Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KILTEILLE NUORILLE NAISILLE: mitä olen oppinut deittailusta 41-vuotiaaksi asti (ja mitä olisin toivonut tietäväni nuorena)

Vierailija
19.02.2017 |

Olin kiltti tyttö nuorena, ajattelin kovasti sitä mitä muut minusta ajattelevat. Seurustelin ja olin uskollinen. Vahdin "mainettani", että kukaan ei vain ajattelisi, että olen kevytkenkäinen. Avioiduin varsin nuorena.

Miltä tämä minut säästi? Varmaankin suruilta, joita olisin kokenut, jos olisin elänyt liian villisti, vaikea sanoa. Toisaalta sitten itseni "säästäminen" ei säästänyt minua esimerkiksi petolliseksi osoittautuneelta mieheltä, huorittelijoilta (baarin pihtarihuoran huutelijat) tai siltä, että esim. täällä jo yhden miehen kanssa ollut nainen on osan miehistä mielestä jotenkin pilattu.

Tajusin vasta lähempänä neljääkymppiä, että en ole edes miettinyt, mitä itse haluan, kun yritin miellyttää näkymätöntä moraalipoliisia. En uskaltanut vaatia sellaista seksiä, josta pidin, en tehdä asioita joita halusin.

Nyt olen ollut jo vuosia sinkku ja vihdoin olen tilanteessa, että seksi on iloinen asia jota minulla on kivan ihmisen kanssa (oli sitten vakituinen seksikumppani tai puoliso). Tiedän, että naisen siveyden vahtijoille ongelma ei ole se, että tekisin jonkun tietyn "rikkeen", jonka jälkeen muuttuisin heidän silmissään l**kaksi. Tämä kyseinen ihmistyyppi ei yleisesti ottaen salli lainkaan sitä, että nainen pitää seksistä tai harrastaa sitä omaksi ilokseen. He haluavat määrätä, kenen kanssa, milloin ja miten naisen on luvallista harrastaa seksiä. Kun lakkasin piittaamasta tästä ihmisryhmästä, huomasin että miehissä(kin) on todella paljon seksiin luontevasti ja kivasti suhtautuvia miehiä. Heidän parisuhteensa voivat alkaa seksistä tai kahvittelusta, sillä ei ole väliä - huomio on jossain ihan muualla.

Koskaan ei pitäisi tehdä asioita, joita ei halua tehdä eikä sellaisen ihmisen kanssa, joka tuntuu väärältä. Mutta ei myöskään kannata sulkea itseltään mahdollisuutta nauttia seksistä mainitsemistani syistä. Ette hyödy siitä mitään, menetätte vain kosketuksen omiin haluihinne.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on täysin oikeassa.

Onneksi mä tajusin kaiken jo silloin nuorena ja elin jo silloin kuten itse halusin. Enkä ole katunut hetkeäkään.

N46

Minä siis olen harrastanut paljon irtosuhteita ja tykännyt joka hetkestä. Anteeks nyt, mutta purskahtaa teet näppäimille noita joitain moralisoivia kommentteja lukiessa, kuinka ne muka rikkovat ihmistä. Hohhoijaa. No uskokaa te niin, me muut nautitaan silti. Ja nyt naimisissa muistelen saatuja kokemuksia eikä ole tunnetta, etteikö olisi elänyt tarpeeksi.

N46

Vierailija
22/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollut kiltti tyttö enkä vahtinut mainettani. Mitä siitä hyödyin? En niin mitään. Joskus hävettää kun tulee muisteltua vanhoja känniseikkailuja. Olin aikamoinen idiootti nuorena.  Ihan oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ollut kiltti tyttö enkä vahtinut mainettani. Mitä siitä hyödyin? En niin mitään. Joskus hävettää kun tulee muisteltua vanhoja känniseikkailuja. Olin aikamoinen idiootti nuorena.  Ihan oikeasti.

Aloituksessa oli myös siitä, että ei kannattaisi tehdä vastentahtoisesti asioita tai väärältä tuntuvien ihmisten kanssa. Silloin harvemmin tulee paska olo, jos toimii aidosti siten kuin itse kokee hyväksi.

Itselläni ei ole morkkista tullut, ikää reilusti yli 40.

Vierailija
24/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa oli myös siitä, että ei kannattaisi tehdä vastentahtoisesti asioita tai väärältä tuntuvien ihmisten kanssa. Silloin harvemmin tulee paska olo, jos toimii aidosti siten kuin itse kokee hyväksi.

Ei mulle silloin tullut morkkista. Nyt, vasta myöhemmin tajusin, että kaikki mitä tein, ei ollut ollenkaan fiksua. Paljon parempi tulee kun ei lähde mukaan kaikkiin nuoruuden typeryydessä tehtyihin juttuihin. Siinä ei häviä mitään jos ei "elä" ihan kaikkea. Kokeiluista ja kokemuksista voi tulla myös taakka.

Vierailija
25/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle silloin tullut morkkista. Nyt, vasta myöhemmin tajusin, että kaikki mitä tein, ei ollut ollenkaan fiksua. Paljon parempi tulee kun ei lähde mukaan kaikkiin nuoruuden typeryydessä tehtyihin juttuihin. Siinä ei häviä mitään jos ei "elä" ihan kaikkea. Kokeiluista ja kokemuksista voi tulla myös taakka.

Niin. Ja on tosiaan olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin itsensä rajoittaminen tai sitten toisaalta KAIKEN tekeminen mitä mieleen juolahtaa. Ap esimerkiksi ei mielestäni haikaillut minkään sekoilunohdin tai joka mieluiten toteuttamisen perään vaan oli varsin harkitsevan oloinen. ☺

Vierailija
26/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo sana on sekoilun. Autocorrect ei ole ystävä. 😅

T. 26

Vierailija
27/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sekoilun perään".

Onpas tämä vaikeaa. 😂

Vierailija
28/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesi aihe ei ole kovin kuumottava, kun moni ei kommentoi. Toivottavasti se kertoo siitä, että suhtautuminen seksiin on normaalimpaa nykyään. :)

ap

Anteeks mitä? Ethän sä ole näkemyksesi mitään uutta? Nykyään on kuuminta hottita vaihtaa kumppaneita tiuhempaan kuin sukkia eikä sitoutua mihinkään. Sama se mitä sukupuolta olet. Sitä pidetään ainoana oikeana tapana tutustua itseensä ja omaan seksuaalisuuteen. Old News.

Sama jako tosin vielä jostain syystä on pyritty säilyttämään :kiltit ja tuhmat (niin kuin sinä teet itsekin) Nykyään vaan näkökulmaa on pyritty kääntämään ja ne "kiltit" nähdään naiiveina, jotka luopuu niin hirveän paljosta kun "tuhmat" on niitä, jotka osaa elää ja seikkailla.

Aika paljon noita ylänuolia on päätynyt aloitukseen siihen nähden, että aihe olisi turha. :)

Aloituksessa otin kantaa vääränlaisen kiltteyteen, siihen että itseään rajoittaa VAIN siksi, että muuten pelkää tulevansa tuomituksi. Jos aidosti kokee huonona sen, että seksikumppanini kanssa ei ole parisuhteessa, kannatan että sitten toimii sen mukaan. Itse en halua elää seksitöntä elämää vaikka en parisuhdetta aktiivisesti etsikään ja koen kivan vakimiehen seksiin olevan loistava ratkaisu.

Olen myös mennyt joitain kertoja sänkyyn nopeasti koska teki mieli, en humalassa tai muuten heikossa henkisessä tilassa. Sekin on ollut ihan ok, vaikka ei minun juttuni pidemmän päälle.

Olen siis aina ollut harkitseva ja tuskin olisin sekoillut, vaikka en olisikaan vahtinut neuroottisesti kuviteltua mainettani nuorena. Minulle seksin vapautuminen noista arvolatauksista merkitsee sitä, että teen mitä haluan tehdä pyytelemättä anteeksi/miettimättä jonkun mielipidettä. Paitsi sen seksikumppanin, toivon että kokemus on kummallekin hyvä.

Vierailija
29/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele kiltteys.

Vierailija
30/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kiltti tyttö nuorena, ajattelin kovasti sitä mitä muut minusta ajattelevat. Seurustelin ja olin uskollinen. Vahdin "mainettani", että kukaan ei vain ajattelisi, että olen kevytkenkäinen. Avioiduin varsin nuorena.

Miltä tämä minut säästi? Varmaankin suruilta, joita olisin kokenut, jos olisin elänyt liian villisti, vaikea sanoa. Toisaalta sitten itseni "säästäminen" ei säästänyt minua esimerkiksi petolliseksi osoittautuneelta mieheltä, huorittelijoilta (baarin pihtarihuoran huutelijat) tai siltä, että esim. täällä jo yhden miehen kanssa ollut nainen on osan miehistä mielestä jotenkin pilattu.

Tajusin vasta lähempänä neljääkymppiä, että en ole edes miettinyt, mitä itse haluan, kun yritin miellyttää näkymätöntä moraalipoliisia. En uskaltanut vaatia sellaista seksiä, josta pidin, en tehdä asioita joita halusin.

Tässä asiayhteydestä kiltteys tarkoittaa minulle tätä. Ja tuollainen kiltteys tai "kiltteys" oli lähinnä itsensä rajoittamista. Olisin voinut myös kirjoittaa, että nuorena pyrin olemaan "kunnollinen" nainen. Nykyisin ajattelen että kunnollinen ihminen ei loukkaa muita eikä kohtele heitä huonosti. Seksiin se liittyy vain siinä tapauksessa, että ihminen kohtelee seksikumppaneitaan huonosti ja on sitä kautta ikävä ihminen, ei minun silmissäni kunnollinen. Seksistä pidättäytyminen ei siis minun maailmassani tee kenestäkään enemmän tai vähemmän kunnollista.

Muuta kiltteyttä en ole määritellyt eikä se ole tämän keskustelun aihe. Mutta mielenkiintoinen aihe kyllä, eli jos aloitat aiheestai ketjun niin voin osallistua. :)

Ap

Vierailija
31/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä pidättäytyminen ei siis minun maailmassani tee kenestäkään enemmän tai vähemmän kunnollista.

Milloin seksistä pidättäytyminen on ollut kunnollisuuden mittari? 

Vierailija
32/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vaatia sellaista seksiä, mitä haluat. Toivoa voit. Miten naiset reagoisivat, jos vaatisin naiselta vaikka pelkkää suihinottoa ja naiselle en tarjoaisi vastavuoroisesti mitään? Tai edes toivoisin?

Vierailija
33/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi vaatia sellaista seksiä, mitä haluat. Toivoa voit. Miten naiset reagoisivat, jos vaatisin naiselta vaikka pelkkää suihinottoa ja naiselle en tarjoaisi vastavuoroisesti mitään? Tai edes toivoisin?

Haluan sellaista seksiä, missä kumpikin ottaa toisen toiveet huomioon ja pyrkii miellyttämään toista. Nuorena olin miehen kanssa, jota kiinnosti suurimmaksi osaksi oma nautintonsa, jonka eteen tein kyllä asioita.

Tietenkään toisen ei tarvitse haluta tällaista seksiä. On ihan oma etuni, että käy ilmi jo ennen seksiä, jos mies haluaa vain tyydyttää itsensä minuun. Seksi jää silloin väliin.

Vierailija
34/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 = ap

Vierailija
35/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksistä pidättäytyminen ei siis minun maailmassani tee kenestäkään enemmän tai vähemmän kunnollista.

Ihan tosissasi kysyt? 😂😃😅😄

Vierailija
36/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen kanssa hyvin samansuuntaisia kokemuksia/tuntoja täälläkin.

Mitä aiemmin ymmärtää sen, että ei kannata yrittää väkisin mukautua toisten asettamaan muottiin, sitä aiemmin antaa itselleen mahdollisuuden löytää jotain/jonkun joka sopii juuri sille oikealle itselle.

Vierailija
37/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatiivisille ihmisille se on sitä vieläkin ja uskonnollisissa maissa ?=lainsäädäntö perustuu uskontoon) naisten seksuaalisuutta rajoitetaan monesti todella rankalla kädellä. Palstalla muutama vakiokirjoittaja kertoo säännöllisin väliajoin, miten yhdenkin miehen kanssa ollut nainen on pilalla. Ei tarvitse siis edes poistua täältä nähdäksesi tuota asennetta, odotat vain niitä aloituksia. :D

Et kyllä varmaankaan kysynyt tosissasi. :)

Ap

Vierailija
38/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin jo ottaa kierroksia, kun otsikosta oletin, että tämä on lassukan aloitus. Mutta tämä koskikin sitä, minkä tajusin onneksi hieman yli parikymppisenä itsekin. Tavallaan onni, että törmäsi "kilttimiehiin" (kusipäihin) jo silloin.

Vierailija
39/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin jo ottaa kierroksia, kun otsikosta oletin, että tämä on lassukan aloitus. Mutta tämä koskikin sitä, minkä tajusin onneksi hieman yli parikymppisenä itsekin. Tavallaan onni, että törmäsi "kilttimiehiin" (kusipäihin) jo silloin.

Täällä oli kyllä vastaava kopioitu viestiketju, mutta joku tiukkapipo taisi poistattaa sen muka asiattomana. ;)

Tämä on yksi niistä ikuisuusaiheista, jossa tavisnaiset ja -miehet eivät ymmärrä toistensa näkökulmia. Naiselle seksin saaminen on niin paljon helpompaa etteivät he voi ymmärtää miksi miehet pitävät usean seksikumppanin haalinutta naista huonona. Miesten näkökulma asiaan on, että joka toisen kanssa sänkyyn hyppäävällä naisella ei ole mitään kriteereitä seksikumppanille tai ne ovat niin löyhät että lähes kuka tahansa kaksilahkeinen käy --> huono harkintakyky. Miehet eivät myöskään ole aiemmin pystyneet varmistumaan lasten isyydestä, joten omia todennäköisyyksiä parantaakseen on ollut järkevää pitää naisten seksikumppanien määrä pienenä ja varsinkin estää avioliiton ulkopuoliset suhteet.

Ja tämä yllä oleva näkemys ei edes sisällä mitään tasoteoriaa tai naisten hypergamiaa eli lassukkajargonia jota av-mammat inhoaa. ;)

Vierailija
40/44 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, sinun viestissäsi puhutaan "joka toisen kanssa sänkyyn hyppääjistä". En ole tietääkseni sanonut olleeni joka toisen kanssa sängyssä vaan pyrkiväni pitkäaikaiseen (seksi)suhteeseen. Ennen kuin tiedän, haluanko seurustelusuhteen, toki haluan tietää toimiiko seksi.

Osa miehistä ajattelee tämän olevan huono asia ja osa naisista myös, mutta heidän kanssaanhan en pariudu. :D tämä oli minulle nuorena se ydinmotivaattori rajoittaa seksuaalista käyttäytymistäni. Ja tosiaan, en hyötynyt siitä.

En halua miestä, joka olettaa naisen elävän vuosia selibaatissa samaan aikaan kun mies tekee mitä haluaa. Sinkkuna eläminen on paljon parempi vaihtoehto kuin se, että rajoittaisin potentiaalisen miehen vuoksi itseäni asiassa, joka on minulle tärkeä. Arvomaailmamme olisivat aivan liian kaukana toisistaan - pidän sellaista miestä erittäin huonona optiona parisuhteeseen. Se on win-win, että esimerkiksi me emme pariudu. :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän