Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimistoi pakottaa hakemaan palkkatukipaikkaa jossa tarvitaan autoa

Vierailija
19.02.2017 |

Mutta minulla ei ole autoa saatikka ajokorttia eikä haastattelija tai te-toimiston virkailija ota asiaan kantaa. Mitä ihmettä?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä virkailijalla on osoituskiintiö, joka tulee täyttää? Tai sitten Te-toimiston väki on idiootteja?

Ei ihme ettei työnantajat mielellään käytä tuota keinoelintoimistoa rekrytointiin.

Kohta ei tarvitsekaan kun sekin yksityistetään.

Vierailija
22/70 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän varmasti peräkylillä asuu niitä, jotka omistaa ajokortin ja auton. Nämä ajokortittomat ja autottomat ovat kaupunkilaisa. Ja miksi niitä hommatakaan, jos julkisilla pääsee? Eikä te-toimisto voi pakottaa ketään hankkimaan ajokorttia saati autoa, varsinkin jos asuu ihan hyvien julkisten kulkuyhteyksien päässä työpaikoista, ja näinollen pääsee hyvin normaalisti töihin. Tuo, että pitäisi hakea työpaikkaa, jossa vaaditaan ajokorttia, on kyllä jonkun virkailijan aivopieru. Mutta haet nyt sitä paikkaa, laita jo hakemukseen että et omista ajokorttia etkä näinollen autoakaan. Jos haastatteluun pääset, sanot samat. Ei tule karenssia, koska te-toimistolla on aivan varmasti sinun tietosi ja sinne aitetaan, onko ajokorttia ja myös se, onko pelkkä henkilöautokortti vai kuorma-auto tms. Joten te-toimisto on mokannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin jo yhdessä keskustelussa, että mut velvoitettiin hakemaan linja-autokuskin paikkaa. Minulla ei ole edes koulutusta siihen. Luulin sen olevan urbaani legenda, mutta ei se sitten ollutkaan.:D Senkun haet ap paikkaa, ei ne sua palkkaa, jos ajokortti on työssä välttämätön. Resursseja tässä vaan menee hukkaan, kun ihmisiä pompotellaan tuolla tavalla. Asia harmittaa varmaan myös yrittäjiä, jotka saavat turhia hakemuksia.

Voitko kertoa tästä tilanteesta lisää? Kuulostaa ihan uskomattomalta! Oliko sun tiedot väärin järjestelmässä, koska muuten tollaista ei pitäisi tapahtua...Jos soittaa työkkäriin ja selittää tilanteen, niin kyllähän silloin tollaiset selkeät vahingot (ehdottomana edellytyksenä oleva pätevyys puuttuu ja kyseessä on joku muu kuin päivässä helposti saatava lupakortti) perutaan eikä velvoiteta hakemaan.

Vierailija
24/70 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä virkailijalla on osoituskiintiö, joka tulee täyttää? Tai sitten Te-toimiston väki on idiootteja?

Ei ihme ettei työnantajat mielellään käytä tuota keinoelintoimistoa rekrytointiin.

Kohta ei tarvitsekaan kun sekin yksityistetään.

Palkkatukipaikka on nimenomaan sellainen paikka, minkä työnantaja on itse halunnut laittaa TE-toimiston kautta haettavaksi. Luultavasti tiedoissa on väärin ajokorttitiedot tai sitten tarjouksen lähettäjä epähuomiossa on unohtanut sen tarkistaa. Ei tuosta saa karenssia, muttei työtäkään.

Vierailija
25/70 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä tohdi stressata. Yleensä ihan ymmärtävää sakkia on noissa. Ihmisii me kaikki ollaan. Harmi, että byrokratia ja muu tällänen sumentanut maalaisjärjen. Ja jos karenssi ees tulee niin sitten tulee. Kaikesta kyl selvii.

Vierailija
26/70 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastattelussa sanot että jos duuni tulee menet autonouluun

Ei vaan hakemuksessa, ettei tartte vaivautua turhaan haastatteluun.

Sinkkumies

Vierailija
27/70 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sitä ja kerrot hakemuksessa, ettei sinulla sellaista ole.

Vierailija
28/70 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot saastuttaa. Eikä ainakaan minulla ole edes ajokorttia. 

Vierailija
29/70 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arpooko joku kone noi "työpaikkatarjoukset"? Sen verran outoa postia saan. Mut on lomautettu maaliskuun loppuun asti, mutta silti piti hakea työpaikkaa, joka alkaisi huhtikuussa.

Kai hait paikkaa ja ilmoitit, että olet koko maaliskuun käytettävissä ;)

Sinkkumies

Vierailija
30/70 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kirjoitti:

Ei näitä tohdi stressata. Yleensä ihan ymmärtävää sakkia on noissa. Ihmisii me kaikki ollaan. Harmi, että byrokratia ja muu tällänen sumentanut maalaisjärjen. Ja jos karenssi ees tulee niin sitten tulee. Kaikesta kyl selvii.

Toivottavasti työnantaja on inhimillinen. Kolmen kuukauden karenssi ei ole helppo juttu. Tulee nälkä ja laskupino kerääntyy. 

Vierailija
31/70 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pääse töihin julkisilla, sanot haastattelussa että sulla ei ole ajokorttia eikä autoa ja julkiset ei kulje joten tarviit työnantajan järjestämän kuljetuksen töihin jos sinut valitaan. Toisaalta, voit varmaan laittaa tämän jo hakemukseen niin ei tarvitse suotta vaivautua paikalle.

Vierailija
32/70 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain vähän aikaa sitten te-toimistosta jonkun "sinulle sopivia" koulutuksia sisältävän s-postin. Yksi koulutuksista oli suunnattu lääkäreille. Arvatkaapa olenko lääkäri saati edes terveydenhoitoalalla?

Vierailija
33/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimiston kanssa pitää toimia niin kuin intissä. Heti kun on edes hivenenkin itseä kiinnostavaa kakkakurssia, se kannattaa ottaa. Saat lisää rahaa ja kukaan ei ehdota mitään tyhmää sinä aikana kun olet itse valitsemassasi temppukoulutuksessa.

Korkeakoulutetuille on tarjolla isoissa kaupungeissa joskus ihan oikeasti hyviä kurssikokonaisuuksia, jotka on ilo ottaa vastaan.

Eli inttiviittaus tuli siitä, että intissä on tarjolla monenlaista nakkia, kun valitset itse nakin, vältyt siltä pahimmalta paskanakilta, joka on kulman takana.

Mutta vastaus itse ap:n ongelmaan. Leiki mukana, ei ole sinun vikasi jos myöhästyt töistä. Homma menee niin, että jos pakotetaan johonkin, silloin voi hommat hoitaa huonosti. 

34/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräkylällä asuminen ja autottomuus on erinomainen keppihevonen olla ikinä lähtemättä töihin. Se työ pitää tuoda siihen kämpän viereen, tietenkin.

Maksaako työkkäri myös ajokortin vai mistä työtön saa 2500 euroa?

Vierailija
35/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minulla ei ole autoa saatikka ajokorttia eikä haastattelija tai te-toimiston virkailija ota asiaan kantaa. Mitä ihmettä?

jees, perusaivotoiminta on lakannut kokonaan 2000 luvulla....

teet senverta paskan hakemuksen että eivät ota sua vaikka oliskin auto?

Vierailija
36/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet paikkaa ja jos jostain syystä pääset haastatteluun niin siellä annat vielä ilmi ettet omista ajokorttia tai autoa, tuskin palkkaavat. Ongelma hoidettu.

Noin se kuuluu tehdä. Jos jätät hakematta siitä syystä, että et täytä ehtoja, joudut kuitenkin karenssiin. Tärkeintä on hakea paikkaa. Kyllä se työnantaja sitten osaa ratkaista asian järkevästi.

