Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen siivooja, en siis "ihminen".. tähän törmään päivittäin..

Vierailija
20.02.2017 |

ja olen kyllä ihminen, tutustu minuun ja meihin muihinkin :)

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa, parempiakin löytyy.

Vierailija
2/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan sulle hattua. Ilman teitä me hukuttais paskaan:) Teette arvokasta työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää jonkun ne sunkin sotkus ja paskat siivota.

Vierailija
4/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä siivoat? Yrityspuolella siivooja on monesti vain siivooja, ei mitään muuta. Itse tykkään tehdä kotisiivouksia, tuntuu että työtä arvostetaan (asiakkaat siis) ihan eri lailla (ainakin useimmiten). Ja asiakkaat ihan juttelevatkin siivoojalle :D

Vierailija
5/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on siivoaja ja häntä "paremmissa viroissa" olevat työkaverit olivat ihan ihmeissään, miten voi siivoojan lapsi päästä ammattikorkeaan :D Ihan kuin se olisi äitistä kiinni pääsenkö minä kouluun vai en. Yrittivät vielä kyseenalaista, että "Oli vissiin peruutuspaikka?" Eipä ollut. Taas yksi syy työpaikkakiusata äitiäni. Saatanan paskiaiset, minun äiti tekee 2 ihmisen työt ja lokaa sataa niskaan kaiken aikaa. Tämä on vain yksi esimerkki. Kaikki on muka aina siivoajan vika ja siivoaja on vastuussa ihan ihme asioista.

Kyllä! Meni tunteisiin!

Vierailija
6/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää jonkun ne sunkin sotkus ja paskat siivota.

Kirjoitin tuon siivoojana. Kaikki alan työpaikat eivät ole nälkäpalkattua raadantaa, jossa saa orjakohtelua osakseen. Ne inhimilliset löytyvät yleensä julkiselta sektorilta ja edellyttävät alan koulutusta.

Vierailija
7/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulle yks mummo totes kun siivosin kämppäänsä, että "No sua ei sitten ole opiskelut kiinnostanut kun täällä olet".

Yhdeksän vuotta olen peruskoulun jälkeen opiskellut mutta alani töitä en ole onnistunut saamaan ikävä kyllä!

Vierailija
8/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen eri työpaikoilla huomannut saman. Ja lisäksi sen, että mua on jo "ojennettu", jos siistijälle olen jonkun ystävällisen sanan sanonut tai jäänyt juttelemaan, kuten on mun tapa. "Mitä sä nyt tolle, sehän on vaan siivooja, tuu pois"!!!

Kaikki alan henkilöt joihin olen törmännyt ovat olleet todella mukavia, vaikka siis todellakin saavat kaikin tavoin paskaa niskaan. Olin kesätöissä siivoushommissa, ja kyllä kunnioitan ja kiitän. Kovaa hommaa pienellä palkalla. Eikä tarjolla arvostuksen hippuakaan. Järkyttävä katsoa veskissäkin, kun käsipyyhkeet ym. heitellään minne nyt sattuu putoamaan, tamponeita lattialla, kuset renkaalla  jne. kotonakin näin?

Vierailija
9/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie@railija kirjoitti:

Äitini on siivoaja ja häntä "paremmissa viroissa" olevat työkaverit olivat ihan ihmeissään, miten voi siivoojan lapsi päästä ammattikorkeaan :D Ihan kuin se olisi äitistä kiinni pääsenkö minä kouluun vai en. Yrittivät vielä kyseenalaista, että "Oli vissiin peruutuspaikka?" Eipä ollut. Taas yksi syy työpaikkakiusata äitiäni. Saatanan paskiaiset, minun äiti tekee 2 ihmisen työt ja lokaa sataa niskaan kaiken aikaa. Tämä on vain yksi esimerkki. Kaikki on muka aina siivoajan vika ja siivoaja on vastuussa ihan ihme asioista.

Kyllä! Meni tunteisiin!

Stereotypiat on tehty romutettaviksi. ;) Ikävää, että äidilläsi on noin huono työyhteisö. Voin kuitenkin lohduttaa, että nykyisessä työllisyystilanteessa ne ylenkatsojat ovat käyneet vähiin verrattuna aikaan vaikkapa 15 vuotta sitten. Alanvaihtoja tehdään nykyään moneen suuntaan.

Laitoshuoltaja, kohta FM

Vierailija
10/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt samaa monessa paikassa ja se on minusta kamalaa. Ilman siivoajia hukkuisimme likaan ja taudit jylläisivät vielä pahemmin! Itse kuljen ammattini takia kouluissa, päiväkodeissa ja hoitolaitoksissa joka päivä ja aina tervehdin siivoajia, talonmiehiä, keittäjiä, opettajia, avustajia, rehtoria ja hoitajia. Eli kaikkia tasapuolisesti, en erottele ihmisiä ammatin mukaan mihinkään arvojärjestykseen :) Vaikka itse olen siis ns. korkeakoulutettu, kun yliopistosta olen maisteriksi valmistunut.

Vierailija
11/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas :o Meillä on tutkimuslabra ja meidän tutkimusryhmän porukka on kaikki vähintään maistereita, ja silti meillä on aina aamulla siivoojan kanssa kahvittelu-turinatuokiot :) Ei tulisi mieleenkään väheksyä ihmistä, jolla on sellaista osaamista, jota itsellä ei ole, ja joka osaltaan merkittävästi tekee työpaikkaa viihtyisämmäksi. En ymmärrä yhtään, miksi jotakuta pitäisi halveksua ammatin takia. Ei kellään pitäisi olla sellaiseen kanttia.

Vierailija
12/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin useammassa pankissa töissä ja jokaisessa työpaikassa siivoojalle puhuttiin ystävällisesti ja kohteliaasti.

Olen pahoillani, että sinua kohdellaan ikävästi. 

Vierailija
13/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että tulee tulikivenkatkuiset pakit, jos yritän tutustua nuoreen ja viehättävään siivoojaan. Siivoojaakin alempana on nimittäin keski-ikää lähestyvä, työtön mies.

M35

Vierailija
14/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lämmöllä valtion alaista työpaikkaa, missä olin vuosia siivoojana lukioajoista aina yliopistovuosiin. Siellä oli tosi hyvä henki ja siivoojia kohdeltiin tasavertaisina työtovereina (saatettiin kutsua joululounaalle tai kahvitteluihin vaikka oltiin ulkopuolisen firman siivoojia). Aina tervehdittiin ja juteltiin puolin ja toisin. Olen ollut tylymmissäkin paikoissa siivoamassa, joten tiedän ettei hyvä kohde ole itsestäänselvyys siivoojille.

Vierailija
15/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku edes uskaltaa olla tyly siivoojille. Sehän voi kontaminoida wc-mikrobeilla ilkeän ihmisen työpisteen.

Vierailija
16/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois nää siivoojien pilkkaajat käydä joskus katsomassa mitä osaamista vaaditaan toimitilahuoltajan tai laitoshuoltajan tutkinnon kriteereissä.

Täällä etelä-suomessa on meitä on (ainakin) yksi ryhmä opiskelemassa toimitilahuoltajiksi jotka olemme ylpeitä tulevasta ammatistamme ja osaamisestamme. Emme kulje häpeillen, katse maahan luotuna vaan ryhdikkäinä ja tietoisina ammattitaidostamme.

Vierailija
17/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut päiväkodissa töissä avustajana ja en saanut olla yksin ulkona lasten kanssa. Aina sanottiin ja nimenomaan useasti, että pitää olla aikuinen tai ihminen siellä. Hm, enkö siis ollut kumpaakaan, ikää silloin yli 40 v ja kyllä ihminen olen.

Ja kaiken lisäksi minulla erittäin vankka kokemus ns. erityislasten parissa. Vieläkin naurattaa tuo muitten yksinkertaisuus.

Vierailija
18/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tutustuakin, mutta sain vain vihaisen katseen, kun kysyin "Kuis putsaa?"

Vierailija
19/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes menet töihin? Minä en ainakaan mene töihin, koska työnteko on kommunismia.

Vierailija
20/64 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin aina tervehtiny ja kiittänyt työpaikalla siivoojaa ja kysynyt voinko siirtyä tieltä pois. Teet tosi arvokasta työtä.

Yhdellä työpaikallani oli virolainen siivooja jonka kanssa tulimme ihan kavereiksi.

Kyllä jokainen fiksu ihminen arvostaa työtäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä