Nokialla 17-vuotiaan tytön tapon yritys
18-vuotias poikaystävä yrittänyt tappaa 17-vuotiaan tyttöystävänsä Nokialla Kaarikadulla. Piilottanut sängyn alle, josta poliisit ovat löytäneet tytön elottamana. Tytön elintoiminnot saatiin kuitenkin elvytyksen avulla käynnistettyä uudelleen. Tekotapaa ei julkisteta tutkinnallisista syistä.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005093701.html
Toivottavasti tyttö selviää. Voimia läheisille.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään nuori nainen, joka asuu kamankäyttäjän kanssa, ei ole itse ulkona kuvioista. Yhdessä voidaan sitten jännittää, kumpi saa ensin psykoosin. Noin yleisellä tasolla.
Nytkö etsitään syytä aineista, kun kyseessä on suomalainen mies?
Juuri tällaisia monet miehet ovat. "Mamut paskoja, suomalaisilla miehillä sama käytös johtuu vain aineista. Ja lisäksi tietenkin myös uhrin vika."
Ihan yleisellä tasolla on todettava, että jokainen valitsee seuransa ja "harrastuksensa" ihan itse ja siinö mielessä jokainen voi vaikuttaa siihen kuinka suuri riski on joutua väkivallan uhriksi. Tietenkään rikos itsessään ei koskaan ole uhrin syytä, mutta varsinkin tutun tekijän uhriksi joutuminen johtuu usein niistä omista vääristä/huonoista valinnoista.
Sitä niittää mitä kylvää.
Sängyn alle?? Koska sinne piilotetaan kaikki muukin? Tai jos mörkö veisi.
Tottakai tulee värinöitä. Ei kai maailmassa voi tapahtua mitään pahaa ilman teidän värinöitänne. Ja tietysti niistä pitää aina tulla vihjaamaan, vaikkei asiasta mitään tietäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jotenkin taas kummallisesti minulla kilisee hälytyskello värinän mahdollisuudesta tässäkin geississä.......
Minullakin tuli mieleen värinä tästä, mutta murha.infon mukaan kyse ei ole värinästä.
Noin kylläkinkin, mutta odotellaan nyt kuitenkin vielä hetki ennekuin niellään tuo.
Mistä ihmeen värinästä te puhutte?
Varsin jännittävän miehen on tyttö löytänyt. Onhan siinä jännitystä kerrakseen, että pysyykö hengissä vai ei. Kai se on sitten sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin "värinä"?
Pitivät peukkuja, että tekijä olisi joku muu kuin kantasuomalainen (tummaihoinen ("värillinen"), ei valkoihoinen).
Tekijä on ihan suomalainen ja myös syntyperältään suomalainen. Varma tieto. Joten tällä kohtaa värinät voi unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoria tyttöjä pitäisi alkaa valaisemaan esim. koulun toimesta parisuhdeväkivallan yleisyydestä ja vaaroista. Tuon ikäisellä ei hyvin usein ole mitään tietoa sellaisista asioista, eikä välttämättä tunnista vaarallista suhdetta ja poikaystävää, kun maailmankuva voi olla vielä hyvin positiivinen.
.Kyllä se on vanhempien tehtävä huolehtia että nuoret eivät ajaudu huonoon seuraan. Ja riski koskee sekä tyttöjä että poikia. Huumepiireissä väkivalta on arkea oli sitten tyttö tai poika. Ja kyllä, varoittaisin lapsiani myös eräistä etnisistä ryhmistä, ei se maine oli ihan tyhjästä tullut.
Kaikilla nuorilla tytöillä ei ole niin hyviä ja fiksuja vanhempia, jotka varottaisivat. Kaikki lapset eivät saa hyviä ja huolehtivaisia vanhempia, päinvastoin. Silti kasvatukseen kykenemättömätkin saavat lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin "värinä"?
Pitivät peukkuja, että tekijä olisi joku muu kuin kantasuomalainen (tummaihoinen ("värillinen"), ei valkoihoinen).
Ja vieläkin värinöi, vaikka tekija on ehta valkonaama?
Kuka on tekijä? Minfosta ei enää löydy.
T. utelias paska
Vierailija kirjoitti:
Kuka on tekijä? Minfosta ei enää löydy.
T. utelias paska
Oskari S.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään nuori nainen, joka asuu kamankäyttäjän kanssa, ei ole itse ulkona kuvioista. Yhdessä voidaan sitten jännittää, kumpi saa ensin psykoosin. Noin yleisellä tasolla.
Nytkö etsitään syytä aineista, kun kyseessä on suomalainen mies?
Juuri tällaisia monet miehet ovat. "Mamut paskoja, suomalaisilla miehillä sama käytös johtuu vain aineista. Ja lisäksi tietenkin myös uhrin vika."
Ihan yleisellä tasolla on todettava, että jokainen valitsee seuransa ja "harrastuksensa" ihan itse ja siinö mielessä jokainen voi vaikuttaa siihen kuinka suuri riski on joutua väkivallan uhriksi. Tietenkään rikos itsessään ei koskaan ole uhrin syytä, mutta varsinkin tutun tekijän uhriksi joutuminen johtuu usein niistä omista vääristä/huonoista valinnoista.
Sitä niittää mitä kylvää.
Uhri on lähes lapsi vielä. Ei häntä voi syyllistää tapahtuneesta. Muutenkin on väärin syyllistää uhri, hän on aina viaton ja syy on rikoksen tekiän. Nykynuorista en tiedä, mutta ainakin itse olen ollut 17 vuotiaana täysin viaton ja hyvää kaikista uskova hölmö. Vain hyvä onni on pitänyt minut pois huonosta seurasta. Ei ikinä ihminen joka ihastuu toiseen(ainakin noin nuorena) voi kuvitella, että toinen tappaisi. Nyt aikuisena tajuan, että maailma on raaka, mutta en vielä lapsena/nuorena sitä ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle vaarallisin paikka on usein kotona, tutun ja "rakkaan" ihmisen seurassa. Valitettavasti.
Totta. Ja lapselle kaikkein vaarallisin ihminen on oma äiti. Valitettavasti.
Jos miehet niitä lapsia hoitaisi, niin silloin tilastot olisi ihan toista. Ja toisekseen, nainen/äiti yleensä lähtee väkivaltaisesta suhteessa, jossa mies pahoinpitelisi myös lapsia. Näin ollen miehet eivät "pääse" pahoinpitelemään lapsia . Ei ne miehet sen väkivallomampia valitettavasi ole lapsiakaan kohtaan, he eivät vain helposti pääse pahoinpitelemään lapsia, koska äiti suojelee ja poistaa miehen kuvioista. Ainakin toivottavasti. Miehet tappaa yllättävän paljon lapsia, kun ottaa huomioon, miten vähän niiden kanssa ovat. Monessa erotilanteessa pääsee hengestään sekä vaimo, että lapset.
Voi luoja teidän miesvihaajien loputonta länkytystä.
Vierailija kirjoitti:
Mamu poikaystävä kyseessä tietenkin?
Ikävä tuottaa pettymys, mutta ihan suomalaisiakin suomalaisempi kullannuppunen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle vaarallisin paikka on usein kotona, tutun ja "rakkaan" ihmisen seurassa. Valitettavasti.
Näin se on. Sänky taas on ehdottomasti vaarallisin paikka kenelle tahansa. Sänkyyn on moni kuollut.
Ne, jotka ovat kuolleet sairaalassa, ovat olleet sängyssä kaikki.
Minäkään en olisi 17-vuotiaana ymmärtänyt yhtikäs mitään. Olin todella hyväuskoinen hölmö, joka ei olisi osannut hurjimmissa unissakaan kuvitella, kuinka pahoja ihmisiä maailmasta voi löytyä. Tämä johtui osittain siitä, että minulla oli ollut hyvä ja välittävä kasvatus. Juuri tällaiset henkilöt voivat jo nuorena joutua väkivaltaisten kumppanien kynsiin, ja eivät ehkä ymmärrä tilanteen todellisuutta ajoissa, kun kohtaavat heille täysin tuntemattomia asioita, pahuutta. Oli tuurista kiinni, että itse tapasin nuorena vain hyviä miehiä.
Toivon sydämestäni että tyttö toipuu.
Me ei kyllä vielä tiedetä, että miten on teipattu...
Mutta joo, nyt alkuun tapon yritys, matkan varrella voi muuttua murhan yritykseksi, toki myös tapoksi/murhaksi.