TE-toimisto kyykyttää, se on selvä, mutta sitä pitää osata mielistellä ihan oman taloudellisen turvan takia. Hain itsekin lähihoitajan työtä kehitysvammaisten parissa (3-vuorotyö), johon minulle tuli TE-toimistosta kirjallinen ilmoitus. Sitä oli haettava, vaikka minulla ei ole koulutusta eikä kokemusta, enkä todellakaan halua tehdä 3-vuorotyötä nyt 50-vuotiaana, kun en ole sellaista ennenkään tehnyt. Eivät kutsuneet haastatteluun, koska luonnollisesti etsivät alalle kouluttautunutta hoitotyöhön. Jos olisin jättänyt hakematta, olisi tukeni loppunut.

Vierailija
37/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelijan mielestä asia ei ole ongelma? Siis olet jo ollut haastattelussa ko. paikkaan, kertonut siellä tilanteen, mutta todettu, että asia OK, ei ongelmia.

Missä siis mättää? Et halua töihin?

Vierailija
38/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gauheeta. Tulisipa äkkiä kansalaispalkka, niin ei tarvitse enää olla TE-toimiston kiusattavana.

Vierailija
39/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän, jos ei ole korttia, mutta auto on aina helppo ostaa. Kyllä suomalaisissa on oikeasti aikamoinen rutina-lorvikatarri nykyään, kun aina vaan syitä ja syitä, miksei jotain työtä voi hakea. Tuommoiset pinnarit pilaa niiden oikeidenkin työttömien maineen. Niiden, jotka ihan tosissaan yrittää, eikä keksi kuviteltuja ongelmia tielle, miksei jotain paikkaa voi hakea.

Ja kyllä, olen ollut työtön itsekin. Ja kyllä, minulle soitettiin klo 15 perjantaina, että pääsisin maanantaista 3kk:n työpätkälle. Työpaikka oli 13km lähimmästä bussilinjasta, jolla siis olisi päässyt sinne ajoissa, kun työ alkoi klo 8:30 ja ensimmäinen bussi kulki ohi 10 jälkeen. Meillä on yksi auto ja mies tarvii sitä töihin menoon. Tottakai lupasin tulla, olihan mulla viikonloppu aikaa ratkaista ongelma. Lauantaina hommattiin meille toinen auto. Maksoi 500 Euroa ja pelitti ihan hyvin. Sillä sitten ajelin sen 3kk töihin ja vielä itseasiassa sen jälkeen seuraavaankin paikkaan.

Sitten av-mammat alapeukuttaa, kun onhan se hirveää, että ihmisen pitäisi itse ottaa vastuuta jostain...

Vierailija
40/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haet paikkaa ja jos jostain syystä pääset haastatteluun niin siellä annat vielä ilmi ettet omista ajokorttia tai autoa, tuskin palkkaavat. Ongelma hoidettu.

Noin se kuuluu tehdä. Jos jätät hakematta siitä syystä, että et täytä ehtoja, joudut kuitenkin karenssiin. Tärkeintä on hakea paikkaa. Kyllä se työnantaja sitten osaa ratkaista asian järkevästi.

TE-toimisto kyykyttää, se on selvä, mutta sitä pitää osata mielistellä ihan oman taloudellisen turvan takia. Hain itsekin lähihoitajan työtä kehitysvammaisten parissa (3-vuorotyö), johon minulle tuli TE-toimistosta kirjallinen ilmoitus. Sitä oli haettava, vaikka minulla ei ole koulutusta eikä kokemusta, enkä todellakaan halua tehdä 3-vuorotyötä nyt 50-vuotiaana, kun en ole sellaista ennenkään tehnyt. Eivät kutsuneet haastatteluun, koska luonnollisesti etsivät alalle kouluttautunutta hoitotyöhön. Jos olisin jättänyt hakematta, olisi tukeni loppunut.

Näin juuri. Kun tulee käsky hakea jotain paikkaa niin sitä haetaan, oli se sitten sopiva tai ei. En ymmärrä miten tänäkin päivänä jotkut voi olla niin tietämättömiä tästä asiasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän