Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus aikoo kieltää lainan myöntämisen maksukyvyttömille. Saako ruokaa myydä lihaville ja ylipainoisille vai aikooko hallitus kieltää tämänkin?

Vierailija
20.02.2017 |

Rahaa saa lainata vain jos on varmaa että kuluttaja voi maksaa lainansa. Ellei niin pankki on tehnyt väärin

http://yle.fi/uutiset/3-9469781

Olen kuluttaja ja haluan tietää että kenen on luvallista ottaa rahaani vastaan?

Persuministeri on niin perseestä että!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ihmeellistä tuossa on,eikö tuon nyt terve järkikin sano että maksukyvyttömälle ei lainata.

Miksi sitten poliitikkojen pitää kieltää maksukyvyttömille lainaaminen?

Koska maksukyvytön haluaa näyttää siltä, ett'ä maksukykyä on ja sitten päätyy menettämään luottotietonsa. Mistä seuraa se, että sossuhan ne loppupelissä maksaa (ei tosin lainanantajalle vaan sille luuserille, jota pitää ryhtyä elättämään, koska luottotiedottomana ei saa asuntoa ja ulosoton takia ei ole työmotivaatiota).

Vierailija
22/32 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeassa on hallitus tässä

Kansa on tunnetusti tyhmää.

Entä pankkien vastuu? Yrittäjäriski?

Miksi poliitikon pitää murehtia pankin yrittäjäriskistä? 

Tämmöinen yksinkertaisen ministerin kannanotto kielii vaan siitä ettei pankeille aiota sälyttää yrittäjäriskiä nyt eikä tulevaisuudessa. Tämä että pankki yrityksenä laitettaisiin ottamaan vastuuta kierretään tällä että suoraan lailla kielletään köyhemmän luotonsaanti.

Mistä pankista saa pikavipin? Minä en ainakaan tiedä yhtäkään. Kyllä ne on  pikavippifirmoja, joista se satanen tai tonni haetaan, ei pankista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmettiä te meuhkaatte? Nykyään ei saa minkäänlaista pikavippiä tai vakuudetonta lainaa ilman että tarkistetaan luottokelpoisuus.

Vierailija
24/32 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeassa on hallitus tässä

Kansa on tunnetusti tyhmää.

Entä pankkien vastuu? Yrittäjäriski?

Miksi poliitikon pitää murehtia pankin yrittäjäriskistä? 

Tämmöinen yksinkertaisen ministerin kannanotto kielii vaan siitä ettei pankeille aiota sälyttää yrittäjäriskiä nyt eikä tulevaisuudessa. Tämä että pankki yrityksenä laitettaisiin ottamaan vastuuta kierretään tällä että suoraan lailla kielletään köyhemmän luotonsaanti.

Mistä pankista saa pikavipin? Minä en ainakaan tiedä yhtäkään. Kyllä ne on  pikavippifirmoja, joista se satanen tai tonni haetaan, ei pankista.

Suurimman osan nykyisistä pikavippifirmoista omistaa pankit. Jo edellinen lakimuutos rajoitti toimintaa merkittävästi, tämä uusi on turha, jos tarkoitus on vain suojata sen vipin ottajaa. Firmahan tarkistaa asiakkaan antamien tietojen perusteella onko maksukykyä. Millä tavalla valtio muka tulee siihen väliin ja tarkistaa maksukyvyn pankin puolesta? Jokin tässä ei nyt täsmää. Tarkoitus lienee etteivät vähäosaiset voisi rahoittaa elämistään edes lainalla sen jälkeen kun ovat tippuneet kaikkien tukien ulkopuolelle (jolloin velkaantuminen tietysti muuttuu merkityksettömäksi) tai tosiaan että valtio kertoisi pankille maksukyvyn suoraan omien rekistereidensä turvin (=iso tietoturvarikkomus!).

Vierailija
25/32 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusministerin pitää kieltää kaikki luotonanto kaikilta rahalaitoksilta. Näin varmistutaan ettei maksukyvytön saa luottoa.

Vierailija
26/32 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi paljoa odottaa amispohjaiselta oikeusministeriltä. Hän menee "musta tuntuu" fiiliksillä.

Ennen oikeusministerin piti olla lainoppinut

Vierailija
27/32 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö esim. mun vanhemmat saa lainata mulle rahaa, kun olen maksuhäiriöinen

Vierailija
28/32 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusministeri on laitettu ajamaan perinteisten pankkien asiaa.

Luottotiedoton ei saa asunto eikä muutakaan luottoa ja näin perinteiset pankit eivät kykene saamaan näitä parhaita asiakkaita jotka on holtittomia lainan lyhentäjiä ja parhaiten tuottavia korkealla viivästyskorolla  yhteiskunnan takaessa maksukyvyn vuosikymmeniksi eteenpäin pankin omistajlle.

Perinteiset pankit menettävät kelpo tulot kun holtittomat jumiutuvat jo pikavippivaiheeseen.

Vierailija
29/32 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkiä kiitos

Vierailija
30/32 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuria kaikille kirjoitti:

Oikeusministeri on oikeassa ja epäterveellistä ruokaa ei pitäisi myydä lihaville. Kassat voisivat mitata vyötärönympäryksen ja karsia hihnalta pullat, limsat ja karkit pois. 😂

Sitte pitäs hengittää sisäänpäin, että saa karkkipussin ostettua. :)

Vierailija
31/32 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaa ap mulle 2000 €. En pysty maksamaan takaisin, mutta ei kai se haittaa?

Pöh höh, kunnon summa niin tuntuu jossain. Eli mulle 200 000€ ja muuten maksukyky on opiskelijan tasoa, mut ei varmaa haittaa?

Vierailija
32/32 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusministerin pitää kieltää vahvempien alkoholijuomien tulo kauppohin kun on oikein tutkittua tietoa siitä että kansa ei kestä viinaa ja lisää veronmaksajien kuluja.

Kun luotonanto kielletään niin siitä ei ole mitään tutkimustuloksia että maksukyky paranisi eikä se paranekkaan vaan maksukyvytön on maksukyvytön vielä suuremmilla summilla, ei tuhansia vaan kymmeniä tuhansia velkaa ja veronmaksaja takaa.