Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei liberaali edistyneistö kerro suoraan mitä haluavat?

Vierailija
20.02.2017 |

Yleensä homma menee aina niin, että ensin vaaditaan yhtä asiaa, ja kun se yksi vaatimus toteutuu, esitetään jo seuraava. Mikseivät he voi olla rehellisiä ja kertoa lopullisen päämääränsä? Konservatiiviset ihmiset sentään sanovat ääneen, että haluavat säilyttää tietyt arvot ja yhteiskunnalliset rakenteet. Edistyneistö taas pala palalta nakertaa yhteiskuntaa käyttäen tasa-arvoa keppihevosena. Kyllä keppihevonen se on. Radikaaleimmatkin tasa-arvoilijat haluavat erottua joukosta - yleensä piehtaroimalla ylivertaisessa moraalisessa ylemmyydentunteessa - ja näin vaalivat individualismia omalla kohdallaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa huomioon, että liberaalius ei ole mikään loputon jatkumo. Tai joillekin se voi ollakin, mutta yhdelle tulee "raja" vastaan nopeammin kuin toiselle - ja joku voi olla arvoliberaali joissain asioissa ja konservatiivinen toisissa.

Liberaalit ihmiset eivät myöskään ole mitään yhtenäistä massaa, vaan ovat hyvinkin eri mieltä siitä mikä on liberaalia ja mikä ei - esimerkiksi monien liberaalien mielestä on täysin liberaalien arvojen vastaista hyväksyä esim. se, että tietyt uskonnot noudattavat omia epätasa-arvoisia lakejaan.

Nykyään on vain muotia niputtaa kaikki yhteen. Joidenkin mielestä liberaalia on kaikki, mikä pilaa isänmaata. Joidenkin toisten mielestä olet tekopyhä, jos kannatat asiaa X mutta et kannata toista liberaalina pidettyä agendaa Y.

Nykyään on kaikki niin monimutkaista ja hankalaa, että on täysin harhaanjohtavaa puhua asioista klimppeinä.

Vierailija
22/27 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liberaali kirjoitti:

Haluan, että yksilö saa itse päättää omista asioistaan siinä määrin kun se ei ole vahingollista muille ihmisille.  Matilla ja Tepolla pitää olla oikeus mennä naimisiin keskenään, vaikka Seppo ei haluakaan. 

Kauppias saa pitää liikkeensä auki silloin kun luulee sen kannattavan. Minun pitäisi saada ostaa kaljani silloin kun janottaa. Ihmisellä pitää olla oikeus päättää elämästään ja myös kuolemastaan.

Minä en ymmärrä, miksi konseraviivi saisi päättää näitä asioita puolestani kun en minäkään halua päättää hänen puolestaan. Eläkööt kuten parhaaksi näkee.

Minulla pitäisi olla oikeus juottaa sinun ala-asteikäinen lapsesi humalaan väkisin. Miksi haluat rajoittaa elämääni?

Kuten kirjoitin: "...ei ole vahingollista muille"

Yrittäkää konservatiivit keksiä vähän parempia argumentteja, ettette ihan hölmöltä vaikuttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liberaali kirjoitti:

Haluan, että yksilö saa itse päättää omista asioistaan siinä määrin kun se ei ole vahingollista muille ihmisille.  Matilla ja Tepolla pitää olla oikeus mennä naimisiin keskenään, vaikka Seppo ei haluakaan. 

Kauppias saa pitää liikkeensä auki silloin kun luulee sen kannattavan. Minun pitäisi saada ostaa kaljani silloin kun janottaa. Ihmisellä pitää olla oikeus päättää elämästään ja myös kuolemastaan.

Minä en ymmärrä, miksi konseraviivi saisi päättää näitä asioita puolestani kun en minäkään halua päättää hänen puolestaan. Eläkööt kuten parhaaksi näkee.

Ostamalla kaljaa silloin kun huvittaa voi olla vahingollista muille ihmisille. Kalja (=alkoholi) kun tutkitusti aiheuttaa ihan todella paljon ikävää, ei vain käyttäjälle (ja sitä myödenkin meille kaikille veronmaksajille välillisesti, kun käyttäjä saa kaikenlaisia sairauksia joita hoidattaa sairaaloissa) vaan törttöilyjen kautta muillekin. Ja turha selittää jostain "sivistyneestä" viinankäytöstä, hah. Piilo-alkoholismia sekin. Samoin kaljaan/viinaan/younameit käytetyt raaka-aineet voisi käyttää fiksumminkin.

Sori, vähän meni ohi mutta tarkkuutta määritelmiin.

t. Liberaali hyviä asioita varten

Osaisitko tarkemmin kertoa, miksi yöllä ostettu kalja on vahingollisempaa kuin päivällä ostettu?

Jälleen voidaan palata lauseeseeni: "...ei ole vahingollista muille ihmisille."

Vierailija
24/27 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan Jeesuksen opetuksia, joista tärkeimpänä pidän kultaista sääntöä eli kohtele toista ihmistä niin kuin toivoisit hänen kohtelevan sinua. Tätä sääntöä kun noudattaa, huomaa aika usein olevansa ns. edistyneistöä. Kannatan yhteiskuntaa, jossa toteutuu tasa-arvo niin aineellisesti kuin henkisesti, ja jossa kukaan ei kärsi turhaan, mukaanlukien eläimet. Toivon, että ihmiset eivät saastuttaisi luontoa eivätkä toisten hengitysilmaa ja elinympäristöä.

Lähimmäistä pitää rakastaa, mutta syntiä täytyy vihata. Syntiä ei pidä suvaita edes minkään tasa-arvon nimissä, vaan pitää rukoilla rakkaudella, että ihmiset kääntyisivät pois synnistä.

Vierailija
25/27 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä sitten konservatiivien kanta aborttiin? Nykyinen aborttilaki on kuumentanut tunteita ja abortin tehneitä on paheksuttu. Silti itse lainsäädäntö on saanut aika rauhassa olla jo 47 vuotta. Esim. Päivi Räsänen on tehnyt lakialoitteita abortin kieltämiseksi ja Mika Ebeling on kampanjoinut saman asian puolesta, mutta pro life liike on pysynyt koko ajan varsin pienen poppoon touhuna Suomessa.

Vasta sitten, kun joku teki aborttilakiin liittyvän kansalaisaloitteen, jossa itse abortin myöntämisen perusteita ei edes haluttu kiristää, heräsivät konservatiivit keskustelemaan abortista. Silloin kun joku haluaa puuttua niihin raskauden ensikolmanneksella tehtäviin ns. mukavuusabortteihin, joita Suomessa tehdään lähes 10 000 vuodessa, hän saa julistaa yksinään ilman että se aiheuttaa edes laajempaa yhteiskunnallista keskustelua. Mutta sitten kun puututaan niihin pariin sataan vakavista terveyssyistä tehtävään aborttiin, konservatiivit yhtäkkiä heräävät koloistaan sankoin joukoin kauhistelemaan hirveitä myöhäisabortteja, vaikka jo olemassaoleva lainsäädäntö on erittäin tiukka rv 20-24 aborttien suhteen.

Eli kuinka konservatiivisia te oikein olette abortin suhteen? Ettekö osaa selvästi kertoa?

Vierailija
26/27 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liberaali kirjoitti:

Minulla pitäisi olla oikeus juottaa sinun ala-asteikäinen lapsesi humalaan väkisin. Miksi haluat rajoittaa elämääni?

Koska juottamalla toisen ihmisen väkisin humalaan, riistät päätösvallan siltä ihmiseltä ja vahingoitat häntä. Niin kauan kuin päätät omasta elämästäsi muita vahingoittamatta, tee mitä lystäät.

Olisiko kannattanut ihan vaikka lukaista tuon lainaamasi tekstin ensimmäinen virke ennen tätä lapsellista aivopieruasi?

Vierailija
27/27 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liberaali kirjoitti:

Huonoin vertaus ikinä. Liberalismin peruspilareihin kuuluu "NIIN KAUAN KUN SE EI MUITA VAHINGOITA". Jokainen on vastuussa itsestään ja valtion pitäisi olla viimeinen osapuoli, joka yksilön eloon puuttuu. Jokaiselle vastuu itsestään.