Rippilahja kummilta tytölle? Antakaa ideoita!
Mitä olette antaneet lahjaksi tai mitä lapsenne ovat saaneet mistä erityisesti tykkäsivät? Joku koru? Käteinen raha on minusta vähän tylsä. Budjetti noin 200€ max.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
kaulakoru rippiristi. Monet nuoret tykkäävät pitää ristiä kaulassaan.
Voithan kysyä etukäteen.
Joo kannattaa kyllä kysyä siitä rististä, esim. minä en ole ikinä käyttänyt rippiristiäni koska en usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan kysyä etukäteen.
Joo kannattaa kyllä kysyä siitä rististä, esim. minä en ole ikinä käyttänyt rippiristiäni koska en usko.
Minulla on sama kokemus omasta rippirististäni.. joten ei ehkä sellaista. Ap
Kummina ja teinityttöjen äitinä vastaan, että anna rahalahja, ei edes lahjakorttia. Vaikka itse pidät tätä tylsänä lahjana, tytöt ja mikseivät pojatkin, arvostavat rahalahjaa eniten. Meillä tytöt haluavat käyttää rahat tarkan harkinnan jälkeen johonkin isompaan. Mietinnässä on matka ja uusi tietokone lukion alkaessa, mutta joku kestävä designhuonekalukin on vaihtoehtona. Ne vain ovat liian isoja lahjoja yhden annettavaksi. Rippiristiä tai muita koruja ei haluta.
Itse sain valita haluamani ristikorun. Jos en olisi halunnut ristiä, olisin todennäköisesti saanut jonkun Kalevalakorun tai sormuksen. Yhdessä kävimme koruliikkeitä kiertämässä, budjetista oli suuntaa antavasti sovittu etukäteen.
Muita rippilahjoja en edes muista kymmenen vuoden takaa. Sain saman astiasarjan astioita, joita minulle oli ennestään kerätty. Ei se noin nuorena tuntunut kovin kivalta lahjalta mutta omilleen muutettuani olen kyllä ollut todella kiitollinen täydellisestä 12hlön ruokailu- ja kahviastiastosta tarjoiluvateineen ja uunivuokineen.
Itse ostin sellaisen lasipurkin johon laitettiin kastevettä. Sinällään turha mutta ihan hauska muisto.
Vierailija kirjoitti:
Kummina ja teinityttöjen äitinä vastaan, että anna rahalahja, ei edes lahjakorttia. Vaikka itse pidät tätä tylsänä lahjana, tytöt ja mikseivät pojatkin, arvostavat rahalahjaa eniten. Meillä tytöt haluavat käyttää rahat tarkan harkinnan jälkeen johonkin isompaan. Mietinnässä on matka ja uusi tietokone lukion alkaessa, mutta joku kestävä designhuonekalukin on vaihtoehtona. Ne vain ovat liian isoja lahjoja yhden annettavaksi. Rippiristiä tai muita koruja ei haluta.
No tyttö saa meiltä taskurahaa aina käydessään, joten siksi tuo rahan antaminen ei tunnu "kunnon" lahjalta, vaikka summa olisikin tuon parisataa euroa. Saa kyllä varmaan rahaa muilta sukulaisiltaan. Ap
Raha. Sorry to say.
Mutta joo, kummina annoin 100 € rahaa ja ostin lisäksi n. 50 € maksavan Kalevala Korun jutun, josta tiesin kummilapsen pitävän. Tämä siis todella läheiselle kummilapselle, siskoni tytölle, jonka kanssa ollaan jatkuvasti tekemisissä.
Rippiristi on se perinteinen juttu, mutta kummien kannattaa sopia keskenään, etteivöt kaikki tuo ristiä. Lisäksi tähän ei kannata panostaa isoja summia, koska se risti killuu kaulassa yleensä korkeintaan sen riparikesän. Minusta oli hienoa, kun siskoni antoi tytöllemme äitimme rippiristin, oli ostanut siihen uuden kauniin ketjun ja puhdistanut ristin (hopeinen). Meidän tyttäremme siis eka suvussa ripille päässyt. Lisäksi sai kummeilta rahaa.
Ei ainakaan ristiä, jos ei ole tiedossa että tyttö olisi uskossa. Hieman ot, omaa rippiristiäni en käyttänyt kuin rippijuhlissa, kun en kehdannut olla käyttämättä, ja myin korun opiskeluaikana rahapulassa romukullaksi.
Vaikka raha tuntuu tylsältä, niin se on varmasti se toivotuin lahja. Tai jos pelkkä raha tuntuu persoonattomalta, anna lisäksi joku pieni tavaralahja, esimerkiksi korvakorut jos tyttö käyttää sellaisia.
Milla kirjoitti:
Itse ostin sellaisen lasipurkin johon laitettiin kastevettä. Sinällään turha mutta ihan hauska muisto.
Rippilahjaksi? Tulevien lasten kastevettä varten?
Minusta olisi kiva antaa jotain "ylellistä hömppää" mistä teinit tykkää. Mulla oli itselläni kasvaessani eräs sukulainen joka toi tuollaisia lahjoja ja ne olivat ihan parhaita, niitä oli ihana avata kun ei yhtään osannut arvata mitä siellä on. Olen mm. reissuilta tuonut tytölle tuliaisina erilaisia meikkejä ja sellaisia merkkivaatteita mitä ei suomesta niin löydä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mopoauto
Liian kallis ja mielestäni kaikenlisäksi sellainen surmanloukku joita ei pitäisi yhdellekään teinille ostaa :/ ap
Tee step by step opas sijoittamisen aloittamiseen ja kylkeen vaikka se 200EUR rahaa alkupotiksi.
Velipojan kanssa teimme sellaisen serkullemme. Emme itse asiassa tiedä onko harrastus alkanut silloin, mutta jos on aloittanut, ihan hyvin hänen pitäisi pärjäillä.
Vein oman kummityttöni viime kesänä viikoksi reissuun, lahjaksi sai juhlapaikalla vain kirjeen että pakkaa laukut päivänä x.x ja tulee luokseni niin lähdetään. Toki tämä oli lapsen äidin kanssa junailtu. Olen myös tytön lähisukulainen.
Mä olin kateellinen veljilleni, jotka saivat lahjaksi rahaa. Itse sain tyttönä koruja lahjaksi, jotka jäivät käyttämättä.
Oma tyttöni toivoo selkeästi rahaa lahjaksi, kun ei korut ole hänen juttunsa lainkaan. Rippiristitoiveena on mahdollisimman edullinen ja yksinkertainen risti, kun tuskin tulee sitä kauheasti käyttämään.
Lapseni sai kummilasteni merkkiaurinkolasit.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni sai kummilasteni merkkiaurinkolasit.
En tajua?
Jos tyttö tykkää meikata, niin kokoa meikkipussi, jossa on selektiivistä ja muuten vähän laadukkaampaa kosmetiikkaa! Esim. Macin huulipuna, jokin Urban Decayn naked-paletti (1 tai 3 esimerkiksi) ja meikinkiinnityssuihke ( all nighter) ja Anastasia Beverly Hillsin dipbrow pomade tai kulmakynä. Meillä tyttö sai viime vuonna aamantapaisen meikkipussin lahjaksi ja melkein kyyneleet valui kun kiitti kummitätejään, jotka olivat yhdessä tuollaisen pussin koonneet!
Voithan kysyä etukäteen.