Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimistoi pakottaa hakemaan palkkatukipaikkaa jossa tarvitaan autoa

Vierailija
19.02.2017 |

Mutta minulla ei ole autoa saatikka ajokorttia eikä haastattelija tai te-toimiston virkailija ota asiaan kantaa. Mitä ihmettä?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hölmöilyä taas työkkärissä. Hae sitä paikkaa ja tee selväksi että et omista autoa saati ajokorttia. Näin olet velvollisuutesi tehnyt ja työnantaja tietää olla palkkaamatta.

Vierailija
42/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräkylällä asuminen ja autottomuus on erinomainen keppihevonen olla ikinä lähtemättä töihin. Se työ pitää tuoda siihen kämpän viereen, tietenkin.

Sinulle tämä voi tulla yllätyksenä, mutta kerron kuitenkin, että kaikki työpaikat eivät sijaitse kaupunkien keskustassa. Osa on paikoissa, jonne ei edes mene mitään julkista liikennettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4352 kirjoitti:

Minäkin sain vähän aikaa sitten te-toimistosta jonkun "sinulle sopivia" koulutuksia sisältävän s-postin. Yksi koulutuksista oli suunnattu lääkäreille. Arvatkaapa olenko lääkäri saati edes terveydenhoitoalalla?

Mulla noi on aina puhelinmyyntiä. Aina.

Olen ollut työssä markkinointipäällikkönä ja viestintäpäällikkönä ja näitä ja vastaavia paikkoja on ollut mol.fi -palvelussa avoinna ja olen niitä luonnollisesti hakenut. Mutta näitä ei mulle koskaan siellä omilla sivuilla ehdoteta. Myös "sopivimmat koulutukset" osiossa on aivan outoja juttuja: raskaan kaluston kuljettajan täydennyskoulutus jne. Olen sata kertaa käynyt katsomassa ne omat tiedot sieltä, että onko mulla siellä todella joku merkintä, että osaan ajaa rekkaa tai että olen jotenkin pätevöitynyt puhelinmyyjä.  Ei ole ei, myös työkkäriin olen soittanut tästä ja he eivät nyt osaa sanoa miksi mulle noita rekkakuskin täydennyskoulutuksia tarjotaan, kun ajokorttitedoissa on on ihan se perus henkilöauton kortti.

Ymmärän että noita puhelinmyyjän hommia ehdotetaan varmaan kaikille, koska ne samat paikat on aina vaan avoinna. Mutta en pysty käsittämään, että kun on oman alan paikka auki, sitä ei ehdoteta. Yhtäkään tällaista varsinaista "työtarjousta" en ole työkkäristä saanut, vaikka siis paikkoja on ollut ihan heidän palvelussaan auki.

Toinen hupaisa on Monster.fi, josta auliisti tulee sähköpostiin uusimmat työpaikat, oikein järkättynä sulle otsikolla "päivän sopivin". Mulle on päivän sopivin ollut kaikkea osastonylilääkäristä kaivinkoneenkuljettajaan. Vaikka on siellä profiili ja ruksittuna ne alat, joilta töitä ensisijaisesti haen. Lääkärintutkintoa ei totisesti ole, olisikin...

Vierailija
44/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet vaan ap sitä paikkaa. Itse laitoin hetken aikaa sitten kolme hakemusta paikkoihin, joihin ei mitään edellytyksiä päästä.

Ainoa mikä harmittaa, on se, että kaipa kaikki pikkuyritystenkin pyörittäjät tietävät myös tämän työtarjoussysteemin, jotenkin meinaan niin nolottaa laittaa omalla nimellä ja osoitteella hakemuksia paikkoihin, joista luulisi yksinkertaisemmankin ihmisen tajuavan, että rahkeet/koulutus ei riitä.. jos eivät tiedä, varmaan nauravat firmoissa partaansa, että mikähän tämäkin luulee olevansa. Tai vaihtoehtoisesti kiroavat hukkaan mennyttä aikaa, mikä menee näiden hakemusten lukemiseen..

Vierailija
45/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärrän, jos ei ole korttia, mutta auto on aina helppo ostaa. Kyllä suomalaisissa on oikeasti aikamoinen rutina-lorvikatarri nykyään, kun aina vaan syitä ja syitä, miksei jotain työtä voi hakea. Tuommoiset pinnarit pilaa niiden oikeidenkin työttömien maineen. Niiden, jotka ihan tosissaan yrittää, eikä keksi kuviteltuja ongelmia tielle, miksei jotain paikkaa voi hakea.

Ja kyllä, olen ollut työtön itsekin. Ja kyllä, minulle soitettiin klo 15 perjantaina, että pääsisin maanantaista 3kk:n työpätkälle. Työpaikka oli 13km lähimmästä bussilinjasta, jolla siis olisi päässyt sinne ajoissa, kun työ alkoi klo 8:30 ja ensimmäinen bussi kulki ohi 10 jälkeen. Meillä on yksi auto ja mies tarvii sitä töihin menoon. Tottakai lupasin tulla, olihan mulla viikonloppu aikaa ratkaista ongelma. Lauantaina hommattiin meille toinen auto. Maksoi 500 Euroa ja pelitti ihan hyvin. Sillä sitten ajelin sen 3kk töihin ja vielä itseasiassa sen jälkeen seuraavaankin paikkaan.

Sitten av-mammat alapeukuttaa, kun onhan se hirveää, että ihmisen pitäisi itse ottaa vastuuta jostain...

Sun autosta ei sen ostohinnan lisäksi ole muita kuluja?

Vierailija
46/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli sopiviin koulutuksiin omille sivuille laitettu ykköseksi joku maahanmuuttajien kotoutumiskoulutus. Roolileikkien avulla oppimista.

Olen yli 40 vuotta sitten täällä syntynyt suomalaisten vanhempien lapsi. Nimikin erittäin tyypillinen suomalainen nimi. Joku kone ne varmaan arpoo sinne.

Vierailija
47/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2019 alusta alkaen ap:lla ei enää ole mahdollisuutta kieltäytyä. Silloin asiasta vastaa ostopalveluna hankittu rekrytointifirma, joka saa rahaa siitä, että ap menee töihin. Karenssi tulee jo siitä, että kieltäytyy tunnin työstä.

Nauttikaa nyt siitä, että voitte ällitellä ja ihmetellä te-toimiston tyhmyyttä. Enää noin 22 kuukautta ja taivas aukeaa, kieltäytyä ei enää voi, oli tarjottu työ mitä tahansa. Ja koska rekryfirman laatu näkyy siinä, että hitsaajaa ei laiteta aivokirurgiksi, niin turha väittää, että kamla juttu. Kyllä ne katsoo, että lähihoitajasta on lumenluontiin.

Vierailija
48/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärrän, jos ei ole korttia, mutta auto on aina helppo ostaa. Kyllä suomalaisissa on oikeasti aikamoinen rutina-lorvikatarri nykyään, kun aina vaan syitä ja syitä, miksei jotain työtä voi hakea. Tuommoiset pinnarit pilaa niiden oikeidenkin työttömien maineen. Niiden, jotka ihan tosissaan yrittää, eikä keksi kuviteltuja ongelmia tielle, miksei jotain paikkaa voi hakea.

Ja kyllä, olen ollut työtön itsekin. Ja kyllä, minulle soitettiin klo 15 perjantaina, että pääsisin maanantaista 3kk:n työpätkälle. Työpaikka oli 13km lähimmästä bussilinjasta, jolla siis olisi päässyt sinne ajoissa, kun työ alkoi klo 8:30 ja ensimmäinen bussi kulki ohi 10 jälkeen. Meillä on yksi auto ja mies tarvii sitä töihin menoon. Tottakai lupasin tulla, olihan mulla viikonloppu aikaa ratkaista ongelma. Lauantaina hommattiin meille toinen auto. Maksoi 500 Euroa ja pelitti ihan hyvin. Sillä sitten ajelin sen 3kk töihin ja vielä itseasiassa sen jälkeen seuraavaankin paikkaan.

Sitten av-mammat alapeukuttaa, kun onhan se hirveää, että ihmisen pitäisi itse ottaa vastuuta jostain...

Vähän eri asia ostaa auto palkkatyötä varten, kuin 9e/päivä orjatyöhön.

T. Työssäkäyvä autonomistaja

Vierailija
49/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään voi hakea huoleti mitä vaan, ei sinne kuitenkaan pääse.

Vierailija
50/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän eri asia ostaa auto palkkatyötä varten, kuin 9e/päivä orjatyöhön.

T. Työssäkäyvä autonomistaja

Etenkin, kun palkkatyötä 9 e/h olisi tarjolla 4 h/vko. Eli työttömän tilanne tulee heikkenemään.

Vierailija
51/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostitko itse auton työttömyystuella vai mitenkä? Vai ostiko miehesi sen?

Vierailija
52/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun auto kulkee sitten vissiin ihan pyhällä hengellä?

Kun lähimmälle bussipysäkillekin on matkaa 13 km, niin työpaikalle pitää olla vähintään 14 km, joka tietää n. 30 km ajoa päivittäin.

En aja ehkä keskimäärin ihan tuota määrää, mutta meillä menee bensaan rahaa sellaiset reilu 100 € kuukaudessa. Ja auto on uusi, eli kuluttaa aika vähän. Noi 500 € autot on yleensä aikamoisia bensasyöppöjä.

Lisäksi tätä sun 500 € autoa ei tartte katsastaa eikä huoltaa lainkaan? Vakuutuskin on tarpeeton?

Itse käyn töissä, ihan hyväpalkkaisessa jopa. Silti pystyn ajattelemaan, että työttömyyskorvauksella olevan on vaikea irrottaa se 500 € ihan yhtäkkiä auton ostoon, varsinkaan viikonlopun aikana. Teillä oli ilmeisesti säästöjä ja mieskin osallistui sun auton hankintaan? Mieti yksinäinen ihminen tilallesi. Joka on ollut vaikka jo kaksi vuotta vailla töitä. Tuolla summalla ei yleensä saa katsastettua, hienoa että löyty teille! Katsastus maksaa heti sen reilu 50 € pakokaasumittauksineen - tässä piti päästä heti viikonlopun jälkeen ajamaan, eli mikään superhalpa nettitarjous ei olisi tullut kyseeseen.

Meillä ainakin auto on aika merkittävä kuluerä, vaikkei raha edes ole tiukassa. Sulla oli mies ilmeisesti kuitenkin rahoittamassa sitä sin 500 € menopeliä, kun sitten taas työttömänäkin sillä pystyit kuitenkin ajamaan?

Vierailija
53/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä on aika, joka katsotaan, että työmatka voi kestää? Eli siis otettava vielä vastaan? 

Vierailija
54/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet paikkaa ja kerrot jo hakemuksessa selkeästi ettei sinulla ole ajokorttia tai autoa. Tuskin soittelevat haastatteluun ja ongelma ratkaistu. Ei ole sinun vikasi, että työkkärillä on idioottimaiset vaatimukset

Vierailija
55/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet vaan ap sitä paikkaa. Itse laitoin hetken aikaa sitten kolme hakemusta paikkoihin, joihin ei mitään edellytyksiä päästä.

Ainoa mikä harmittaa, on se, että kaipa kaikki pikkuyritystenkin pyörittäjät tietävät myös tämän työtarjoussysteemin, jotenkin meinaan niin nolottaa laittaa omalla nimellä ja osoitteella hakemuksia paikkoihin, joista luulisi yksinkertaisemmankin ihmisen tajuavan, että rahkeet/koulutus ei riitä.. jos eivät tiedä, varmaan nauravat firmoissa partaansa, että mikähän tämäkin luulee olevansa. Tai vaihtoehtoisesti kiroavat hukkaan mennyttä aikaa, mikä menee näiden hakemusten lukemiseen..

Kirjoita seuraavalla kerralla hakemukseen "Sain tiedon paikasta te-toimiston työtarjousten kautta" tai jotain vastaavaa. Näin tietävät, että et tyhmyyttäsi paikkaa hae, vaan te-toimisto tyhmyyttään sinut siihen pakottaa.

Vierailija
56/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä on aika, joka katsotaan, että työmatka voi kestää? Eli siis otettava vielä vastaan? 

Ei ole suoraan tiettyä aikaa. Mm. kulkuyhteydet vaikuttavat. Edes te-toimisto ei voi pakottaa ottamaan vastaan paikkaa esimerkiksi 50 kilometrin päästä, jos ei ole autoa ja julkisilla ei pääse. Harvassa tosin tuollaiset paikat ovatkaan, mutta esimerkkinä noin.

Vierailija
57/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4352 kirjoitti:

Minäkin sain vähän aikaa sitten te-toimistosta jonkun "sinulle sopivia" koulutuksia sisältävän s-postin. Yksi koulutuksista oli suunnattu lääkäreille. Arvatkaapa olenko lääkäri saati edes terveydenhoitoalalla?

Siis saitko jonkun yleisen, kaikille työttömille lähetetyn sähköpostin, jossa vinkataan tulevista koulutuksista ja oletat, että siinä on valikoitu juuri sinut vastaanottajaksi?

Vierailija
58/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä sain kans ihan samanlaisen "tarjouksen", auto on työssä pakollinen eikä mulla ole edes ajokorttia. Kun kysyin työkkäristä eikö siellä tiedoissa näy mun ajokortittomuus, niin sain vastaukseksi että "hae nyt vaan sitä työtä".

Joten heitän työnantajaa jollakin puutaheinää-hakemuksella, ja teen selväksi että tää on te-toimiston aivopieru, eikä sitä autoa tosiaankaan ole sori vaan.

Vierailija
59/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4352 kirjoitti:

Mulla noi on aina puhelinmyyntiä. Aina.

Olen ollut työssä markkinointipäällikkönä ja viestintäpäällikkönä ja näitä ja vastaavia paikkoja on ollut mol.fi -palvelussa avoinna ja olen niitä luonnollisesti hakenut. Mutta näitä ei mulle koskaan siellä omilla sivuilla ehdoteta. Myös "sopivimmat koulutukset" osiossa on aivan outoja juttuja: raskaan kaluston kuljettajan täydennyskoulutus jne. Olen sata kertaa käynyt katsomassa ne omat tiedot sieltä, että onko mulla siellä todella joku merkintä, että osaan ajaa rekkaa tai että olen jotenkin pätevöitynyt puhelinmyyjä.  Ei ole ei, myös työkkäriin olen soittanut tästä ja he eivät nyt osaa sanoa miksi mulle noita rekkakuskin täydennyskoulutuksia tarjotaan, kun ajokorttitedoissa on on ihan se perus henkilöauton kortti.

Ymmärän että noita puhelinmyyjän hommia ehdotetaan varmaan kaikille, koska ne samat paikat on aina vaan avoinna. Mutta en pysty käsittämään, että kun on oman alan paikka auki, sitä ei ehdoteta. Yhtäkään tällaista varsinaista "työtarjousta" en ole työkkäristä saanut, vaikka siis paikkoja on ollut ihan heidän palvelussaan auki.

Toinen hupaisa on Monster.fi, josta auliisti tulee sähköpostiin uusimmat työpaikat, oikein järkättynä sulle otsikolla "päivän sopivin". Mulle on päivän sopivin ollut kaikkea osastonylilääkäristä kaivinkoneenkuljettajaan. Vaikka on siellä profiili ja ruksittuna ne alat, joilta töitä ensisijaisesti haen. Lääkärintutkintoa ei totisesti ole, olisikin...

Ne Oma asioinnissa näkyvät listat eri töistä ja koulutuksista eivät ole kenellekään järkeviä eikä ole TE-toimiston virkailijoiden ehdotuksia, vaan tulevat jonkun random-tietokonesovelluksen perusteella, joka toimii hölmösti. Maailma ois parempi paikka, jos niitä ei olisi. :)

Vierailija
60/70 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olit se yksi tuhannesta, joka onnistuu saamaan tuon hintaluokan auton joka toimii. Yleensä niihin pitää tehdä ensimmäisen viikon jälkeen 500e remppa ja ne seisovat enimmän ajan korjaamolla, joten ratkaisusi ei ole yleispätevä. Olisit vielä kertonut, ettei sinulla ollut korttiakaan, mutta viikonlopun aikana ehdit käydä pikakurssin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä