Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka laittaa tyylikkäästi välit poikki?

Vierailija
20.02.2017 |

Kun toinen osapuoli haukkuu vaikka miksi ja itse en jaksa alkaa vänkäämään vastaan. Alkaa käymään jo terveyden päälle tällainen ihmissuhdedraama joka vain kuluttaa muttei anna minulle mitään muuta kuin pahan mielen kerta toisensa jälkeen. Olen alunperin lähtenyt tukemaan henkisesti huonommassa asemassa olevaa ja nyt kun hän voi lääkärin mukaan hyvin eli on parantunut on alkanut tulemaan tällaista jatkuvaa rähinää.

Laitanko ytimekkäästi tekstarin jossa sanon: "Kiitos yhteisestä ajastamme. Eiköhän tämä ole nyt tässä ja valmiiksi taputeltu."? Vai pitääkö laittaa kortti tai viesti Facebookissa ja ilmaista asia toisin sanoin? Ehdotuksia?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai lakkaanko tyystin vastaamasta ja poistan hänet FB-kavereistani?

Vierailija
2/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoaisin. Eli poista fb kavereista, tai älä ainakaan enää vastaa asiattomiin viesteihin. Lopeta yhteydenpito kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alentuisi rähisijän tasolle, luultavasti en pitäisi enää mitään yhteyttä, korkeintaan toivottaisin hyvää loppuelämää.

Vierailija
4/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ei sillä oo väliä miten sen teet kunhan teet. Se jokatapauksessa loukkaantuu, mutta nyt ei oo enää kyse sen tunteista vaan sun hyvinvoinnista ja oikeudesta asettaa rajat.

Teet ihan miten vaan mutta pidä huolta että päätös pysyy. Älä yritä tehä välienkatlasua "hyvin" koska sillon se toinen vetää sut keskusteluun jossa saat taas haukut.

Mulla on näitä ollu. Laita ihan mikä vaan viesti jolla teet selväksi että nyt riitti. Sitte poistat fb:sta etkä enää lue sen viestejä tai vastaa puhelimeen. Oot ollu auttavainen niin tää osaa sua painella oikeista napeista jos haluu vielä sua loukata. Älä altista ittees sille.

Kuulostaa oudolta että alkaa ilkeeksi parannuttuaan. Jotain alemmuutta se on tai sitte on tottunut purkaa suhun pahaa oloa. Tai sitte se vaan saa energiaa toisten pilkkaamisesta.

Jämäkästi vaan, tätä ei pysty nätisti hoitamaan :) menkööt miten menköön kuhan tulee tehtyä!

Vierailija
5/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe. Ihan kuin minä olisin tuo sinun rähisevä kaveri. Olen toipunut masennuksesta sekä muista mielenterveysongelmista muutaman vuoden psykoterapian ja hoidon avulla. Aiemmin olin kuoreen vetäytykö kriisitilanteissa enkä uskaltanut pyolustautua. Ihmiset tottuivat, että minua saakohdella miten tottuu.itse olin myös syyllinen, koska annoin sen tapahtua. Olin myös lievästi läheisriippuvainen. Nyt minusta on kuoriutunut uusi, tunteita näyttävä ihminen. Jos joku minua loukkaa, sanon siitä kyllä. Osaan olla vihainen ja tulistua ja se tuntuu todella hyvältä! Osaan olla myös iloinen ja nauttia elämästä! Kaikille tämä ei ole sopinut. Ihmiset lähelläni ovat tottuneet siihen, että he saavat ohjailla minua mielensä mukaan. Mutta enää se ei vetele. Minulla on omakin tahto. Ajattelin vain kertoa toisen näkökulman asiaan. 😊

Vierailija
6/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on huomattu, että oli kuinka asiallinen tahansa, niin tuon kaltaiset ihmiset kun tulevat jätetyksi, niin aloittavat haukkumisen ja naljailun. Nykyisin vaan lopetan täysin yhteydenpidon ja blokkaan viestit.

Vierailija
7/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä:minusta ei kannata lähteä tukenaan henkisesti sairasta jos ystävyys ei muuten kiinnosta. Henkisesti sairas kyllä aistii tällaisen kuvion.

Vierailija
8/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe. Ihan kuin minä olisin tuo sinun rähisevä kaveri. Olen toipunut masennuksesta sekä muista mielenterveysongelmista muutaman vuoden psykoterapian ja hoidon avulla. Aiemmin olin kuoreen vetäytykö kriisitilanteissa enkä uskaltanut pyolustautua. Ihmiset tottuivat, että minua saakohdella miten tottuu.itse olin myös syyllinen, koska annoin sen tapahtua. Olin myös lievästi läheisriippuvainen. Nyt minusta on kuoriutunut uusi, tunteita näyttävä ihminen. Jos joku minua loukkaa, sanon siitä kyllä. Osaan olla vihainen ja tulistua ja se tuntuu todella hyvältä! Osaan olla myös iloinen ja nauttia elämästä! Kaikille tämä ei ole sopinut. Ihmiset lähelläni ovat tottuneet siihen, että he saavat ohjailla minua mielensä mukaan. Mutta enää se ei vetele. Minulla on omakin tahto. Ajattelin vain kertoa toisen näkökulman asiaan. 😊

Tulipas paljon kirjoitusvirheitä. Kirjoitan puhelimella..

Vierailija
9/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis jos oikeasti olet sitä mieltä että kyseinen ihminen tekee sinut huonovointiseksi niin tuskin on mitään oikeaa tapaa laittaa välejä poikki. Kyllähän se saattaa sattua toista osapuolta, mutta ei sille mitään voi. Voi olla, että myös toinen osapuoli on sinuun kyllästynyt.

Mitkä olivat muuten sinun intressit auttaa tätä huonosti viivaa ihmistä, jos ette ole kerta ystäviä? Ei välttämättä kannata auttaa yhtään ketään, jos sitä ei tee pyyteettömästi lähimmäisenrakkaudesta. Ennemmin tai myöhemmin jäät kiinni sädekehän kiillotusyrotyksestä. Kannattaa alkaa elää omaa elämää ja olla ottamatta asioita niin raskaasti.

Terv, se masennuksesta parantunut kirjoittelija

Vierailija
10/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä, että osaat nykyisin näyttää tunteesi, mutta eikös terapiassa opeteta, että kaikenlainen haistattelu ja toisen ihmisen haukkuminen ei siltikään ole ok. Kyllä sinä voit kertoa pettymyksen tunteesta tai vihasta toiselle osapuolelle mutta ei sitäkään pidä hoitaa epäkypsällä tavalla vaikka aiemmin on ollut muiden heittopussina. Nyt oikeutat itsesi räyhäämään sillä verukkeella että aiemmin olet padonnut tunteesi. Kannattaa jatkaa vielä terapiaa.

Vierailija
11/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen valmiiksi taputeltu?? Etkö voi vaan kertoa että hänen käytöksensä loukkaa sinua ja jos käytös ei muutu, et enää voi olla tekemisissä. Ja jos ei muutu, niin et ole. Sillä selvä, molemmille.

Vierailija
12/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni en ole kyllä missään vaiheessa sanonut että haistattelen tai haukun ihmisiä. Näytän tunteeni kun sille on aihetta.

Mun mielestä apn ongelma on vähän omituinen.ensin hän on auttanut ihmistä, jotta saa tuntea olevansa ylempänä muita. Sitten kun ihminen on parantunut, hänestä pitää päästä eroon.

Toisten ihmisten haukkuminen on aina väärin. Mutta ihmiset kuitenkin aistivat tuollaisen tekopyhän toiminnan. Joskus se haukkuminen ja haistattelu on on parempi vaihtoehto kuin tuollainen epäaito toiminta.

terv, se masennuksesta parantunut

Vierailija
13/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva tietää mikä motivoi apta auttamaan tuota mielenterveyskuntoutujaa.

Vierailija
14/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni en ole kyllä missään vaiheessa sanonut että haistattelen tai haukun ihmisiä. Näytän tunteeni kun sille on aihetta.

Mun mielestä apn ongelma on vähän omituinen.ensin hän on auttanut ihmistä, jotta saa tuntea olevansa ylempänä muita. Sitten kun ihminen on parantunut, hänestä pitää päästä eroon.

Toisten ihmisten haukkuminen on aina väärin. Mutta ihmiset kuitenkin aistivat tuollaisen tekopyhän toiminnan. Joskus se haukkuminen ja haistattelu on on parempi vaihtoehto kuin tuollainen epäaito toiminta.

No sanoit että ihankuin olisit se ap:n rähisevä kaveri. Ap viestissään mainitsi että tämä kaveri haukkuu ja vaikka miksi.

Vierailija
15/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoaisin. Eli poista fb kavereista, tai älä ainakaan enää vastaa asiattomiin viesteihin. Lopeta yhteydenpito kokonaan.

Kai nyt sen verran voi tehdä että ilmoittaa ettei halua olla enää kaveri. On väärin olla rasittava ystävä mutta ihan yhtä väärin on häipyä ilman selitystä. Todennäköisesti kaveri ei tajua olevansa niin rasittava, eihän hän silloin käyttäytyisi noin hölmösti.

Vierailija
16/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te voisi puhua sen sun "kaverin" kanssa? Mitäpä jos sanoisit hänelle suoraan mitä tunnet?

Vierailija
17/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.

Tulikin mieleeni että ihanko oikeasti muka on yleistäkin että joku haukkuu ilman mitään syytä toista?

Siis ihan täysin ilman mitään syytä.

Vierailija
19/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ollut mistään sädekehän kiilloittamisesta vaan siitä, että lähden noin yleensäkin auttamaan herkästi jos näen kun joku on onneton ja avuton. Ennen vanhaan sitä kutsuttiin kai lähimmäisenrakkaudeksi?

Vierailija
20/71 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun toinen osapuoli haukkuu vaikka miksi ja itse en jaksa alkaa vänkäämään vastaan. Alkaa käymään jo terveyden päälle tällainen ihmissuhdedraama joka vain kuluttaa muttei anna minulle mitään muuta kuin pahan mielen kerta toisensa jälkeen. Olen alunperin lähtenyt tukemaan henkisesti huonommassa asemassa olevaa ja nyt kun hän voi lääkärin mukaan hyvin eli on parantunut on alkanut tulemaan tällaista jatkuvaa rähinää.

Laitanko ytimekkäästi tekstarin jossa sanon: "Kiitos yhteisestä ajastamme. Eiköhän tämä ole nyt tässä ja valmiiksi taputeltu."? Vai pitääkö laittaa kortti tai viesti Facebookissa ja ilmaista asia toisin sanoin? Ehdotuksia?

Miksikä hän sinua haukkuu?

Oletko pohtinut mistä hän on sinulle loukkaantunut?

Äkkiseltään tulee mieleen, että olisitko jollain tavalla asennoitunut häneen itseäsi alempana, ja et ole kyennyt peittelemään maneereissasi, äänensävyissäsi ja kaikissa sanavalinnoissasi sitä että olet häntä paremmassa asemassa.

Alentuvuutta jos ihmisessä, niin silloin se saattaa närästää.

On totta kai myös sellaisiakin tapauksia jotka palkitsevat auttajansa heittelemällä paskaa tämän päälle, vaikka auttaja ei olisi ollut mitenkään alentuva tai ylimielinen holhoaja.

Sellaiset tapaukset on tosin niin vastenmielisiä, ettei kukaan täysjärkinen hetkeäkään mieti miten heille voisi "tyylikkäästi" pistää välit poikki. Haiskahtaakin tuo "tyylikkäästi" sana vähän sellaiselta "minä olen ylempi" ihmisen puheelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä