Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun luullaan olevan burn outin takia sairauslomalla, mutta...

Vierailija
18.02.2017 |

En ole. Jouduin jäämään töistä parin viikon sairauslomalle sairauskohtauksen saatuani (olen terve, nuori aikuinen ja kohtaus oli siksi yllätys). Jostain syystä työpaikalla kuvitellaan, että olen uupunut töistä ja burn outin takia sairauslomalla. Sähköpostiini on tupsahdellut "älä murehdi töistä, vähempikin riittää, älä stressaa ja pyri noin hyvään" viestejä kollegoilta. Miten noihin viesteihin pitäisi reagoida? Mielestäni sairauslomani syy ei kuulu heille, mutten haluaisi, että poissaoloni syyksi kuvitellaan jotain tuollaista.

Ap

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä väliä sillä on mitä toiset luulee? tiedät itse oikean syyn

Vierailija
2/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei sun sairastuminen johtunut väsymyksestä? Aina ihminen ei ymmärrä uupuneensa töissä, mutta ulkopuolinen voi huomata tilanteen paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos kun välität, nähdään taas töissä kunhan fyysinen puoleni on kunnossa"

Vierailija
4/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua kertoa oikeaa syytä, varaudu siihen että spekulaatioita on vaikka minkälaisia.

Vierailija
5/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on työkavereita, jotka välittää susta, oot onnekas :)

Vierailija
6/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut pikkupaikkakunnalla, varaudu juoruihin.

Nimimerkillä sain kerran aivoverenkierronhäiriön (olen liikunnallinen, en juo, polta jne) ja päädyin päivystykseen. Jälkikäteen kuulin, et kylillä puhuttiin mun tulleen päihtyneenä päivystykseen ja horisseen siksi sekavia. Kyllähän muut tietää paremmin sun asiat kuin sä itse.

Vierailija
7/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut pikkupaikkakunnalla, varaudu juoruihin.

Nimimerkillä sain kerran aivoverenkierronhäiriön (olen liikunnallinen, en juo, polta jne) ja päädyin päivystykseen. Jälkikäteen kuulin, et kylillä puhuttiin mun tulleen päihtyneenä päivystykseen ja horisseen siksi sekavia. Kyllähän muut tietää paremmin sun asiat kuin sä itse.

Mulla oli samankaltainen tilanne, päivystystiskillä alkoi itkettää kun en pystynyt kunnolla selittämään mikä minun on. Päivystänyt hoitaja katsoi tylysti ja rupesi heti kyselemään, mitä olen vetänyt. Siististi pukeutuva nainen olen.

Vierailija
8/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos vastaat tyyliin "Kiitos välittämisestä. Haluan korjata virheellisen käsityksen siitä, että sairastumiseni johtuisi liiasta työnteosta. Kyse on ihan muusta. Palaan työpaikalle, kunhan olen toipunut."

Toki spekulaatiot lähtevät käyntiin joka tapauksessa. Jos kyse on sairaskohtauksesta, voisi siitä olla hyvä kertoakin työkavereille, jotta osaavat toimia oikein, mikäli kohtaus joskus uusisi.

Vierailija
9/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on vaan uteliaita.

Vierailija
10/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos muistamisesta! Kaipaan jo takaisin töihin. Luotan kyllä, että pärjäätte tällä välin."

Vierailija
11/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burnout voi oireilla yllättävänä sairaskohtauksena.

Vierailija
12/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Olen joutunut olemaan pitkään pois töistä ja syyksi kuvitellaan burn outia. En ole jaksanut alkaa oikomaan käsityksiä, kun en jaksa koko terveyshistoriaani alkaa selvittää. Jotenkin vain tuntuu ärsyttävältä, kun kuvitellaan että ihmisen elämässä ei ole mitään muuta kuin työ, ja että sairastaminen johtuu työstä.

Vierailija
13/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten vaikka syyksi kuvitellaan burn outia? Hyvällä tuurilla saat kevyempiä töitä kun palaat.

Vierailija
14/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas nähdään kuinka ihmiset luulevat jotain ja sitten pitävät luulemaansa faktana.

Vierailija
15/15 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sortin sairauskohtaus ap:lla oli? :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi