Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin noloja nuo "Morsian" pukeutuneet vanhojentanssijat! Hei, ne EI ole sinun häät! Valkea puku on morsiuspuku (yleensä)

Vierailija
19.02.2017 |

nykyään todella moni vanhojentansseihin pukeutunut ilmeisesti on käsittänyt täysin väärin koko vanhoentanssin idean. Nykytytöt kuvittelee että nyt on heidän häät käynnissä. Pannaan morsiuspuku ylle, morsiuskampaus, korut, kas kun ei huntua ja kukkakimppua) meikit, ja mennään vanhojentansseihin. Aivan naurettavaa. Noloa oikeastaan. Vanhojentanssiperinnne on ihan muua asia kuin sinun unelmiesi päivä, eli hääpäivä, jonka aika on sitten joskus. kyllä valkeaa mekkoa voi käyyttää milloin vain, mutta kun moni tekee siitä oikein tyllimäisen , kimaltelevan hääpuvun niin ei jää enää erehtymisen mahdolisuutta että nyt tässä Prinsessa Ruusunen luulee menevänsä naimisiin... hihhhih! Vanhemmat, yrittäkää vähän puhua järkeä teidän pikku Prinsessoille, etteivät nolaa itseään.

Kommentit (186)

Vierailija
181/186 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne EI ole sinun häät.

Ne ON ap:n häät.

Vierailija
182/186 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojentanssit muutenkin hömppää. Jos meinaa rahaa tuhlata, niin tuhlatkoon sitten semmoiseen mistä tykkää, vaikka häämekkoon. Pukeutukoot vaikka smokkiin jos huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/186 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssin 2012 ja jos oikein muistan, niin kirjaimellisesti kukaan ei puhunut siitä, että mekon pitäisi olla vanhalta ajalta. Ei tainnut käydä mielessänikään, että olisi olemassa sellainen perinne. Tavoitteena oli vain löytää jonkinlainen mekko.

30-luvun mekon teetättäminen se vasta nykyään maksaisi. Tytöt eivät myöskään enää ole marttoja, jotka osaisivat ommella mekkonsa. Minä olen sen puolesta, että maailma muuttuu ja nuoret saavat pukeutua aivan niin kuin itse haluavat. Eikö se ole hyvä, että he saavat ilmaista itseään ja tuoretta muotia? Jos joku haluaa pukeutua vanhaan tyyliin, niin sitä ei kukaan estä. 

Rahasta valittamista en ymmärrä, ne kirjoitukset myös usein ovat yhtä huuto-oksennusta. Jos joillakin on varaa, niin he saavat käyttää rahaa tasan sen verran kuin haluavat. Sellaiset ihmiset muutenkin tekevät asioita isommalla budjetilla, niin miksi yhtäkkiä tulisi tarve laittaa kukkaron nyörit tiukalle? Suhteessa heidän talouteensa suuretkaan summat eivät tunnu millään tavalla erikoiselta.

Vierailija
184/186 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joku sekoittaa keskenään vanhojentanssit ja häät. Antaa tyttöjen tanssia sydämensä kyllyydestä, vanhemmat jos haluaa kustantaa niin mikä ettei. Poika tulee halvemmaksi mutta jos olisi tyttö ollut niin olisi saanut kaikki mitä siihen kuuluu. Turheempaan minullakin on mennyt rahaa. 

Vierailija
185/186 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanssin 2012 ja jos oikein muistan, niin kirjaimellisesti kukaan ei puhunut siitä, että mekon pitäisi olla vanhalta ajalta. Ei tainnut käydä mielessänikään, että olisi olemassa sellainen perinne. Tavoitteena oli vain löytää jonkinlainen mekko.

30-luvun mekon teetättäminen se vasta nykyään maksaisi. Tytöt eivät myöskään enää ole marttoja, jotka osaisivat ommella mekkonsa. Minä olen sen puolesta, että maailma muuttuu ja nuoret saavat pukeutua aivan niin kuin itse haluavat. Eikö se ole hyvä, että he saavat ilmaista itseään ja tuoretta muotia? Jos joku haluaa pukeutua vanhaan tyyliin, niin sitä ei kukaan estä. 

Rahasta valittamista en ymmärrä, ne kirjoitukset myös usein ovat yhtä huuto-oksennusta. Jos joillakin on varaa, niin he saavat käyttää rahaa tasan sen verran kuin haluavat. Sellaiset ihmiset muutenkin tekevät asioita isommalla budjetilla, niin miksi yhtäkkiä tulisi tarve laittaa kukkaron nyörit tiukalle? Suhteessa heidän talouteensa suuretkaan summat eivät tunnu millään tavalla erikoiselta.

Minusta on surullista, että pitkä perinne on unohtunut niin nopeasti ja on lähdetty tässäkin amerikkalaistyylin imitoimiseen.

Maailma muuttuu, se on selvä, mutta tämä muutosprosessi on käynnistetty ihan muualta, kuin nuorten omasta aloitteesta.

Ja kyllä me entiset nuoret ihan itse haluttiin pukeutua vanhoiksi, tai siis vanhan ajan pukuihin. Ei maksanut paljon, kun itse teki valinnaiskurssilla. Yleistä oli myös puvun vuokraaminen pukuvuokraamoista tai teattereiden puvustamoista ym. Tuskin kukaan ompelijalla teetti.

Vierailija
186/186 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö itseään ja tuoretta muotia saa nuoret muulloin ilmaista, kuin vanhojen päivänä, vai mitä ihmettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi