Miksei eläkeläisille makseta kaikille samaa eläkettä?
Kun jaettaisiin eläkepotti tasan niin kenenkään ei tarvitsisi valittaa köyhyyttä.
Me nuoret ne eläkkeet maksetaan niin miksi maksaisimme jollekin joutenolosta 4000 ja jollekin 500 ??
Kaikille noin 1200 .
Kommentit (46)
Ottakaa huomioon, että 760 euron takuueläkkeen saa kaikki. Jotta työeläkettä on kertynyt 760 euroa pitää olla jo aika pitkä työura takana (ellei palkka ihan tähtitieteellinen). Itse olen 40 v ja vasta muutama vuosi sitten kertymä ylitti tuon 760 euroa. Eli sohvalla ikänsä makoillut on samassa asemassa kuin 15 vuotta töitä tehnyt.... Eli älä huoli, kyllä tyhjäntoimittajille maksetaan!
Työntekijän työeläkemaksu on nykyisin yli 6 prosenttia palkasta ja siihen työnantajan 18 prosenttia lisää, eli ei ne eläkerahat ilmasta tule (vaikka osa tuntuu niin kuvittelevan)
Kyllä se eläke paljon aikaisemmin alkaa karttua:
"Vuodesta 2017 lähtien karttumaprosentti on 17 ikävuodesta lähtien 1,5 prosenttia vuosipalkasta."
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se eläke paljon aikaisemmin alkaa karttua:
"Vuodesta 2017 lähtien karttumaprosentti on 17 ikävuodesta lähtien 1,5 prosenttia vuosipalkasta."
Niin, koskee siis niitä, jotka ovat syntyneet vuonna 2000 tai myöhemmin.....
Mitään eläkepäätöksiä ei tehdä taannehtivasti. Meille 60-70-luvuilla syntyneille eläke alkaa kertyä vasta 23-vuotiaana. Tämäkin yksi asia, mistä iäkkäät nuorempia syyttävät "kun teille alkaa eläke kertyä paljon nuorempana". Vasta 1980-luvulla syntyneille muuttui 18-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Omalla ahkeruudella ja työllä ansaittu eläke, miksi pitäisi alentaa?
Jotkut menee ekan kerran töihin 30-vuotiaana ja toiset 17-vuotiaana. Toinen opiskelee 3 vuotta lukiossa + 7 vuotta yliopistossa ja toinen 3 vuotta amiksessa.
Tosi reilu kerho, jos saavat saman verra.
Ja onneksi opiskelulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Olen amiksesta valmistunut, eläkeikään 24v. Kevan sivujen mukaan mun eläke tulis olemaan 2400e/kk.
Nämä "tyhjänpanttijohtajathan" ovat useita vuosia kouluttautunut tehden samalla töitä ja luoden uraa, että ovat päässeet tämän hetkiseen asemaansa. On totta, että osa ei ole enää niin aktiivisesti päivittäisessä operatiivisessa työssä mukana, mutta heille maksetaan tiedosta. Siitä heitä rangaistaan jo kohtuuttoman korkeilla veroilla, että saataisiin mahdollisimman paljon tasattua kaikkien suomalaisten tuloja. Ja kommunistit vielä kehtaa nillittää miksei kaikki saa saman verran eläkettä? Järki käteen! Onneksi eläke on suhteutettu tehtyyn työhön, niin kuuluukin!
Tuet kuuluvat niille, jotka ovat sairaita, työkyvyttömiä ym. ei niille lusmuille, jotka vain makaavat mielummin kotona ihmettelemässä eläkkeiden pienuutta sen sijaan että paiskisi hommia. Ei se valtion kassa ihan pohjaton ole. Monet ei ymmärrä, että kotona laiskottelu on joltain sairaalta tai oikeasti apua tarvitsevalta pois.
Kansalaispalkka on tulossa. Kohta kenenkään ei tarvitse enää mennä töihin eikä työttömiä uhkailla työtarjouksilla.