Tekisittekö 2100e/kk-palkka työtä vai opiskelisitte paremman ammatin?
Lähäri, ja tuo siis bruttopalkka, ei mitään lisiä eikä meillä harrasteta palkankorotuksia. Nettopalkasta kun miinustaa vuokran yms ja peruslaskut, niin jää kuukaudessa käytettäväksi n. 1000e ja olen tähän asti pärjännyt kyllä ihan ok, vaikka tajuankin, että se on aika surkea summa. Mikä teidän mielestä on alin palkka, millä te suostutte olemaan ns. jatkuvasti?
Kommentit (28)
Minulla on peruspalkka 2200€, kaikki mahdolliset kokemuslisät ja hk-lisä. Vuorolisien kanssa jää käteen 1800-1900€/kk.
Teen vanhustyötä ihanan kiireettömässä työyhteisössä, työ on hyvin organisoitua, tekijät olleet pitkään samoja, esimies on yksi meistä.
Jaksaisin kyllä tätä eläkeikään 8v, mutta sote luultavasti pilaa tämä lotyovoiton työpaikaksi.
Lähihoitajan arvostus lähtee siitä että arvostaa itse työtään.
Nuoremmille aina sanon, että tottakai lähdet jatkamaan opintoja, vaihdat alaa. Niin olen itsekin tehnyt 4x.
Teen töitä tuota pienemmällä palkalla ja pakollisten kulujen jälkeen n. 1000e käteen. Se riittää mulle. En haaveile omasta asunnosta taikka perheestä niin tuolla summalla katan elämäntyylini oikein hyvin.
Minä jatkoin opintoja. Lastentarhanopettajana palkkani oli kutakuinkin tuon 2100€/kk. Tein sitä hommaa 10v ja siinä sivussa 4 lasta. Viimeisen äitiysloman aikana hakeuduin luokanopettajakoulutukseen ja opiskelin reilssa 2v luokanopettajaksi. Palkka nousi noin 700€/ kk. Muutamaa vuotta myöhemmin opiskelin vielä erityisluokanopettajaksi, koulutus kesti 1 vuoden ja sain palkallisen opintovapaan. Palkka nousi taas noin 700-800€. Nyt on kaikki lisät jo ja palkka tällähetkellä noin 4300€. Opetusvelvollisuus 22t, mutta teen tällähetkellä 26t/vko.
N47
vieras-m kirjoitti:
Teen töitä tuota pienemmällä palkalla ja pakollisten kulujen jälkeen n. 1000e käteen. Se riittää mulle. En haaveile omasta asunnosta taikka perheestä niin tuolla summalla katan elämäntyylini oikein hyvin.
Yritä hakea itsellesi parempaa työtä/palkkaa, vielä kun se on helppoa. Minäkin ajattelin noin mutta nyt on kiwa ruinaa lisää palkkaa/ etsiä parempaa duunia kun mamma on jo paksuna. Sinullakin tulee varmasti ajatukset muuttumaan.
2200 euroa brutto. Hyvin pärjää palkalla. Työ kyllä kiireistä ja työmäärään kun katsoo, niin palkka vois olla parempikin. Normi työpäivä ei riitä, vaan joka päivä teen 0.5-1 tuntia pidemmän päivän kuin mitä työaikani on. Liukumaa kertyy.
Itsellä sama palkka. Paras joka on ollut tähän mennessä, ja vähiten kuormittava työ, joten olen tyytyväinen. Puolisolla suurinpiirtein sama palkka, ja tullaan hyvin toimeen omistusasunnossa kahden lapsemme kanssa. Suuria hankintoja ei kyllä tehdä usein, mutta tuskin on itselläni rohkeutta ihan heti pyrkiä parempiinkaan palkkoihin, kun viimein on löytynyt työ, jota jaksan tehdä ongelmitta. Ja kuten sanottua, sekä omani että perheen yhteenlasketut tulot ovat paremmat kuin koskaan, että sikäli mukava tilanne, vaikka ei uutta Audia näillä tuloilla pihaan koskaan tule.
En lähärin hommia, minusta ei olisi siihen. 1300e/kk jos jäisi veroista tekisin jo melkein mitä vain laillista. Paitsi lähärin hommia tai tyrkytysmyyntiä. T: työtön 818e/kk (verojen jälkeen), viidellä sadalla eurolla enemmän voisin vaikka matkustella pari kertaa vuodessa euroopassa tai kerran vuodessa kauemmaksi. Tai sit vain elää vähän mukavammin ja matkustella kerran vuodessa lähelle tai parin vuoden välein kauemmaksi.