Hallitus aikoo kieltää lainan myöntämisen maksukyvyttömille. Saako ruokaa myydä lihaville ja ylipainoisille vai aikooko hallitus kieltää tämänkin?
Rahaa saa lainata vain jos on varmaa että kuluttaja voi maksaa lainansa. Ellei niin pankki on tehnyt väärin
http://yle.fi/uutiset/3-9469781
Olen kuluttaja ja haluan tietää että kenen on luvallista ottaa rahaani vastaan?
Persuministeri on niin perseestä että!
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeassa on hallitus tässä
Kansa on tunnetusti tyhmää.
Entä pankkien vastuu? Yrittäjäriski?
Miksi poliitikon pitää murehtia pankin yrittäjäriskistä?
Tämmöinen yksinkertaisen ministerin kannanotto kielii vaan siitä ettei pankeille aiota sälyttää yrittäjäriskiä nyt eikä tulevaisuudessa. Tämä että pankki yrityksenä laitettaisiin ottamaan vastuuta kierretään tällä että suoraan lailla kielletään köyhemmän luotonsaanti.
Mistä pankista saa pikavipin? Minä en ainakaan tiedä yhtäkään. Kyllä ne on pikavippifirmoja, joista se satanen tai tonni haetaan, ei pankista.
Mitä hemmettiä te meuhkaatte? Nykyään ei saa minkäänlaista pikavippiä tai vakuudetonta lainaa ilman että tarkistetaan luottokelpoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeassa on hallitus tässä
Kansa on tunnetusti tyhmää.
Entä pankkien vastuu? Yrittäjäriski?
Miksi poliitikon pitää murehtia pankin yrittäjäriskistä?
Tämmöinen yksinkertaisen ministerin kannanotto kielii vaan siitä ettei pankeille aiota sälyttää yrittäjäriskiä nyt eikä tulevaisuudessa. Tämä että pankki yrityksenä laitettaisiin ottamaan vastuuta kierretään tällä että suoraan lailla kielletään köyhemmän luotonsaanti.
Mistä pankista saa pikavipin? Minä en ainakaan tiedä yhtäkään. Kyllä ne on pikavippifirmoja, joista se satanen tai tonni haetaan, ei pankista.
Suurimman osan nykyisistä pikavippifirmoista omistaa pankit. Jo edellinen lakimuutos rajoitti toimintaa merkittävästi, tämä uusi on turha, jos tarkoitus on vain suojata sen vipin ottajaa. Firmahan tarkistaa asiakkaan antamien tietojen perusteella onko maksukykyä. Millä tavalla valtio muka tulee siihen väliin ja tarkistaa maksukyvyn pankin puolesta? Jokin tässä ei nyt täsmää. Tarkoitus lienee etteivät vähäosaiset voisi rahoittaa elämistään edes lainalla sen jälkeen kun ovat tippuneet kaikkien tukien ulkopuolelle (jolloin velkaantuminen tietysti muuttuu merkityksettömäksi) tai tosiaan että valtio kertoisi pankille maksukyvyn suoraan omien rekistereidensä turvin (=iso tietoturvarikkomus!).
Oikeusministerin pitää kieltää kaikki luotonanto kaikilta rahalaitoksilta. Näin varmistutaan ettei maksukyvytön saa luottoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi paljoa odottaa amispohjaiselta oikeusministeriltä. Hän menee "musta tuntuu" fiiliksillä.
Ennen oikeusministerin piti olla lainoppinut
Eikö esim. mun vanhemmat saa lainata mulle rahaa, kun olen maksuhäiriöinen
Oikeusministeri on laitettu ajamaan perinteisten pankkien asiaa.
Luottotiedoton ei saa asunto eikä muutakaan luottoa ja näin perinteiset pankit eivät kykene saamaan näitä parhaita asiakkaita jotka on holtittomia lainan lyhentäjiä ja parhaiten tuottavia korkealla viivästyskorolla yhteiskunnan takaessa maksukyvyn vuosikymmeniksi eteenpäin pankin omistajlle.
Perinteiset pankit menettävät kelpo tulot kun holtittomat jumiutuvat jo pikavippivaiheeseen.
Kuria kaikille kirjoitti:
Oikeusministeri on oikeassa ja epäterveellistä ruokaa ei pitäisi myydä lihaville. Kassat voisivat mitata vyötärönympäryksen ja karsia hihnalta pullat, limsat ja karkit pois. 😂
Sitte pitäs hengittää sisäänpäin, että saa karkkipussin ostettua. :)
Vierailija kirjoitti:
Lainaa ap mulle 2000 €. En pysty maksamaan takaisin, mutta ei kai se haittaa?
Pöh höh, kunnon summa niin tuntuu jossain. Eli mulle 200 000€ ja muuten maksukyky on opiskelijan tasoa, mut ei varmaa haittaa?
Oikeusministerin pitää kieltää vahvempien alkoholijuomien tulo kauppohin kun on oikein tutkittua tietoa siitä että kansa ei kestä viinaa ja lisää veronmaksajien kuluja.
Kun luotonanto kielletään niin siitä ei ole mitään tutkimustuloksia että maksukyky paranisi eikä se paranekkaan vaan maksukyvytön on maksukyvytön vielä suuremmilla summilla, ei tuhansia vaan kymmeniä tuhansia velkaa ja veronmaksaja takaa.
Koska maksukyvytön haluaa näyttää siltä, ett'ä maksukykyä on ja sitten päätyy menettämään luottotietonsa. Mistä seuraa se, että sossuhan ne loppupelissä maksaa (ei tosin lainanantajalle vaan sille luuserille, jota pitää ryhtyä elättämään, koska luottotiedottomana ei saa asuntoa ja ulosoton takia ei ole työmotivaatiota).