Onko turhaa omistaa kahdet fiskarsin sakset keittiössä?
Elikkä olen siis nuori nainen ja asun pääasiassa yksin (pointti siis siinä että ei ole mitään suurperhettä). Minulla on turkoosit isot fiskarsin sakset. Olen kuitenkin ihastunut noihin Suomi 100 -juhlavuoden sinivalkoisiin saksiin. Eli: onko turhaa jos ostan ne? kun mitä teen kaksilla saksilla ... :(
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluan eri värisiä saksia eri hommiin! Olisi oikeasti hyödyllistä kun teen käsitöitä, joissa tarvitaan hyvät sakset ja toisaalta saatetaan leikellä sellaista, missä sakset tylsyy nopeasti.
Paha vaan että olen vasenkätinen ja meille myydään vaan punaisia saksia.
Joo, olen itsekin kironnut kun nykyään fiskarsilta tulee tosi hienoja kuoseja saksissa, ja aika vaan oikeakätisille. Fiskarseja kuitenkin nykyään myydään ympäri maailmaa. Niin luulisi myös niille erivärisille vasureille olevan kysyntää
Hyvä ja asiallinen kysymys asialliselta immeiseltä, saat yhtä hyvän vastauksen samanlaiselta. Fiskarsin saksia ei voi koskaan olla liikaa keittiössä. Kaiken varalta ja varmuuvven vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluan eri värisiä saksia eri hommiin! Olisi oikeasti hyödyllistä kun teen käsitöitä, joissa tarvitaan hyvät sakset ja toisaalta saatetaan leikellä sellaista, missä sakset tylsyy nopeasti.
Paha vaan että olen vasenkätinen ja meille myydään vaan punaisia saksia.
Joo, olen itsekin kironnut kun nykyään fiskarsilta tulee tosi hienoja kuoseja saksissa, ja aika vaan oikeakätisille. Fiskarseja kuitenkin nykyään myydään ympäri maailmaa. Niin luulisi myös niille erivärisille vasureille olevan kysyntää
No näinpä! Olen vakavasti harkinnut, että yritän tilata netistä kivankuosiset sakset itselleni - usein sekin kaatuu siihen, ettei vasenkätisille ole kuin tylsännäköiset perussakset.
Varmaan siellä suunnitteluosastolla on joku oikeakätinen, joka ajattelee, että voivathan vasuritkin käyttää niitä molempikätisten saksia. Mutta käsitöissä nyt ainakin tarvii ihan oikeat vasenkätisten sakset, joissa on terätkin oikeinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi käyttöä kaksille. Jos leikkaan jotain missä vähänkin likaantumisen vaara heitän pesuun.
Tämän takia meillä on ne viidet sakset....
Tuskin sun maallisen omaisuuden tasapaino ylimääräisistä saksista järkkyy. Itsekin itseasiassa tilasin nuo sinivalkoiset Suomi100 sakset.Ihana väriyhdistelmä tuo sinivalkoinen. Sakset on kuitenkin niin yleinen käyttöesine, että niitä on hyvä olla useammat. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin juoksennelle saksien perässä ympäri huushollia. Itselläni on keittiössä neljät sakset (nuo tilatut mukaanlukien), työpöydän laatikossa yhdet, kylppärissä yhdet, siivouskaapissa yhdet ja parvekkeella yhdet (puutarhajuttuja varten).
Minulla on seitsemät sakset, joita käytän eri asioihin. Keittiössä, kolmessa eri kynäkipassa, eteisessä, käsityökassissa jne.
Elikkä...auttasko yhtään, jos omistaisit toiset olohuoneessa?
Haha :D. Ennakkoperintö on hieno ilmaisu, mutta äiti nuo sakset työnsi muuttokuormaan puoliväkisin kun lähdin opiskelemaan. Niillä on jo tunnearvoa, joten ajattelin ostaa uudet käyttösakset kun ne toiset ovat erikoissakset ja yhdet tosiaan meni erossa.