Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työvoiman palvelukeskuksessa kirjoilla olevat: kertokaa,mitä siellä tapahtuu

Vierailija
19.02.2017 |

Työkkäri pakottaa allekirjoittamaan paperin, jolla laitetaan suostumus sinne siirtymiseen. Mitä jos en allekirjoita? Mitä hyötyä siirrosta on minulle? Olen korkeakoulutettu ja haluan alani töitä, olen sen kertonut työkkäriin. Tukitöitä ja palkaatuettua työtä haluaisin tehdä, mutta kunta eikä valtio tarjoa eikä työkkäri. Minut siis halutaan siirtä työttmien tilastoita häiritsemästä ö-mappiin? Olen jo 58-vuotias.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ketään, joka on siirretty sinne TYPiin?

Vierailija
2/6 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typ on äärettömän hirveä paikka näin omalta kokemukseltani sanoen. Kirjoitan illemmalla tarkemmin tänne, jos keskustelu on tallessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typ on äärettömän hirveä paikka näin omalta kokemukseltani sanoen. Kirjoitan illemmalla tarkemmin tänne, jos keskustelu on tallessa.

Kirjoita ihmeessä, jos pystyt. Eniten mietyttää jokin karenssi, jos en suostu pakkosiirtoon. Työkkärissä ne ajaa siirtoa kuin käärmettä pystyyn. Olen valmis työhön, jos niitä täällä olisi. Ei ole työhönosoituksia tullut ja olen hakenut moneen paikkaan. Voi luoja, ota minut pois! 

Vierailija
4/6 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaali korkekoulutettu työkykyinen ja -haluinen työnhakija. Minut siirrettiin työvoiman palvelukeskukseen, eli monialaiseen yhteispalveluun, työttömyyden keston perusteella. Tein heti kättelyssä selväksi, että etsin vain normaaleja palkallisia töitä. Sittemmin olenkin saanut sieltä vain joitain työtarjouksia, joita olen yleensä ehtinyt jo hakea. Eli ei juuri poikkea työkkärin asiakkaana olemisesta.

Vierailija
5/6 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy jo että et voi saada työtä 58-vuotiaana!  Mutta jos haluat ajankuluksesi jotain tehdä, menet typpiin ja teet mitä vaan.

Perusjuttu on että asetu työnantajan tuolille. Katso itseäsi peilistä. Vertaa osaamistasi, innokkuuttasi ja terveyttäsi esim. 30-40 vuotiaaseen työnhakijaan.

Siivoushommia voit saada, jos et ole ylilihava ja kovin sairas

...

Vierailija
6/6 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita ihmeessä, jos pystyt. Eniten mietyttää jokin karenssi, jos en suostu pakkosiirtoon. Työkkärissä ne ajaa siirtoa kuin käärmettä pystyyn. Olen valmis työhön, jos niitä täällä olisi. Ei ole työhönosoituksia tullut ja olen hakenut moneen paikkaan. Voi luoja, ota minut pois! 

Kokemukseni työvoiman palvelukeskuksesta ovat tosiaan melko kielteiset. Hommahan menee niin että TYP-asiakkaana sinulla on nimetty tietty työvoimatoimiston "asiantuntija" sekä sosiaalitoimen sosiaalityöntekijä, jotka haluavat tavata sinua suhteellisen säännöllisesti. Alkuhaastattelu on tosi tarkka missä tentataan kaikki mahdollinen työhistoria sekä sosiaalityöntekijä kyselee kaikki velat ja omaisuudet yms. TYP yrittää kaikin keinoin saada asiakkaansa 9€ orjatöiden piiriin esimerkiksi johonkin työpajaan. Käsittääkseni sen saa kuitenkin itse päättää, ryhtyykö TYPin asiakkaaksi vaiko ei.