Kuukaudessa kuntoon?
Tuli kutsu isoihin juhliin, joissa tulee olemaan vanhoja tuttuja vuosien takaa. Olen innoissani menossa, mutta oma plösähtänyt ulkonäkö ahdistaa... Olin kouluaikana urheilullinen ja nätti, nyt ylipainoa reilusti, iho kukkii ja vaatteet kiristävät.
Nyt minulla on kuukausi aikaa saada itseni kuosiin! Katselin go fat go -ruokavaliota jo sillä silmällä, mutta ajattelin kuitenkin kääntyä ensin AV:n puoleen. Mitä minun kannattaisi tehdä?
Mitään 24/7 kuntokuuria ei ole mahdollista järjestää, työt ja perhe kun on kuitenkin olemassa myös. ;)
Kommentit (5)
Kuukaudessa ei juuri laihdu ellei lähde hiihtämään pohjoisnavan poikki. Silloin voi tippua 20 kiloa.
Pysyvä painonpudotustahti elämäntaparemontissa lievästi ylipainoisella on noin 1 kg/kk.
Kannattaa kuitenkin syödä terveellisesti ja liikkua ulkona niin saa ihon kuntoon ja talven harmaalle naamalle pienen päivetyksen ja elämäniloa.
Kuukausi aikaa ja reilusti ylipainoa?
Tiedät varmasti itsekin, ettei aikaa ihmeiden tekemiseen ole. Mutta jos liikut joka päivä ja syöt terveellisesti ja kohtuudella, niin kyllä varmasti sen verran muutosta aikaan saat, että se oloon positiivisesti ja mieltä ylentävästi vaikuttaa. Vaikket siis suurta kilomäärää ehdikään pudottamaan. Ainakin turvotus häipyy, ihon kunto paranee ja olokin on huomattavasti kevyempi, kun osa kiloista karissut. Tsemppiä ja mukavaa juhlaa!
Älä aloita mitään dieettejä vaan muuta elämäntapasi lopullisesti.
Paljon vettä, jätä _kaikki_ herkut ja leivät pois, syö paljon kasviksia mutta myös rasvaa ja lihaa (ei juustoja). Syö noin 3 tunnin välein, pienennä annoskokoja jos ennen on ollut suuria.
Liiku, mutta muista myös levätä. Mene ajoissa nukkumaan. Laihtua et varsinaisesti ehdi kuukaudessa, mutta pahin pöhötys/turvotus lähtee näillä ohjeilla. Muistat vain syödä terveellisesti juhlien jälkeenkin.
Jos todella haluat laihtua, löydät kyllä tavan. Jos et halua, löydät ainoastaan tekosyitä.
Vpi tehdä paljonkin, kun sitoutuu oikeasti. Jätä kaikki hiilihydraatti pois eli sokerit, jauhot, riisit. Syö lihaa. Kasviksia ja rasvaa. Juo vettä 2 litraa päivässä. Käy puntarilla, jotta saat alkupainon ja mittanauhalla mittaat rinnan, vyötärön, olkavarsien, lantion ja reisien ympäryksen, jotta näet edistymisen.