ei kuuria. Pitäisikö mennä vielä muualle lääkäriin? Lisäksi seksin harrastaminen on mahdotonta kuumotuksen ja kirvelyn takia. Tulehdukset tulleet aktiivisemman seksinharrastamisen jälkeen kerran kuukaudessa ja haluaisin jo estolääkityksen. Aiemmat kuurit ovat vieneet oireet täysin pois. Kehotti käymään gyniksellä mutta lapsettomuushoitojen takia siellä on tultu käytyä aika monta kertaa joka kuukaudessa että en jaksa uskoa että lisäkäynnit tähän hätään auttaisivat yhtään mitään enää. Tulehdukset ym. olisivat ilmenneet. Sp-tauditkin on testattu muutamaan kertaan varmuudeksi (ennen hoitoja pakko testata).

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tällaisten oireiden syyksi paljastui kuivat limakalvot. Minä olin jotenkin luullut että ne oireilisivat vain emättimen puolella, mutta näköjään voivat sitten tehdä virtsatievaivojakin. Estrogeenipitoisilla emätinpuikoilla vaiva parani, vaikka luulin että pilailevat kun saan lääkkeeksi kirvelyyn pissatessa, pakottavaan hädän tarpeeseen rakossa heti pissaamisen jälkeen jne jotain hiekkapillulääkettä.

Vierailija
2/13 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tällaisten oireiden syyksi paljastui kuivat limakalvot. Minä olin jotenkin luullut että ne oireilisivat vain emättimen puolella, mutta näköjään voivat sitten tehdä virtsatievaivojakin. Estrogeenipitoisilla emätinpuikoilla vaiva parani, vaikka luulin että pilailevat kun saan lääkkeeksi kirvelyyn pissatessa, pakottavaan hädän tarpeeseen rakossa heti pissaamisen jälkeen jne jotain hiekkapillulääkettä.

Mulla ainakin 2 krt jo löytynyt se e-coli mutta nyt oireet ei vain loppuneet viimeisen kuurin jälkeen.... Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ärtynyt virtsaputki voi tuntua ihan täysin virtsikseltä, varsinkin jos selkeästi oireet tulevat yhdynnän jälkeen.

Hoitona on kokeilla eri asentoja (niitä ei hinkkaavia ja hankaavia asentoja) seksissä sekä vähemmän seksiä, jolloin limakalvot saavat toipua rauhassa.

Vierailija
4/13 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kävi noin, että kuuri ei enää twhonnut vuoden sisällä kolmanteen virtsinseen. Antavat liian lyhyitä kuureja.

Mun äidillä onnollu niinkin, että 2perättäistä viljelyä nega ja vasta kolmas lähti kasvamaan.

Minä sain yli vuoden estokuurin. Sen aikana tuli kerran tulehdus. Nyt oon ollu ilman läökkeitä 3 kk. Kop kop kop.

Vierailija
5/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin kävi noin, että kuuri ei enää twhonnut vuoden sisällä kolmanteen virtsinseen. Antavat liian lyhyitä kuureja.

Mun äidillä onnollu niinkin, että 2perättäistä viljelyä nega ja vasta kolmas lähti kasvamaan.

Minä sain yli vuoden estokuurin. Sen aikana tuli kerran tulehdus. Nyt oon ollu ilman läökkeitä 3 kk. Kop kop kop.

Mulla tosiaan vuoden sisään jo viisi tulehdusta. Työterveyttä ei kiinnostanut homma ollenkaan ja totesivat että olen täysin kunnossa. Sillä lailla. Muutenkin kaikki kuurit ovat alkaneet tehota oireisiin vasta aikaisintaan 2 vrk:n kuluttua, joten kolmen päivan kuuri tuntuu aika epävarmalta. Olen syönyt aina koko paketin eli 5pv jos mitään tehoa tuntuu vasta kolmantena vuorokautena kun kaksi tablettia olisi kuuria jäljellä. Aiemmat kuurit ovat kuitenkin poistaneet oireet kokonaan kun olen syönyt koko paketin vaikka kuurin piti olla 3pv. Lisäksi olen nyt tutkinut että aina ei pikatestissä näy bakteerit. Kolibakteeri muodostaa nitriittiä jota liuskatesti mittaa mutta on muitakin bakteereita joista kaikki eivät muodosta nitriittiä eivätkä näy pikatestissä. Jos oireet ei lopu menen yksityiselle. Surkuhupaisinta on, että olen työterveydessä saanut huonompaa palvelua kuin terveyskeskuksessa! Osaamattomia lääkäreitä ja varsinkin hoitajia on kyllä joka paikassa.

Vierailija
6/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli puolen vuoden tulehduskierre. Pahimmillaan pönttö punaisena verestä. Kolmet antibiootit söin, join happamia juomia, käytin kuumavesipulloa alavatsalla ja kuljin ilman alushousuja. Pikkuhiljaa oireet katosivat ihan itsekseen, mutta keho oli kauan vielä kuureista sekaisin. Toivottavasti myös ap pääsee tuosta pirullisesta vaivasta!

Vierailija
7/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli puolen vuoden tulehduskierre. Pahimmillaan pönttö punaisena verestä. Kolmet antibiootit söin, join happamia juomia, käytin kuumavesipulloa alavatsalla ja kuljin ilman alushousuja. Pikkuhiljaa oireet katosivat ihan itsekseen, mutta keho oli kauan vielä kuureista sekaisin. Toivottavasti myös ap pääsee tuosta pirullisesta vaivasta!

Joo mulla myös virtsa ollut joskus puolukkamehun väristä. Muistaakseni viidet antibiootit. En tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut kun joku terveydenhoitaja / vastaanottoapulainen ehdotti gynekäyntiä. Lapsettomuushoitojen takia ollaan käyty siellä aika tiheään... Voihan olla että virtsaputki on ärtynyt vielä kun tulehduksia on ollut kerran kuussa. Se iskee ovulaatioviikon jälkeen, lasta kun yritämme. Nyt poikkeuksellisesti alkoi vähän "rajumman" seksin jälkeen samantien ja oireet eivät ole oikein asettuneet. Juon nyt kuitenkin sokeritonta karpalo- ja puolukkamehua jne ja katson miten tilanne etenee. En kuitenkaan ymmärrä miksei estokuuria voida edes harkita mutta sain ajan lääkäriin jonnekin viikkojen päähän. Toivottavasti hänellä hieman toinen asenne. Ap

Vierailija
8/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käythän aina pissalla yhdynnän jälkeen? Joo tiedän tätä ei ole tieteellisesti todistettu mutta se auttaa monia, mm. itseäni.

T. Lääkäriopiskelija

Vierailija
9/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käythän aina pissalla yhdynnän jälkeen? Joo tiedän tätä ei ole tieteellisesti todistettu mutta se auttaa monia, mm. itseäni.

T. Lääkäriopiskelija

Ainiin, tämä auttaa myös! Olen ruvennut käymään vessassa aina ennen ja jälkeen seksin, eikä "honeymoon-syndrooma" ole vaivannut :)

-6

Vierailija
10/13 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Lääkäriopiskelija

Joo käyn ennen ja jälkeen. Kaikki ns kotikonstit yritetty, nyt pari pv tuntunut ok, olen juonut karpalomehua litrakaupalla. Eiköhän seuraavan ovisviikon jälkeen ole taas sama ongelma. Ap.

Vierailija
11/13 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni se kuuluisi olla niin, että jos vuodessa 3 tulehdusta, on estolääke paikallaan.

Olet töissä, niin luulis rahaa olevan sen verran, että kannattaisi käydä urologilla kerran juttelemassa tarkemmin.

Vierailija
12/13 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ilmeni hiivatulehdus noin. Oli ensin pari virtsatulehdusta ja lääkitysten jälkeen oireet jatku. Testattiin sitten ja se olikin hiivatulehdus, varmaan johtuen niistä lääkekuureista.

Vierailija
13/13 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikatesti saattaa näyttää negatiivista, jos se on otettu väärin. Onhan virtsa ollut rakossa vähintään sen 4h ennen näytteen antoa. Luotettavimman tuloksen saa heti aamuvirtsasta. Toisaalta jos on selkeä tulehdus, pikatesti näyttää sen vaikka tuota 4h ei olisi kulunutkaan..

Luulen, että viljelyyn laittamisessa on eri käytäntöjä. Joissain paikoissa näyte ei lähde viljelyyn, jos pikaseula on normaali.

Tuli kanssa mieleeni, että onkohan sun tapauksessa nyt jokin muu kyseessä? Kuivat limakalvot? Onko sulla lapsettomuushoitojen yhteydessä nyt hormonilääkkeitä, jotka vois vaikuttaa limakalvojen kuntoon?

Toivottavasti saat vaivoihin avun, ei kuulosta kivalta :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi