Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos koko perheen nettotulos on alle 4000 euroa kuukaudessa

Vierailija
18.02.2017 |

Montako lasta teillä on?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen nettopalkka 2900€, minulla ei tuloja, olen kotiäiti, kaksilasta, eli 200€ lapsilisät. Mitään ei jää säästöön.

Vierailija
22/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot yhteensä 2700e, 3 lasta.

Asuntolainan lyhennys n.900e, muut asumismenot sähkölämmitteisessä okt:ssa monta sataa sisältäen sähkön, veden, jätemaksut, kiinteistöveron ja kotivakuutuksen.

Tiukilla ollaan taloudellisesti kun lisätään ruokamenot, kahden auton kulut, liikuntaharrastusmenot ym.

Aivan järjetöntä millaisia velkoja nuoret rahattomat ottaa. Miksi ette muuta asumisoikeusasuntoon ja pienennä velkamäärää ja muita asumiskuluja mitä tulee omakotitalosta.

Kaksi autoakin vielä.

Mutku mä haluun okt!

Meillä tulot yhteensä 3300 e/kk ja yksi lapsi. Ei ikinä elettäs tiukilla jonku omakotitalon takia.

Paljonko mahtaa olla osamaksulla kamaa hankittuna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 3700€, kolme lasta, vuokra 1159 (nousee toukokuun alussa noin 40-50€). Tässä kuussa tulee vika lapsilisä.

Vierailija
24/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netot on hieman alle 3000€ kuukaudessa ja lapsia kaksi (4 ja 7v).

Riittää hyvin ja voimme matkustaa kesällä helposti kaukomaille. Autokin on. Omistusasuntoa ei näillä tuloilla tietenkään saa.

Vierailija
25/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä tulos ennen satunnaisia eriä?

satunnaisia eriä ei enää ole uuden lain myötä, kirjataan nykyään muihin kuluihin.

terv. tilkkari 1. polvessa

Meidän perheessä tehdään Pro Forma -tilinpäätös.

Vierailija
26/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4279 kirjoitti:

meillä 3900€. Kaksi lasta. Kuin?

Miten pärjäätte? Asumiskulut?

?

Pärjään itse aivan hyvin 850 eurolla kuussa, vuokra on 420. Muut laskut tuovat kuukausikulut noin 500 euroon. Ruokaan menee vähän yli satanen, eli jäljelle jää noin 200 euroa tyhjää rahaa.

Tuosta 3900€ jos otetaan vaikka 1500 asumiskuluja ja laskuja pois, niin jäljellä on 2400. Siitä neljälle ruuat, vaikkapa yläkanttiin 800. Jäljelle jää 1600. Miten tuolla ei voi pärjätä?

Vierailija
27/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta ja yksi aikuinen. Tulot jäävät reilusti alle neljän tonnin! :D

Vierailija
28/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainan lyhennys n.900e, muut asumismenot sähkölämmitteisessä okt:ssa monta sataa sisältäen sähkön, veden, jätemaksut, kiinteistöveron ja kotivakuutuksen.

Tiukilla ollaan taloudellisesti kun lisätään ruokamenot, kahden auton kulut, liikuntaharrastusmenot ym.

Aivan järjetöntä millaisia velkoja nuoret rahattomat ottaa. Miksi ette muuta asumisoikeusasuntoon ja pienennä velkamäärää ja muita asumiskuluja mitä tulee omakotitalosta.

Kaksi autoakin vielä.

Mutku mä haluun okt!

Meillä tulot yhteensä 3300 e/kk ja yksi lapsi. Ei ikinä elettäs tiukilla jonku omakotitalon takia.

Paljonko mahtaa olla osamaksulla kamaa hankittuna?

Kyllä näin päälle nelikymppisenä on vielä nuori :)

Omakotitalon lainasta yli puolet maksettuna nyt vajaan 10 vuoden aikana.

Asumisoikeusasuntoja ei täällä meillä päin ole eikä töissä ja harrastuksissa käydä ilman autoa näin kehä kolmosen ulkopuolella.

Pienempi asunto lähikaupungissa maksaa saman verran kuin omakotitalomme täällä sivummalla.

Asumismukavuus verrattuna kaupunkiin, oma pieni lähikoulu ja lasten kaveripiiri ovat esimerkiksi syitä miksi yritämme vielä pärjätä nykyisessä asunnossamme.

Rahatilanne oli toinen kun talomme rakennettiin, silloin oli kaksi työssä käyvää, nyt on toinen jatkuvasti lomautettuna.

Vierailija
29/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot 2200e/kk ja kolme lasta.

Vierailija
30/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pärjäätte?

Vierailija
31/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen totaaliyh. Nettotuloni 1500.

Yksi lapsi.

Kitkutellaan. Lomarahalla käydään matkalla.

Vierailija
32/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi, enempää ei ole varaa elättää. Taaperohan on vielä halpa, mutta menot kasvaa kun lapsi kasvaa. Tulot n 3800 kk.

Vierailija
33/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pärjäätte?

Kaikki turhat menot on karsittu pois niin vielä pärjätään.

Oma itse rakennettu talo on niin tärkeä ettei siitä haluttaisi luopua.

Lapset ovat asuneet tässä suurimman osan elämästään ja kaveripiiri on vakiintunut.

Kukaan ei haluaisi muuttaa pienempään, mutta pakkohan se pian on jos puoliso putoaa peruspäivärahalle eikä toista työpaikkaa löydy.

Mielestäni ollaan kuitenkin vielä kohtuullisesti toimeen tulevia verrattuna oikeasti huono-osaisiin.

Vierailija
34/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noin 4000e, mies tienaa noin 2000, opiskelen vielä joten mulla 2000 myös, valmistumisen jälkeen 4000-5000e/kk. Yksi lapsi, pärjätään ihan ok:) toista ei vielä oo uskallatte hankkia, silloin sais olla jo sen 6000-8000 tulot. Tiedän kyllä, että pärjättäis vaikka sillä 2000e yhteensä, mutta olisi se aika kituuttamista.

Vierailija
35/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta. Tällä hetkellä nettotulot n. 4700e kuukaudessa mutta vuosi sitten oli vielä alle 4000e.

Vierailija
36/36 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot 2900 euroa. Mies töissä, minä kotona vauvan kanssa kotihoidontuella. Pärjätään oikein hyvin.

Lainanlyhennys 400 euroa kuussa ja asumiskulut kaikkineen 850 euroa kuussa, suurin kiitos kuuluu varmaankin matalille koroille. Toki vaikka korot nousisi reippaastikin niin asutaan minusta edullisesti. Pakolliset menot, asuminen, ruoka, vakuutukset, auto, bensat, lääkkeet jne vievät käytännössä 1900 euroa kuussa ja 1000 euroa jää muuhun humputteluun, mm. erilaisiin rahastoihin säästetään vähintään 200 euroa kuussa.

Helposti olisi varaa useampaankin lapseen näillä tuloilla, puhumattakaan sitten jos nettotulot olisi 4000 e/kk tai jos minä olisin töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi